Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

    Hey All,

    IK ben aan het overwegen om een nieuw compacter toestel te kopen voor op verlof mee te nemen. Dit is iets makkelijker om weg te steken en om door mijn vrouw en dochter gebruikt te worden.
    Ik het enige dat zeker aan mijn eisen moet voldoen is dat de foto's even goed van kwaliteit zijn als mijn Canon EOS 7D Mark II.
    Mag eventueeel met verwisselbare lenzen.

    Alle info en bevindingen zijn welkom.

    groetjes en nog een fijn weekend alllemaal

  • #2
    Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
    Hey All,

    IK ben aan het overwegen om een nieuw compacter toestel te kopen voor op verlof mee te nemen. Dit is iets makkelijker om weg te steken en om door mijn vrouw en dochter gebruikt te worden.
    Ik het enige dat zeker aan mijn eisen moet voldoen is dat de foto's even goed van kwaliteit zijn als mijn Canon EOS 7D Mark II.
    Mag eventueeel met verwisselbare lenzen.

    Alle info en bevindingen zijn welkom.

    groetjes en nog een fijn weekend alllemaal
    fuji x-t3 heb deze zelf naast mijn canon's.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
      fuji x-t3 heb deze zelf naast mijn canon's.
      Fuji is zeker zeer goed maar niet direct goedkoop.
      Ook zijn afmetingen en gewicht ergens tussen een DSLR en de compacte APS-C mirrorless toestellen, in de jaszak steken gaat waarschijnlijk niet zo goed.

      Als Canon gebruiker ben ik momenteel best tevreden met de M-reeks.
      De prestaties zijn sterk verbeterd en de prijs fel gezakt (zie de M50).
      De EF-M 22 f:2 en 11-22 zijn uitstekend van beeldkwaliteit zeker gezien de prijs en de andere veel beter dan de meeste reviews durven toegeven.
      Ik zie geen verschil met de opnamen van de 7DII.
      Je kan er uiteraard ook je EF-S en EF lenzen opzetten, zolang die niet te groot zijn valt dat best mee.
      Last edited by palombian; 5 november 2018, 16:38. Reden: afmetingen en gewicht, EF-S

      Comment


      • #4
        Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door vercatere Bekijk bericht
        Hey All,

        IK ben aan het overwegen om een nieuw compacter toestel te kopen voor op verlof mee te nemen. Dit is iets makkelijker om weg te steken en om door mijn vrouw en dochter gebruikt te worden.
        Ik het enige dat zeker aan mijn eisen moet voldoen is dat de foto's even goed van kwaliteit zijn als mijn Canon EOS 7D Mark II.
        Mag eventueeel met verwisselbare lenzen.

        Alle info en bevindingen zijn welkom.

        groetjes en nog een fijn weekend alllemaal
        Dat is dus voor een groot deel afhankelijk van de foto's die je maakt.

        Er zijn mensen die met een simpele compact betere foto's maken dan met een .....

        Comment


        • #5
          Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

          Eos 200D? Is kleinste DSLR dat bestaat. De functionaliteit is wel minder dan op de 7DII. Je zal merken dat er geen gevorderde AF tracking op zit zoals bij de 7DII.
          Echter wel een zeer goede camera.

          Comment


          • #6
            Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

            Ik ben ook voor de 200D gegaan als extra toestel naast 7d2. Scheelt een heel stuk in gewicht. Als je dan nog oplet met welke lenzen je gebruikt, kan dit een licht en compact alternatief zijn.

            Comment


            • #7
              Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door gympie Bekijk bericht
              Ik ben ook voor de 200D gegaan als extra toestel naast 7d2. Scheelt een heel stuk in gewicht. Als je dan nog oplet met welke lenzen je gebruikt, kan dit een licht en compact alternatief zijn.
              Dat zeker geen slechte oplossing als je een lichte camera wil, als je die combineert met EF-S lenzen, dan blijft het gewicht nog beperkt.
              En als je op de 7D grotere en zwaardere lenzen gebruikt, dan passen die ook even goed op de lichtere camerabody.

