Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnig herfstdagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zonnig herfstdagje

    Tenminste, dat heb ik een beetje proberen na te bootsen, want op het moment dat we deze foto maakten was het aan het regenen en was het donker en koud weer. Gelukkig vonden we een afdak om onder te gaan staan. Belicht met een speedlight in een kleine softbox. Iets moeilijker licht dan de vorige foto, waardoor ik wat moeite heb met de huidbewerking, alsook heb ik nog steeds moeite met een correcte verscherping bij het verkleinen van een foto (moet mij dringend eens een leesbril aanschaffen ook).






    100 mm - 1/100 sec. f/3.2 - ISO 200

  • #2
    Re: Zonnig herfstdagje

    Mooi portretje.
    Belichting is mooi, de ogen komen goed uit.
    Van huidbewerking kan ik niets zeggen, daar heb ik zelf soms nog problemen mee.
    Als verscherping doe ik altijd het volgende. In lightroom een klein beetje aanscherpen, hoeveelheid 30 straal 1,3.
    Dan in photoshop als laatste stap een hoogdoorlaatfilter verscherping op straal 2 en in levendige kleuren mode. En daarna een laagje met fijne korrel erover.

    Wat mij persoonlijk een beetje stoort is het teveel aan geel/groen. Dat heb je waarschijnlijk toegevoegd om het wat warmer te maken, maar komt wat zwaar over. Alé dat vind ik toch.
    Probeer eens de laag te dupliceren, daar een blur average op te doen, dan een nieuwe aanpassingslaag curves. Met het middelste pipetje klikken op de groene kleur van de geblurde layer, dan de blur layer uitvinken. En dan de opacity van de curve layer naar +/- 40% te brengen. Maar das smaak natuurlijk.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Zonnig herfstdagje

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Wat mij persoonlijk een beetje stoort is het teveel aan geel/groen. Dat heb je waarschijnlijk toegevoegd om het wat warmer te maken, maar komt wat zwaar over. Alé dat vind ik toch.
      Hoi zibro. Aan de achtergrond heb ik eigenlijk niets gedaan. Ze wilden wat herfstkleuren in beeld, en op die plek was deze achtergrond de beste keuze. Ik heb enkel de verzadiging wat verminderd maar wel de kleurtemperatuur verhoogd naar 5846 kelvin om het geheel wat warmer te maken. Wat de huid betreft probeer ik zo weinig mogelijk na te bewerken, maar ik merk als ik ga flitsen dat het huidtype en de juiste (of het gebrek aan) make-up soms een wereld van verschil kunnen maken.

      Comment


      • #4
        Re: Zonnig herfstdagje

        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
        Probeer eens de laag te dupliceren, daar een blur average op te doen, dan een nieuwe aanpassingslaag curves. Met het middelste pipetje klikken op de groene kleur van de geblurde layer, dan de blur layer uitvinken. En dan de opacity van de curve layer naar +/- 40% te brengen. Maar das smaak natuurlijk.
        Ik zie wat je bedoelt, dat kan je in LR ook doen door simpelweg de kleurtemperatuur terug te verlagen. Ik heb hem liever wat warmer, maar is idd een kwestie van smaak.

        Comment


        • #5
          Re: Zonnig herfstdagje

          heel knap
          mooie dame, mooie achtergrond

          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Zonnig herfstdagje

            Mooi.
            En een heel natuurlijke blik en glimlach.

            Comment

            Working...
            X