Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-kaart extreme pro sandisk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-kaart extreme pro sandisk

    Hi folks,

    Van Nikon is er een firmware-update voor de camera. Het is de bedoeling dat dit bestand wordt gedownload en uitgepakt. Je hebt het bestand en de submap. Het bestand gaat naar de hoofdmap op de SD-kaart.
    Mijn sd-kaart zegt steeds dat deze tegen schrijven is beveiligd.
    Ik heb een format gedaan van de kaart in het fototoestel, met succes.
    Ik heb een format gedaan van de sd-kaart via een kaartlezer, met succes.
    Ik heb een format gedaan van de tweede sd-kaart, met succes.
    Doch zegt windows steeds: de kaart is tegen schrijven beveiligd.
    Via opdrachtpromp is dit ook niet gelukt, doch zegt opdrachtpromp dat de kaart te overschrijven is (attributes disk clear readonly)



    Ik kan niet meer mee.

    Wie herkent dit en wat is er tegen te doen?

  • #2
    Re: SD-kaart extreme pro sandisk

    Staat het slotje op de zijkant van de kaart goed ? En nooit, maar dan nooit format via de pc of lap, kaart word niet meer erkend door de cam.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: SD-kaart extreme pro sandisk

      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
      En nooit, maar dan nooit format via de pc of lap, kaart word niet meer erkend door de cam.
      Waar komt dit vandaan? Vrijwel zeker uit papagaaienkolonie in de zoo. Ik wissel mijn SD-kaarten regel tussen computer en camera en dan zal er ook wel eens geformatteerd worden en nog nooit een defecte of onherkenbare kaart gehad, slechts één keer een defecte SD-kaart, maar dat was een mechanisch probleem(gebroken).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: SD-kaart extreme pro sandisk

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Waar komt dit vandaan? Vrijwel zeker uit papagaaienkolonie in de zoo.
        No comment.!
        Last edited by guido.g; 1 november 2018, 15:46.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: SD-kaart extreme pro sandisk

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          No comment.!
          Als je zulke uitspraken doet, mag je die best wel verantwoorden.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: SD-kaart extreme pro sandisk

            Heb zo'n firmware upgrade verleden jaar nog gedaan en lijkt mij voor de hand te liggen als je de instructies volgt.

            Via Nikon downloadcenter download je een .exe bestand - dat voer je uit op je PC - je krijgt dan een .bin bestand
            Dat .bin bestand moet je kopiëren naar je SD kaart (niks anders).

            Zie dat je je SD eerst geformateerd hebt in de camera (nadien nog eens formateren via PC heeft geen enkele zin).

            Het .bin bestand moet gekopiëerd worden naar de hoofddirectory (= het allerhoogste dat je kan gaan) van je SD kaart. De camera herkent de nieuwe firmware niet als het in een map onder de hoofddirectory wordt geplaatst.
            Als je je kaart in de kaartlezer vd PC steekt en die laat bv: station L: zien dan kopiëer je het daar in en niet in een map binnen L: want dan zit je niet meer in je hoofddirectory.

            Laat die 2de kaart gewoon even uit je camera.

            Zet de camera uit - plaats de kaart erin - zet camera aan.

            Selecteer Firmware-versie in het SETUP-MENU en volg de instructies op het scherm om de firmware-update te voltooien.

            Zodra de update is voltooid, schakel de camera uit en verwijder de geheugenkaart.

            Controleer of de firmware is bijgewerkt naar de nieuwe versie.


            Als dat voor jouw allemaal wat veel is doe dan wat Nikon voorstelt: Updates kunnen voor u worden uitgevoerd door een door Nikon geautoriseerde servicevertegenwoordiger. M.a.w. ga naar de winkel waar je je camera hebt gekocht.
            Last edited by tcf; 1 november 2018, 16:56.

            Comment


            • #7
              Re: SD-kaart extreme pro sandisk

              Als ik mijn sd kaartje uit mijn camera haal, en door een ander vervang, vraagt hij mij deze terug te formateren, ook al is deze door mijn camera geformatteerd geweest en allen door deze camera gebruikt toch moet ik terug formateren.

              Comment


              • #8
                Re: SD-kaart extreme pro sandisk

                Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                Als ik mijn sd kaartje uit mijn camera haal, en door een ander vervang, vraagt hij mij deze terug te formateren, ook al is deze door mijn camera geformatteerd geweest en allen door deze camera gebruikt toch moet ik terug formateren.
                Ik zou eens een andere kaartlezer proberen.
                Dirk C.

                Comment


                • #9
                  Re: SD-kaart extreme pro sandisk

                  Als je tijdens het schrijven een stroomonderbreking hebt kan zo'n kaart slechte cellen krijgen. En dan zo'n fouten beginnen geven. Ik heb het onlangs zelf voorgehad.
                  Zo'n kaart - doet u best weg - vervang die handel - 't is de moeite/het risico echt niet waard.

                  Da's ook de reden waarom ik nooit boven de 32GB ga (dan kan je niet te veel verliezen) - ik wissel liever zodat het risico beperkt blijft. Elk heeft daar uiteraard zijn eigen standpunt in.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD-kaart extreme pro sandisk

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Waar komt dit vandaan? Vrijwel zeker uit papagaaienkolonie in de zoo. Ik wissel mijn SD-kaarten regel tussen computer en camera en dan zal er ook wel eens geformatteerd worden en nog nooit een defecte of onherkenbare kaart gehad, slechts één keer een defecte SD-kaart, maar dat was een mechanisch probleem(gebroken).
                    Omdat je via PC voor een ander bestandsformaat en/of clustergroote kunt kiezen en daar kunnen dan problemen van komen.
                    In camera = altijd juiste bestandsformaat en clustergrote + camera gaat al de nodige mappen aanmaken.

                    Er is ook een verschil tussen Windows of IOS
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X