Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dunes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dunes

    De oogst van een middagje zwerven door de duinen van Schouwen.

    Dunes.



    Alvast bedankt voor de belangstelling
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Dunes

    Fijne opname in deze omzetting en uitsnede.
    In de lucht als in de voorgrond overal dezelfde grijstinten en de helmgrassen zorgen voor wat contrast.

    Mvg.,
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: Dunes

      delicate grijstonen. Misschien toch wat meer hardheid gewenst in de grassen ?
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Dunes

        Mooie omzetting naar z/w en komt beter tot zijn recht met deb vierkante uitsnijding. Ik houd wel zo niet van een kader rond de foto.

        Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: Dunes

          Mooie compo maar ik vind het iets te grijs. Ook scherpte ontbreekt voor mij wat, of het komt door het uploaden weet ik niet. Ben het wel niet gewend van jou om een onscherp beeld te zien. Ofwel ligt het scherpstelpunt in het begin van de duin maar dan was het beter wat meer naar achter geweest.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Dunes

            Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            Mooie compo maar ik vind het iets te grijs. Ook scherpte ontbreekt voor mij wat, of het komt door het uploaden weet ik niet. Ben het wel niet gewend van jou om een onscherp beeld te zien. Ofwel ligt het scherpstelpunt in het begin van de duin maar dan was het beter wat meer naar achter geweest.
            inderdaad probleem met scherpte ... compo is wel ok.
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Dunes

              Mooie compositie.
              Voor mij mag er wel wat meer punch in de ZW omzetting.

              Comment


              • #8
                Re: Dunes

                Bedankt voor de reacties. Evelyn ook bedankt voor je opmerkzaamheid over de scherpte. Helemaal terecht.
                Ja , de afwerking is allereerst een kwestie van smaak. Mijn insteek voor deze foto was nl. om er zoveel mogelijk rust in te brengen. En zware contrasten passen daar m.i. niet bij.
                Maar ook de omstandigheden spelen natuurlijk een rol. Het was nl. grijs weer, zonder zon. En dan heb je uiteraard geen zware contrasten.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Dunes

                  eens op een moment passeren waar je wel een goede foto kan trekken, misschien ?

                  onscherpte op de achtergrond, de foto verwordt imho een beetje te veel tot een grijze oninteressante massa. lijkt me voor dergelijke omstandigheden beter om naar een lichtfijne kleurtoets te gaan.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment

                  Working...
                  X