Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Telenet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor Telenet ?

    Ik was even aan het kijken voor een alternatief voor het volgende, maar vind eerlijk gezegd niet meteen iets dat de moeite van veranderen waard is...

    We hebben nu WIGO met :
    - 4 mailboxen
    - 3 gsm-nummers, 10 Gb data, ongeveer gelijk gespreid over de 3 nummers
    - Internet dataverbruik is beperkt
    - vaste telefoon (maar hoeft niet noodzakelijk)
    - TV (zonder extra's zoals Play, ...)
    Dus €124 per maand.

    Ik keek al naar Orange (Love). Dan kom ik op €94 zonder de vaste telefoon. Dus €20 per maand minder, maar dan moet ik alle email elders onderbrengen...
    Iemand een idee hoe ik dat geregeld krijg zonder dat ik 5Gb aan mails/info verlies die nu op de telenetserver zitten ?
    Last edited by K-2; 2 november 2018, 21:23.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Alternatief voor Telenet ?

    Ik denk dat het in elk geval verstandig is om je e-mailadressen provider-onafhankelijk te maken door over te schakelen naar bv. Gmail-adressen.

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor Telenet ?

      Als je echt alles bij 1 provider wil dan zal je weinig kunnen besparen.
      Vrijheid om over te stappen begint bij het onafhankelijk maken van je e-mails, zoals Heembeek schrijft, Gmail of nog beter een eigen domeinnaam + mailhosting/forward.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor Telenet ?

        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
        Ik was even aan het kijken voor een alternatief voor het volgende, maar vind eerlijk gezegd niet meteen iets dat de moeite van veranderen waard is...

        We hebben nu WIGO met :
        - 4 mailboxen
        - 3 gsm-nummers, 10 Gb data, ongeveer gelijk gespreid over de 3 nummers
        - Internet dataverbruik is beperkt
        - vaste telefoon (maar hoeft niet noodzakelijk)
        - TV (zonder extra's zoals Play, ...)
        Dus €124 per maand.

        Ik keek al naar Orange (Love). Dan kom ik op €94 zonder de vaste telefoon. Dus €20 per maand minder, maar dan moet ik alle email elders onderbrengen...
        124 - 94 = 20 ???

        Hier ook reeds sinds de oprichting een tevreden Wigo klant.
        Ook niet vergeten dat in die prijs “onbeperkt” bellen zit, de huur van je digicorder,
        dat je verder via de kabel werkt, dus nog bijkomene tv toestellen kan aansluiten enz.
        Onlangs is daar “mits registratie” een deel onbeperkt 4g data bijgekomen die niet meegeteld wordt
        zoals tv kijken via de yelo play app, messinger enz.

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor Telenet ?

          Je kijkt alleen naar pakketten blijkbaar. Kijk ook eens naar "losse" alternatieven, zo kan je je mailbox behouden bij Telenet en je ander verbruik spreiden over goedkopere alternatieven.
          Telefonie kan ook over VOIP en bijv. skype (betalend) kan hier ook een uitweg bieden.
          Maar of je dan beter af bent?

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor Telenet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            124 - 94 = 20 ???

            Hier ook reeds sinds de oprichting een tevreden Wigo klant.
            Ook niet vergeten dat in die prijs “onbeperkt” bellen zit, de huur van je digicorder,
            dat je verder via de kabel werkt, dus nog bijkomene tv toestellen kan aansluiten enz.
            Onlangs is daar “mits registratie” een deel onbeperkt 4g data bijgekomen die niet meegeteld wordt
            zoals tv kijken via de yelo play app, messinger enz.
            In Belgie zelfs 40Gb free G ipv 4Gb :-)

            Ik zit hier ook bij TN en ook met Wigo. Oké, mss niet de goedkoopste maar heb nog nooit één probleem gehad sinds 1992.
            En als er al eens iets is wat ik niet weet is het via de chat van FB bijna altijd opgelost geraakt.
            Tenzij je zelf ergens een stekker eruit trekt en dat vergeten bent.
            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor Telenet ?

              Ik ga er nog wel even over slapen, en op zich ben ik ook wel tevreden van Telenet, al 18 jaar ondertussen...
              Maar mocht ik willen of moeten veranderen, is de bestaande 5Gb aan mails dan nog naar over te brengen op een beetje handige manier, dus copy/paste of zo in plaats van alle mails die ik wil houden naar een nieuw adres te moeten doorsturen ?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief voor Telenet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                Maar mocht ik willen of moeten veranderen, is de bestaande 5Gb aan mails dan nog naar over te brengen op een beetje handige manier, dus copy/paste of zo in plaats van alle mails die ik wil houden naar een nieuw adres te moeten doorsturen ?
                Gewoon binnen halen op uw PC naar een PST file bijvoorbeeld is al een mogelijke oplossing.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief voor Telenet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Telefonie kan ook over VOIP en bijv. skype (betalend) kan hier ook een uitweg bieden.
                  Skype is duur. Ik gebruik het enkel op vakantie omdat ik nog krediet heb staan. Er zijn VOIP providers genoeg met zeer aantrekkelijke tarieven. Ik had er tot voor kort 2, één voor vaste nummers en één om naar mobiele nummers te bellen. Kijk wel goed naar de tarieven, bv. bellen naar Px, Base en Orange is bij hotvoip €0.015 per minuut maar naar Medialaan (Jim, MV) kost het €0.48


                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Gewoon binnen halen op uw PC naar een PST file bijvoorbeeld is al een mogelijke oplossing.
                  Dat zal alleen lukken als de TS outlook gebruikt
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief voor Telenet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Dat zal alleen lukken als de TS outlook gebruikt
                    Daarom staat er ook “mogelijke oplossing”. [emoji17]
                    Geef jij dan even de andere mogelijkheden aan? 🤢
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alternatief voor Telenet ?

