Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vensters in een flatgebouw.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Vensters in een flatgebouw.



    ISO: 200
    f; 8
    1/600
    32mm

    Veel kijkgenot

  • #2
    Re: Vensters in een flatgebouw.

    Het heeft iets !! Een eigenaardig/eigenzinnig formaat en vlakverdeling, goed scherp en mooie tonen.
    Aan de rechterkant wat te krap (de rij vensters mocht er helemaal op).
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Vensters in een flatgebouw.

      Eigenzinnig maar voor mij meer dan oké.
      Qua compositie dacht ik meer aan de rechterkant weg te halen. Ttz alleen de "blauwe" ramen en eenzelfde breedte links aan lucht in een half om half compositie.

      Comment


      • #4
        Re: Vensters in een flatgebouw.

        Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
        Eigenzinnig maar voor mij meer dan oké.
        Qua compositie dacht ik meer aan de rechterkant weg te halen. Ttz alleen de "blauwe" ramen en eenzelfde breedte links aan lucht in een half om half compositie.
        Eerlijk gezegd hou ik niet zo van half om half compo's. Eén derde/twee derde is zoveel sterker, tenminste in architectuur.
        Vriendelijke groet, laGrange
        http://lagrange.1x.com
        "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

        Comment


        • #5
          Re: Vensters in een flatgebouw.

          Bedankt voor de reacties. Ik zal er in de toekomst rekening mee houden.

          Comment


          • #6
            Re: Vensters in een flatgebouw.

            Die regel van derden is er ook niet zomaar gekomen hé. Het is (zoals je zegt in de architectuur zéker) sterker en kijkt ook gemakkelijker. In deze vind ik naast het raamwerk ook de weerspiegeling van de wolken mooi. Maar de rechterkant met bakstenen leidt de aandacht hier van af. Kan allemaal nog 'bijgestuurd' worden in de nabewerking, toch ?

            Comment


            • #7
              Re: Vensters in een flatgebouw.

              zoals eerder gezegd...of liever geschreven ... eigenzinnig .. wel knap ..
              [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

              Comment


              • #8
                Re: Vensters in een flatgebouw.

                Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
                Eerlijk gezegd hou ik niet zo van half om half compo's. Eén derde/twee derde is zoveel sterker, tenminste in architectuur.
                Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                Die regel van derden is er ook niet zomaar gekomen hé. Het is (zoals je zegt in de architectuur zéker) sterker en kijkt ook gemakkelijker.
                Voor mij is het persoonlijk aanvoelen en dat primeert mi.

                Lees de "geschiedenis" van die "regel" van drie er maar eens op na (en al zijn tegenstanders). Voor alle prachtfoto's conform die regel kan je telkens iconische foto's vinden die er vanaf wijken.
                Ik persoonlijk heb me nooit iets aangetrokken van die regels want het gevaar schuilt imo erin dat je daardoor andere en verrassende composities links gaat laten liggen.
                Maar zoals gezegd: 't is een persoonlijke kwestie/benadering van fotografie/compositie.

                Comment


                • #9
                  Re: Vensters in een flatgebouw.

                  We mogen 'regel' niet verwarren met ….suggestie. In de fotografie/compositie zijn er maar weinig 'dwingende' regels. Wie eigenzinnige foto's wil maken moet dat zéker doen, maar dan moet je met iets komen wat de volle aandacht van de kijker trekt. En dat is helaas heel dikwijls niet het geval. Dikwijls gaat het oog van de kijker over de foto dwalen zonder terecht te komen op de essentie die de fotograaf heeft bedoeld. En dan helpen die regels wél hé. Ik zou zeggen: je moet ze eerst kennen alvorens je er van kunt afwijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vensters in een flatgebouw.

                    Mooi samenspel van lijnen, vlakken en kleurtjes
                    Peter
                    mijn website : klik

                    Comment

                    Working...
                    X