Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nossegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nossegem

    Hoi,

    Ben gisteren voor de aller eerste keer vliegtuigen gaan spotten op het platform in Nossegem.
    Spijtig was 01 niet in gebruik, had graag foto's getrokken van aankomende vliegtuigen aangezien ik niet echt over een telezoomlens beschik. Heb dan maar enkele foto's genomen van opstijgende vliegtuigen.
    Desalniettemin heb ik toch een mooi plaatje kunnen maken.

    Tips, tricks, opbouwende kritiek alles is meer dan welkom.



    Dankjewel om te kijken!
    Last edited by grizze; 4 november 2018, 16:34.
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: Nossegem

    Beetje jammer van de onduidelijkheid vanaf het midden van de romp.
    Rechtzetten van die prent.
    Je zou ook moeten kiezen, of helemaal scherp (de foto) of alleen het vliegtuig en de rest wazig.(Diafragma voorkeuze.)
    Ook een tragere sluitertijd nastreven, nu beweegt het vliegtuig niet. (Panning.)
    Vliegtuig is toch redelijk scherp en waarom zou opstijgen niet mooi zijn?
    Denk dat je met een zware telezoom wel mooie beelden zult maken.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Nossegem

      De foto is idd onduidelijk vanaf het middan. Moet de AF focus van mijn camera nog leren kennen denk ik
      Wat je bedoelt met rechtzetten van die prent snap ik niet zo.

      Panning is een techniek die ik ontzettend graag onder knie zou krijgen, maar weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen.
      wat is een goede sluitertijd voor panning?
      “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Nossegem

        Wat de ideale sluitertijd is om te pannen hangt wat af van het onderwerp. Meestal rond 1/15sec. Rechtzetten is de gebouwen gelijk zetten met de horizon, welk programma gebruik je? Bij LR doe je dat met het croppen en bij PS heb je het liniaal. Denk dat de onscherpte onderaan komt door de warmte die de motor afgeeft door de motor.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Nossegem

          Het wazig effect onderaan komt inderdaad door de hitte van de motor! Dit leek me wel een leuk effect?

          De schuinen lijn van het gebouw in de achtergrond was me idd niet opgevallen. Zal dit snel eens aanpassen in PS
          Last edited by grizze; 4 november 2018, 19:44.
          “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

          Comment

          Working...
          X