              Met een tweede systeem (ander merk) wordt de investering een stuk groter en dan zijn de lenzen en andere toebehoren niet onderling uitwisselbaar.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                als het voor ernaast is zou ik denken aan de fuji xt-20 met standard zoom
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                  als het voor ernaast is zou ik denken aan de fuji xt-20 met standard zoom
                  +1

                  Zelfs als het om te vervangen is. Beste prijs / kwaliteit / features.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                  Comment


                  • #10
                    Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                    +1

                    Zelfs als het om te vervangen is. Beste prijs / kwaliteit / features.
                    "That's the question" !

                    Als je veel Canon materiaal hebt en een DSLR plant te blijven gebruiken oa voor snelle actie, denk ik dat de voordelen van Fuji stilaan verminderen.

                    Hun beeldkwaliteit is beter omdat ze de filter weglaten, en ze hebben een uitgebreide set kwaliteitslenzen.
                    Voor de AF zou ik het niet doen.

                    Canon M heeft maar een beperkt aantal lenzen, van zeer goed tot redelijk van kwaliteit, weinig lichtsterk, maar compact, licht en erg betaalbaar.
                    Duidelijk voor erbij bedoeld.
                    Liever een kleiner toestel mee met een (ingebeelde ?) beperking dan geen foto's.

                    PS: ik hou niet van de retrostijl van Fuji
                    Last edited by palombian; 9 november 2018, 09:53.

                    Comment


                    • #11
                      Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      "That's the question" !

                      Als je veel Canon materiaal hebt en een DSLR plant te blijven gebruiken oa voor snelle actie, denk ik dat de voordelen van Fuji stilaan verminderen.

                      Hun beeldkwaliteit is beter omdat ze de filter weglaten, en ze hebben een uitgebreide set kwaliteitslenzen.
                      Voor de AF zou ik het niet doen.

                      Canon M heeft maar een beperkt aantal lenzen, van zeer goed tot redelijk van kwaliteit, weinig lichtsterk, maar compact, licht en erg betaalbaar.
                      Duidelijk voor erbij bedoeld.
                      Liever een kleiner toestel mee met een (ingebeelde ?) beperking dan geen foto's.

                      PS: ik hou niet van de retrostijl van Fuji
                      er bestaat een adapter (Fringer adapter) waarmee U uw EF en EF-S objectieven kunt gebruiken op Fuji met behoud van AF... heb er zelf ervaring mee en werkt vlekkeloos.
                      nikon coolpix s9100

                      Comment


                      • #12
                        Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                        Ik hou het nu al twee jaar uit met één toestel, en die x-T20 is best wel OK voor mijn doen. Ik kan me voorstellen - want ik ben zelf in het geval geweest - dat bv. een Canon xD combineren met momenteel Lumix TZ100, en Fuji X100 of Sony RX100 een zinvol alternatief is. Alleen riskeer je dat in het geheel beschouwd die 1inch of APS-C compactjes een veel betere vakantiereportage genereren dan het grote Canon of Nikon pakket. Voor mij is dat het aha-moment geworden om mijn Canon materiaal te verkopen (van 60D + RX100 eerst nog naar de 6D + RX100 en dan - de hunker naar altijd maar beter materiaal beu - naar alleen maar Fuji-x). Zeker als 50% van uw fotowerk zich in de vakanties afspeelt, dan stel je de zinvolheid van het grote pakket meer en meer in vraag.

