Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mosselen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mosselen

    Het valt mij op dat je bij ons nergens nog mosselen vindt in warenhuizen van de gekende Nederlandse merken (Dingemanse, Delta mossel etc...), enkel verpakkingen met "Zeeuwse mosselen" en dan de naam van de keten.
    Iemand enige verklaring hiervoor ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Mosselen

    Ja - bewust schaarste creëren om de prijzen op te drijven. Klassiek trukje.

    Standaard slagzin: de mosselen dit jaar zijn ongelooflijk lekker maar niet goedkoop omdat :
    Te warm
    Te droog
    de Fransen liggen dwars
    Trump zegt dat het fake is
    . Vermoeiend.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Mosselen

      Je vergeet nog het fijn stof.

      Comment


      • #4
        Re: Mosselen

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Ja - bewust schaarste creëren om de prijzen op te drijven. Klassiek trukje.

        Standaard slagzin: de mosselen dit jaar zijn ongelooflijk lekker maar niet goedkoop omdat :
        Te warm
        Te droog
        de Fransen liggen dwars
        Trump zegt dat het fake is
        . Vermoeiend.

        YMMV
        Wat een fijn antwoord op mijn vraag.

        Ze zijn niet duurder dan vorig jaar denk ik, en zeer lekker. Een paar weken terug had ik eens 4 kg voor 7,80 euro, direct mijn buurman aan tafel opgevorderd om ze baas te kunnen.

        Maar tot verleden jaar vond je méér "merk"verpakkingen dan andere, nu geen enkele meer, het valt mij op.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Mosselen

          De enigste oplossing is die mannen te bellen en vragen waarom. Merken en producten is SOOOOO American. I don't care. Ik rij gewoon naar de vismarkt en koop wat er is. YMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

          Comment


          • #6
            Re: Mosselen

            Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
            De enigste oplossing is die mannen te bellen en vragen waarom. Merken en producten is SOOOOO American. I don't care. Ik rij gewoon naar de vismarkt en koop wat er is. YMMV
            Het is me geen kwestie van het te moeten weten hé, ik stel het gewoon vast, en wie weet, zit er hier wel iemand die in de aankoop van die ketens werkt...
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Mosselen

              Zelfde reden van de prijs denk ik ... zonder merk zullen ze goedkoper kunnen aankopen maar aan dezelfde prijs verkopen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Mosselen

                En ben je dan echt wel zeker dat het Zeeuwse mosselen zijn. Het seizoen dat de echte Zeeuwse mosselen op de markt komen is ongeveer half juli en dit wordt beslist in Yerseke. Dit kan soms iets vroeger zijn en soms ook iets later. Maar maanden voordien liggen
                er al in de supermarkt en meestal afkomstig uit Duitsland, Frankrijk of Engeland. Zijn ze dan minder goed, nee wat het is hoe je ze klaar maakt dat veel aan de smaak ten beste komt. Ook zijn er de hangcultuur en dit start ook vroeger.
                Kan je het verschil zien ik denk het niet en waarom de eigen verpakking in de supermarkt het is omdat ze aan verschillende leveranciers aankopen volgens prijs en aanbod en zelf hun verpakking leveren.
                Zelf eten wij regelmatig mosselen thuis maar als we dit op restaurant willen eten gaan wij hier kort bij de grens over naar Sluis, Oostburg of Breskens en echt ze zijn er stukken beter klaargemaakt en veel goedkoper dan bij ons aan de kust.

                Kijk maar eens op Google waar de mosselen vandaan komen je gaat veel te weten komen. Het best zijn ze in de maanden waar een R in komen dus vanaf september tot april.

                Comment


                • #9
                  Re: Mosselen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  En ben je dan echt wel zeker dat het Zeeuwse mosselen zijn.
                  Tja, als de verpakking aangeeft "Zeeuwse mosselen" en als dat een leugen is...
                  Ik merk tenslotte gewoon op dat tot vorig jaar je mosselen kocht van "Dingemanse" of van "Deltamossel" en nog andere Hollandse mosselboeren uit Yerseke, en soms ook "witte" producten en dat nu in alle warenhuizen je enkel nog de "naamloze" vindt

                  Ik vermoed dat Verseg het bij het rechte eind heeft.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mosselen

                    Last edited by Heembeek; 5 november 2018, 16:45. Reden: Tekst vervangen door link

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mosselen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Ik kan hier niet meteen een antwoord vinden op de vraag van TS, maar mogelijks kijk ik er over.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mosselen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ik kan hier niet meteen een antwoord vinden op de vraag van TS, maar mogelijks kijk ik er over.
                        Idem, zag ook geen echt verband.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mosselen

                          Vorige week nog Goudmerk gekocht en klaargemaakt. Het waren de duurste en grootste die we vonden. 10€ per kg.
                          Schelpen waren goed gevuld, en de smaak was perfect.

                          Als er alleen kleine mosseltjes zijn, dan koop ik er geen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mosselen

                            Als ze maar smaken, dan maakt het merk mij niets uit.

                            Dit weekend nog Jumbo's van de Carrefour gekocht, en ze waren heel lekker. Al probeer ik ook wel Goudmerk te kopen, maar Jumbo's zijn ook nog groot genoeg. De kleinere mosselen ben ik ook niet zo een fan van.


                            Ik vermoed dat de 'echte' merken hun mosselen zoveel mogelijk aan de speciaalzaken proberen te verkopen. Daar krijgen ze nog altijd betere prijzen dan bij de grote winkelketens. (Althans, dat vermoed ik toch.)
                            Mvg,
                            Rudy Mas
                            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mosselen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                              Als ze maar smaken, dan maakt het merk mij niets uit.
                              Merk zegt eigenlijk niets.
                              Heeft iemand al een konijn zien lopen met een merknaam op?
                              Zo ook niet met mosselen ... de natuur heeft nooit dieren gehad met een merk, alleen de bedrijven plakken er een naam op.
                              Dezelfde mossel kan meerdere merken krijgen, hangt af welk bedrijf ze opkoopt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X