Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik software werkt niet met Photoshop CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nik software werkt niet met Photoshop CC

    Onlangs Photoshop CC gekocht en geïnstalleerd.
    Ook Nik software geïnstalleerd

    Onder de "filters" is Nik software te zien en te gebruiken, , verschijnt ook in de "history' , maar het resultaat komt niet in de "lagen" terecht.
    Ik heb ook nog mijn vroeger gekochte Photoshop CS5 , daar werkt het wel.
    Enig idee wat de oorzaak is (werkt niet in de PSP CC 2018 en ook niet in de recente PSP cc 2019)
    Andere gekochte filters werken wel .
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

    Als ik in de Nik software "settings" verander naar "apply the filtered effect to the current layer" dan werkt het wel.
    Maar het resultaat in de settings naar een nieuwe layer laten copieren werkt niet.
    Als dat niet meer kan is dit wel jammer, telkens als je Nik software gebruikt moet je dan eerst een nieuwe layer aanmaken, anders wordt de originele layer overschreven.
    Hoe is jullie bevindingen?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment


    • #3
      Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

      Hello,
      Ik werk met de laatste versie van Photoshop (20.0) en met Nik software (5.0).
      Bij mij werkt alles prima, eens de instellingen klaar in Nik software plaats hij deze in een laag in Photoshop.
      Proberen met de filters te herinstalleren maar eerst volledig verwijderen zodat er geen verkeerde instellingen onthouden worden.
      Succes

      Tip: toch eerst voor de zekerheid een kopij maken van Nik software in een aparte map
      Het oog en niet het toestel bepaalt de kwaliteit van een foto.

      Comment


      • #4
        Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

        De ene zegt dat het werkt, de andere van niet, maar sinds DxO de Nik-Software heeft overgenomen van Google, wordt met man en macht gewerkt om Nik weer compatibel krijgen. Dat kost uiteraard geld, maar als je nu nog met de z.g. 'gratis' software werkt, en die doet het plotseling niet meer, tot wie moet je je wenden?
        Ik weet bijvoorbeeld dat er bij DxO een forum is waar je terechtkan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          .../
          tot wie moet je je wenden?
          Ik weet bijvoorbeeld dat er bij DxO een forum is waar je terechtkan.
          het forum op Belgiumdigital natuurlijk ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

            Tuurlijk! Hoe had ik dat kunnen vergeten? Maar wat ik wilde zeggen is dat DxO nu de software verder ontwikkelt, terwijl Google, die het van Nik Software had overgenomen, het alleen maar 'in stand gehouden had'.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

              Ergens kan deze link een oplossing bieden.

              https://forum.belgiumdigital.com/f7/...o4-555116.html

              Comment


              • #8
                Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

                Bovenstaande oplossing werkt dus ook bij mij, had ik hierboven ook al uitgelegd.
                Je moet dus eerst zelf een laag dupliceren en deze kan je dan bewerken met Nik software.
                Vroeger (CS5) maakte NIK zelf een nieuwe laag aan maar dat werkt niet meer met PScc
                Werkt bij Silvereffex, de rest van Nik heb ik nog niet geprobeerd, NIK die ik heb , heb ik gekocht (voordat het gratis werd)
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                Comment


                • #9
                  Re: Nik software werkt niet met Photoshop CC

                  Begrijp niet dat dit niet meer zou kunnen. Nu na de laatste up naar versie 20.0 2019 was NIK niet te zien en dus opnieuw de software er bij gezet. De instellingen dus
                  ook weer aangepast op de methode zoals in de link onder #11 en alles werkt weer zoals vroeger. Dus elke bewerking in NIK komt in een nieuwe laag in PS.

                  Comment

                  Working...
                  X