                      Ok, Outlook is geen probleem. Dan ga ik volgende week alvast pst-files maken...

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alternatief voor Telenet ?

                        Hallo,

                        MailstoreHome is een archiefprogramma voor al je mails. Je kan archiveren vanuit de belangrijkste mailprogramma's en ook terugzetten.
                        Voor in geval dat je een backup zou willen ...

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alternatief voor Telenet ?

                          Ik hoop dat ik even mag inpikken op dit topic, ik heb tot nu toe altijd tv gekeken op mijn laptop via een dvb-t antenne, enkel één en canvas dus, maar aangezien de Vrt blijkbaar beslist heeft haar functie als openbare omroep niet langer te vervullen en stopt met dvb-t uitzendingen zal ik een alternatief moeten zoeken (bij mij staat één vaak de hele avond op, soms op de voorgrond, soms in klein venster in de achtergrond en ik kijk ook vaak uitgesteld, tot een uur of 4... )

                          Ik zit nu voor mijn gsm bij Orange (€12/mnd) en voor internet bij Telenet (€27,80/mnd) en ben van beiden redelijk tevreden.

                          Ik heb even overwogen om gewoon voor een hoger internet abonnement te gaan zonder datalimiet en voor tv enkel nog via Vrtnu te streamen, maar bij Telenet kom je dan vanzelf al op een abo van €45/mnd, terwijl je bij Orange voor €49 onbeperkt internet + digitale tv hebt, dus die keuze lijkt evident.

                          Maar bij Telenet heb je voor €55/mnd (eerste 3 mnd €45) ook tv + internet en dan heb ik wellicht best genoeg een 150Gb/mnd en die hebben dan weer het voordeel van gratis surfen op Wifi-hotspots en homespots buitens huis (maar dat heb ik nu ook en gebruik ik amper) en je kunt tv kijken op een gsm/tablet via eender welke Wifi (ook in het buitenland), terwijl je bij Orange enkel op je eigen netwerkt kunt kijken of via 4G (en dat gaat van je verbruik af), dat lijkt me wel eens handig voor sportwedstrijden e.d.

                          Maar ik wil ook een 4K tv kopen (heb ik eigenlijk al gedaan bij Aldi, maar daar zal ik best een ander topic over openen) en daarop, als dat lukt, wel wat youtube streamen in 4K (is voorlopig een van de weinige mogelijkheden om 4K te zien geloof ik?) of wie weet ooit Netflix, en dan zal die 150Gb er wsl snel door gaan?

                          Hier en daar lees je dat Telenet haar eigen klanten voortrekt als er bvb iets mis is met het netwerk (orange gebruikt hun netwerk), of dat je geen waarschuwingen krijgt bij werken e.d.
                          Maar van de andere kant ook dat Telenet al eens 'per ongeluk' te hoge facturen durft versturen (zelf ook al meegemaakt) terwijl je dat bij Orange niet af nauwelijks leest (zelf ook die ervaring).

                          Het 'bakske' van Telenet lijkt stabieler maar wel gemiddeld zo'n 1 keer per 1.5 jaar echt kapot te gaan, terwijl dat van Orange maandelijks blijkt te crashen, maar daar heb ik wel minder 'perte totale' verhalen over gelezen..

                          Iemand die de 2 opties al zelf gebruikt (heeft) en hier wat raad in kan geven?

                          Hier hebben ze zelf zowat de vergelijking gemaakt https://www.orange.be/nl/vergelijk-love

                          Of kun je via digitale kabel nog steeds enkele zenders gratis bekijken zonder decoder eens je een tv met dvb-c tuner hebt, dan zou ik mss eerst dat nog even uittesten en voor de rest houden wat ik heb? (want via een smart tv kun je, als je er een externe schijf aanhangt, ook opnemen en pauzeren als ik me niet vergis)

                          Sorry, veel vragen, maar 't is ook een beslissing die je neemt voor minstens 2 jaar meestal voor een nieuw abonnement en ik was zo verknocht aan mijn gratis eenvoudige goeie oplossing op de laptop..
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alternatief voor Telenet ?

                            Als je Telenet hebt en je hebt een tv met DVB-C (wat ze tegenwoordig allemaal hebben) kun je naar een tiental gratis zenders kijken in digitale kwaliteit.
                            Een, Canvas, Ketnet al zeker en dan nog een paar, maar ben dat kwijt.
                            Maar dan heb je wel kabel abo nodig. In dat geval kun je dan ook net zo goed de CI-Module erbij kopen. Dan heb je ze allemaal in DVB-C.
                            Je kunt dan wel niet opnemen zoals bij digicorder.
                            Te hoge facturen bij Telenet? Zou kunnen, ik heb daar hier in ieder geval nog nooit last van gehad in de afgelopen 25 jaar.
                            En als het "Bakske" kapot gaat is het gratis omruilen Ze vragen nog niet eens wat er aan is.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alternatief voor Telenet ?

                              Ik heb geen aandelen bij Telenet maar meer dan 70% van die overstappen naar Orange omdat het wat goedkoper is keren binnen de 6 maanden terug naar Telenet.
                              Alleen al voor de interface, digibox verschillen e.d.

                              Comment

                              Working...
                              X