Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burgruine Ehrenfels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Burgruine Ehrenfels

    Vanuit 3 verschillende standpunten (en op ander tijdstip) genomen.

    Bij de eerste was de mist nog maar deels aan het optrekken en waren de burcht en de wijngaarden reeds volop in de zon terwijl de overkant van de Rijn met de rivier de Nahe en de stad Bingen nog in de mist gehuld waren.

    DSC_7267 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bij de tweede was de meeste mist al opgetrokken maar lage de overkant van de Rijn in de schaduw.

    DSC_7274 by Raf Strobbe, on Flickr

    De derde was in de namiddag. Tussen de torens van de burcht ziet men de befaamde "Mäuseturm" op het eilandje in de Rijn.
    Interessant is misschien ook de historisch lage waterstand van de Rijn. Honderden profiteerden daarvan om via de zandbanken te voet naar de Mäuseturm te lopen. Dit zou nog niet vaak eerder gebeurd zijn.

    DSC_7381 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken,

    Raf.

  • #2
    Re: Burgruine Ehrenfels

    Tweede foto draagt mijn voorkeur weg.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Burgruine Ehrenfels

      Eerste had je echt wel moeilijk licht.
      Tweede zit het contrast veel beter alsook de compo mi.
      Derde vind ik qua compo wat verwarrend.

      Comment


      • #4
        Re: Burgruine Ehrenfels

        Inderdaad moeilijk licht bij de eerste. Bij een avondzon en/of interessantere lucht zou dit een topfoto zijn denk ik. Ik vind de steilheid en de diepte wel heel goed over komen hier.

        Comment


        • #5
          Re: Burgruine Ehrenfels

          ik begrijp de vorige standpunten, maar zelf verkies ik het eerste beeld omdat dit beter de sfeer in de omgeving weergeeft. Goed, fotografisch is de andere oever niet perfect weer te geven, maar de strenge vorm van het kasteel met de rijke wijnoogst en de mistige en vage bewoning van het plebs aan de overkant ... doet me denken.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Burgruine Ehrenfels

            Bedankt reeds voor de reacties.
            Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook aar de eerste foto omwille van de speciale sfeer met die mist over de "bewoonde wereld" en het zonnetje aan onze kant.
            De tweede is eigenlijk een klassiek beeld van zo een burchtruïne. Bij de derde heb ik ook het gevoel dat er aan de compo iets wringt. waneer ik er aan de rechterkant een stuk afknip (tot juist aan de kasteelmuren en onderaan ook wat om de gouden wijngaarden terug vanuit de benedenhoek te laten vertrekken) dan wordt de foto rustiger en beter vind ik. Ik heb op Flickr de twee versies naast elkaar gezet.
            grts,
            Raf.
            Last edited by muesli; 30 oktober 2018, 22:53.

            Comment


            • #7
              Re: Burgruine Ehrenfels

              ik volg tcf...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment

              Working...
              X