Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

    Hallo allemaal,

    nu was ik vandaag foto's aan het maken en op een gegeven moment kon ik niet meer focussen, mijn vizier bleef ook zwart en ik kreeg
    geen informatie van mijn diafragma meer op mijn scherm te zien.
    Nu heb ik wel net een nieuwe lens gekocht, 70-200 f.2.8, die op mijn Nikon D3200 staat,
    kan iemand me advies geven over wat het probleem juist zou kunnen zijn? Ik heb mijn camera daarna eens af gezet en aan maar dat gaf geen verschil,
    af en toe gaat ie dan wel terug en kan ik wel weer foto's nemen en het volgende moment is mijn beeld weer helemaal zwart.

    Zou het eerder een technisch probleem zijn met mijn camera of met de lens?

    Hopelijk kan iemand me hierover wat helpen.
    Groetjes Evelien.

  • #2
    Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

    Oorspronkelijk geplaatst door Evelien_vp Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    nu was ik vandaag foto's aan het maken en op een gegeven moment kon ik niet meer focussen, mijn vizier bleef ook zwart en ik kreeg
    geen informatie van mijn diafragma meer op mijn scherm te zien.
    Nu heb ik wel net een nieuwe lens gekocht, 70-200 f.2.8, die op mijn Nikon D3200 staat,
    kan iemand me advies geven over wat het probleem juist zou kunnen zijn? Ik heb mijn camera daarna eens af gezet en aan maar dat gaf geen verschil,
    af en toe gaat ie dan wel terug en kan ik wel weer foto's nemen en het volgende moment is mijn beeld weer helemaal zwart.

    Zou het eerder een technisch probleem zijn met mijn camera of met de lens?

    Hopelijk kan iemand me hierover wat helpen.
    Groetjes Evelien.
    Op het aan de lens ligt kan je nagaan, indien je met andere lens test en het nog steeds/niet meer problemen geeft?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

      Over welke lens gaat het? Nieuw of tweede hands ? Hoeveel foto's kun je maken voor je opnieuw een probleem hebt? Als dat maar een paar zijn en dan weer prijs,lens waarschijnlijk niet compatiebel.Heb dat zelf ooit eens voor gehad.Maar ik kreeg dan wel een ERR te zien.
      Goede suggestie hierbovenrobeer eens een andere lens op je body.Je weet dan direct waar het zit.

      Comment


      • #4
        Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
        Op het aan de lens ligt kan je nagaan, indien je met andere lens test en het nog steeds/niet meer problemen geeft?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        Met mijn andere lenzen heb ik het nog niet voor gehad (50 mm, 55-200), De lens is wel tweedehands gekocht dus ik weet wel niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan. Wel is ze volledig nagekeken door het bedrijf dat occassies verkoop en volledig gekuist. Vandaag heb ik nog wat foto's genomen met de lens en tot nu toe heeft die nog niet gehapert of hetzelfde zoals gisteren vertoont.

        Comment


        • #5
          Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

          Misschien dat de lens net niet goed vastzat op de body. Dat kan communicariestoornissen geven met de camera.

          Jaja

          Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

            Hou het verder in het oog.Als nog eens alles zwart is,kijk dan eens door de frontlens.Misschien zie je het diafragma dat eventueel volledig toe geknepen is.Met een tele niet zo eenvoudig,maar schijnt even door je zoeker met een lampje,en kijk door de frontlens.Je weet wel spiegelreflex:beeld door spiegel in zoeker,maar omgekeerd gaat ook :licht door zoeker spiegel en front.
            Heb je dan nog autofocus? Indien niet waarschijnlijk :diafragma te ver toegeknepen om nog AF te hebben.
            Probleem ligt dan in het diafragma dat blijft hangen.Kan zeer wisselend zijn in voor komen van het probleem.
            Ik heb hier een 15 mm fisheye die het meestal goed doet.Dagen en weken na mekaar.En dat plots blijft hij hangen op f 22.Met een aantal trukjesOFschakelaar indrukken,manueel focussen,lens loskoppelen etc. terug aan de praat te krijgen,maar dat is niet gezond.
            Ik hoop voor jou dat daar het probleem niet zit.Indien wel kun je het de verkoper (het bedrijf) waarschijnlijk niet kwalijk nemen dat hij die lens verkocht heeft ter goeder trouw.Je kunt een hondertal foto's nemen zonder probleem,en dan plots...
            Maar als daar het probleem zit,dan moet hij ze m.i. wel terug nemen.

            Comment


            • #7
              Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

              Waarschijnlijk een slecht contact tussen vatting en lens.

              Comment


              • #8
                Re: diafragma informatie verdwijnt van scherm, zwarte foto.. Nikon D3200

                Oorspronkelijk geplaatst door Evelien_vp Bekijk bericht
                Hallo allemaal,

                nu was ik vandaag foto's aan het maken en op een gegeven moment kon ik niet meer focussen, mijn vizier bleef ook zwart en ik kreeg
                geen informatie van mijn diafragma meer op mijn scherm te zien.
                Nu heb ik wel net een nieuwe lens gekocht, 70-200 f.2.8, die op mijn Nikon D3200 staat,
                kan iemand me advies geven over wat het probleem juist zou kunnen zijn? Ik heb mijn camera daarna eens af gezet en aan maar dat gaf geen verschil,
                af en toe gaat ie dan wel terug en kan ik wel weer foto's nemen en het volgende moment is mijn beeld weer helemaal zwart.

                Zou het eerder een technisch probleem zijn met mijn camera of met de lens?

                Hopelijk kan iemand me hierover wat helpen.
                Groetjes Evelien.
                Achter op je objectief zit een hendeltje dat je diafragma opent of sluit, zie eens of dat nog mooi recht staat,
                als dat naast het bedieningsarmpje van de camera grijpt blijft je diafragma dicht.

                Comment

                Working...
                X