Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het boze oog.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het boze oog.


  • #2
    Re: Het boze oog.

    Mooi maar, zou het oog nog wat oplichten.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Het boze oog.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Mooi maar, zou het oog nog wat oplichten.
      grt,bouk.
      Ik vind juist dat het iets donkerder oog , het boze beter weergeeft.

      Comment


      • #4
        Re: Het boze oog.

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        Mooi maar, zou het oog nog wat oplichten.
        grt,bouk.
        Het boze van deze vale gier komt m.i. eerder door de wenkbrauw die zo "kort" over het oog "gefronst" is, en geef toe, gieren kijken altijd een beetje boos, toch ?
        Het (lichtjes) oplichten van het oog zal deze gier niet vriendelijker doen kijken denk ik.
        Denk ook dat je scherpstelpunt iets meer naar voren ligt ipv op het oog (dat weliswaar nog mee scherp is), verder heb je er een soort van high key van gemaakt en dat kan ik in dit geval wel smaken. De kraag (rechts boven) lijkt me wat uitgebrand of detailloos, mogelijks bij-effect van high key ?
        Je exif begrijp ik evenwel niet goed.
        Sluitertijd 1/1600, f/7.1 en dus ja, een ISO van 3200, terwijl je op amper 3,5 m van het beestje staat. Of is dit in de vlucht genomen ?
        Als dat laatste het geval zou zijn... dan kan ik alleen "jawadde" zeggen hoor !
        "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

        Comment


        • #5
          Re: Het boze oog.

          Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
          Het boze van deze vale gier komt m.i. eerder door de wenkbrauw die zo "kort" over het oog "gefronst" is, en geef toe, gieren kijken altijd een beetje boos, toch ?
          Het (lichtjes) oplichten van het oog zal deze gier niet vriendelijker doen kijken denk ik.
          Denk ook dat je scherpstelpunt iets meer naar voren ligt ipv op het oog (dat weliswaar nog mee scherp is), verder heb je er een soort van high key van gemaakt en dat kan ik in dit geval wel smaken. De kraag (rechts boven) lijkt me wat uitgebrand of detailloos, mogelijks bij-effect van high key ?
          Je exif begrijp ik evenwel niet goed.
          Sluitertijd 1/1600, f/7.1 en dus ja, een ISO van 3200, terwijl je op amper 3,5 m van het beestje staat. Of is dit in de vlucht genomen ?
          Als dat laatste het geval zou zijn... dan kan ik alleen "jawadde" zeggen hoor !
          Heb er geen high key van gemaakt. De exifs zijn zo omdat ik de sluitertijd op 1/1600 gezet had omdat de vogels nogal veel rond vlogen, Diafragma had ik op 7.1 gezet en ISO op Auto en belichting op Spotmeting(Door de stand van de zon waren de meeste vogels zwart met de meervlaksmeeting). Dus door de spotmeting op de gier kreeg ik idd deze hoge ISO. Deze zat maar een paar seconde stil. Vond deze wel goed geslaagd mede door het felle tegenlicht dat iets extra aan de foto gaf.

          Comment


          • #6
            Re: Het boze oog.

            Weet niet goed wat ik hier van moet zeggen. Speciaal is het in ieder geval.

            Comment


            • #7
              Re: Het boze oog.

              Knap!
              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

              Comment

              Working...
              X