Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cs6 magnetic lasso en pannen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cs6 magnetic lasso en pannen

    Hoi,

    mss weten jullie hoe ik het moet doen, voor het uitknippen ve afbeelding gebruik ik de magnetic lasso,
    nu voor mooi kunnen te selecteren zou ik de afbeelding moeten vergroten en kan ik met ctrl en + maar
    ik kan dan de figuur net bewegen of pannen zonder dat ik mn selectie kwijt ben, bestaat er hiervoor een manier ?
    als ik op de spatiebalk duw krijg ik wel een handje maar kan er niks mee doen (ik maak geen gebruik ve muis)

    alvast bedankt

  • #2
    Re: cs6 magnetic lasso en pannen

    probeer eens ctrl + spaciebalk en dan slepen op de afbeelding.

    Comment


    • #3
      Re: cs6 magnetic lasso en pannen

      Je selecteert met de magnetische lasso zegt u, en sluit u uw selectie ook af? Lijkt mij dat dat je het laatste punt niet met het eerste punt sluit.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: cs6 magnetic lasso en pannen

        hoi red falcon

        je zegt dat je een handje krijgt, kan je dan met touchpad het beeld verschuiven ?

        en als je dreigt buiten beeld te komen, verschuift het beeld dan niet automatisch mee ?

        Comment


        • #5
          Re: cs6 magnetic lasso en pannen

          ik sluit mn selectie niet af omdat ik wil inzoomen op de afbeelding die ik bezig ben,
          als je een grote adbeelding hebt en je wil nauwkeurig selecteren dan zou ik moeten kunnen inzoomen en verplaatsen
          en zo verder gaan om rond de te uit te knippen figuur te kunnen gaan
          met ctrl en spatiebalk kan ik inzoomen maar met ctrl + ook, maar verschuiven lukt niet wat nodig is om verder te selecteren.

          Alavast bedankt voor de reacties

          Comment


          • #6
            Re: cs6 magnetic lasso en pannen

            Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
            hoi red falcon

            je zegt dat je een handje krijgt, kan je dan met touchpad het beeld verschuiven ?

            en als je dreigt buiten beeld te komen, verschuift het beeld dan niet automatisch mee ?
            als ik buiten beeld ga verschuift het beeld mee maar ook de selectie

            Comment


            • #7
              Re: cs6 magnetic lasso en pannen

              t' Ja als je echt heel nauwkeurig wilt selecteren dan gebruik je beter de pen om te selecteren.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: cs6 magnetic lasso en pannen

                Ik heb pas geprobeerd met CS2 want op dit systeem heb ik niets anders. Wanneer de tool Magnetic Lasso geselecteerd is en de selectie is al begonnen, houd ik Space ingedrukt en de cursor wordt in een hand omgezet. Zo kan ik het beeld verplaatsen zonder invloed op de selectie. Verder laat ik de toets Space los om de selectie te vervolgen.

                Comment


                • #9
                  Re: cs6 magnetic lasso en pannen

                  Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                  Ik heb pas geprobeerd met CS2 want op dit systeem heb ik niets anders. Wanneer de tool Magnetic Lasso geselecteerd is en de selectie is al begonnen, houd ik Space ingedrukt en de cursor wordt in een hand omgezet. Zo kan ik het beeld verplaatsen zonder invloed op de selectie. Verder laat ik de toets Space los om de selectie te vervolgen.
                  Jep raar bij mij ook een handje met de spatiebalk maar kan niets verschuiven
                  alvast bedankt

                  Comment

                  Working...
                  X