                        Stel dat je sport-adept bent dan is overgang naar x-T20 niet ok. Dan lijkt de 7DII onontbeerlijk, en dan zou ik gaan voor een extra kwalitatief toestel dat écht in je jaszak past (genre RX100).
                        Maar goed... dat zijn nu eens 1st world problems.
                        Last edited by JuLi; 9 november 2018, 11:17.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                          Ik hou het nu al twee jaar uit met één toestel, en die x-T20 is best wel OK voor mijn doen. Ik kan me voorstellen - want ik ben zelf in het geval geweest - dat bv. een Canon xD combineren met momenteel Lumix TZ100, en Fuji X100 of Sony RX100 een zinvol alternatief is. Alleen riskeer je dat in het geheel beschouwd die 1inch of APS-C compactjes een veel betere vakantiereportage genereren dan het grote Canon of Nikon pakket. Voor mij is dat het aha-moment geworden om mijn Canon materiaal te verkopen (van 60D + RX100 eerst nog naar de 6D + RX100 en dan - de hunker naar altijd maar beter materiaal beu - naar alleen maar Fuji-x). Zeker als 50% van uw fotowerk zich in de vakanties afspeelt, dan stel je de zinvolheid van het grote pakket meer en meer in vraag.

                          Stel dat je sport-adept bent dan is overgang naar x-T20 niet ok. Dan lijkt de 7DII onontbeerlijk, en dan zou ik gaan voor een extra kwalitatief toestel dat écht in je jaszak past (genre RX100).
                          Maar goed... dat zijn nu eens 1st world problems.

                          Ik heb mij 3 jaar geleden de vraag gesteld of de mirrorless toestellen waarover iedereen lovend sprak snel genoeg zouden zijn voor bv vogelfotografie.
                          Dat was toen twijfelachtig, en door alles te verkopen en nieuw gerief te kopen kwam ik zeker niet goedkoper uit.

                          Wat ik bij nagenoeg alle compactjes miste was een behoorlijke groothoek (doorgaans slechts 28 mm FF) die ik nodig had voor een nevenactiviteit.

                          Ik heb daarvoor toen in een aanbieding een EOS M10 gekocht met een 15-45, daar kon ik niet veel aan riskeren.
                          Zeer geschikt waarvoor ik het gekocht had, maar mijn rondrennende kleinkinderen kreeg ik er niet scherp op, laat staan een BIF.

                          Met de huidige modellen is dat probleem grotendeels opgelost, ik koop nu stilaan wat bij, tweedehands als het kan. Met 2 bodies en 4 lenzen zit ik net aan de prijs van het nieuwste Fuji body koopje.
                          Ik neem nu mee wat ik denk nodig te hebben (bv de 7DII met de lange tele voor de vogels en een M voor landschap of makro en evt backup).

                          Uiteraard zijn veel van mijn oude Canon lenzen sterk in waarde gedaald, maar door elke 2 jaar van merk te veranderen - wat natuurlijk heel plezant kan zijn - had ik waarschijnlijk veel meer uitgegeven.

                          Als we het allemaal op voorhand wisten …


                          PS:

                          Ik heb ook aan de 200D gedacht, maar de huidige M-toestellen hebben dezelfde sensor. Als de AF met 9 punten nog dezelfde is als van de vroegere DSLR's denk ik dat die van de M momenteel beter is, ook met meer punten.
                          Bovendien is er nog een groot verschil in afmetingen.

                          De elektronische zoeker is wel verschillend van een optische. In normale omstandigheden goed te doen, bij weinig licht een voordeel omdat hij versterkt (weliswaar zie je dan ruis), maar snelle bewegingen kan hij niet goed volgen. Ik veronderstel dat dit bij betere (duurdere ?) toestellen opgelost wordt, tot dan hou ik nog een DSLR.
                          Last edited by palombian; 10 november 2018, 14:28. Reden: 200D, EVF

                          Comment


                          • #14
                            Re: compacter toestel Dan canon EOS 7D Mark II

                            all,

                            al vast heel hard bedankt voor de info.
                            Ik ga nu eens vergelijken en zien wat de prijzen zijn.
                            IK gebruik altijd mijn 7DII voor alles, mijn vrouw en dochter gaan eerder de 2de camera nemen denk ik. Dus we gaan die alle 2 dubbel gebruiken.
                            Zeker voor de verlof gaan we het kleinere toestel meenemen ipv de 7DII.
                            Ik zelf ga die meestal niet gebruiken de kleinere.

                            Comment

                            Working...
                            X