Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bruarfoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Bruarfoss

    nog even verder op Ijsland ,
    en opapol al je moest weten waar ik hier stond ,was het heel slipperig en behoorde ik even bij de toeristen die het gevaar opzochten ,want eenmaal in de stroming eindig je in levensloos in zee ,hoe zegt men dat alles voor de foto Dominiek deed eventjes zijn ogen dicht
    grote versie
    dank om te kijken

  • #2
    Re: Bruarfoss

    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
    nog even verder op Ijsland ,
    en opapol al je moest weten waar ik hier stond ,was het heel slipperig en behoorde ik even bij de toeristen die het gevaar opzochten ,want eenmaal in de stroming eindig je in levensloos in zee ,hoe zegt men dat alles voor de foto Dominiek deed eventjes zijn ogen dicht
    grote versie
    dank om te kijken
    Vroeger ging ik ook heel ver voor de foto maar dat verbeterde met ouder te worden :-). Dit is weer een heel mooi standpunt maar op mijn scherm komt het vreemde blauw niet volledig tot zijn recht. Misschien ligt het aan de bewolking, ik weet het niet. Bij ons was dat blauw zelfs vrij spectaculair te noemen. Geen enkel benul van het waarom.

    Comment


    • #3
      Re: Bruarfoss

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Vroeger ging ik ook heel ver voor de foto maar dat verbeterde met ouder te worden :-). Dit is weer een heel mooi standpunt maar op mijn scherm komt het vreemde blauw niet volledig tot zijn recht. Misschien ligt het aan de bewolking, ik weet het niet. Bij ons was dat blauw zelfs vrij spectaculair te noemen. Geen enkel benul van het waarom.
      dat zou idd kunnen aan de bewolking liggen ik heb er ook waar het blauw veel sterker naar voor komt , wat ik nu bewust niet meer doe is mijn foto's extra pushen ,ik tracht het beeld zo natuurlijk getrouw weer te geven ,wat niet wil zeggen dat ik er niets aan doe een RAW file moet je sowieso wat bijwerken

      Comment


      • #4
        Re: Bruarfoss

        Zeer mooi waterrijk stukje Ijsland !

        Zo te lezen was ik daar op die plek waar jij stond zeker niet gaan staan dan mis ik dat knap beeld maar ...

        Wat dat blauw betreft komt normaal niet omwille van het feit dat de licht veel verder door de dampkring moet dan hier bij ons het geval is ?
        Als er wolken tussen zitten dan wordt dat uiteraard afgeblokt .... denk ik hé
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Bruarfoss

          Is het "ontbreken" van dat turquoise water niet eerder te wijten aan de lange sluitertijd?
          Waar het water stilstaat is de kleur goed merkbaar toch.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Bruarfoss

            Naar mijn ervaring gaat een CPL die blauwe kleur kunnen helpen; de combinatie stromend water/ND filter(LE)/CPL wordt vaak toegepast.
            Door het wegfilteren vh verspreide licht zal die kleur meer tot leven komen mi.

            Hoedanook toch een aangename foto vh landschap hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Bruarfoss

              Je laat met je foto's hier heel goed zien waarom veel fotografen dolgraag naar IJsland willen.
              Heel aangenaam om deze beelden te bekijken.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: Bruarfoss

                Prachtig! Foto's zoals dit maken dat ik nog meer sta te popelen om daar eens naartoe te trekken om te fotograferen. Zo mooi. Weet niet goed of ik je daarvoor moet bedanken ;-)

                Knappe foto met wat mij betreft een hele goede sluitertijd gekozen. Kort genoeg om details te zien, maar lang genoeg om beweging te suggereren. Knap gedaan! Heb je ook foto's van dichterbij op deze locatie? Ik denk dat een 'close up' van het blauwe gedeelte in het water met de watervallen met de gele mos/begroeiing en een stukje grijze lucht er boven ook mooi kan zijn. Zo lijkt het toch als ik wat inzoom.

                Maar zoals gezegd, dit is ook al prachtig!

                Comment


                • #9
                  Re: Bruarfoss

                  Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
                  Prachtig! Foto's zoals dit maken dat ik nog meer sta te popelen om daar eens naartoe te trekken om te fotograferen. Zo mooi. Weet niet goed of ik je daarvoor moet bedanken ;-)

                  Knappe foto met wat mij betreft een hele goede sluitertijd gekozen. Kort genoeg om details te zien, maar lang genoeg om beweging te suggereren. Knap gedaan! Heb je ook foto's van dichterbij op deze locatie? Ik denk dat een 'close up' van het blauwe gedeelte in het water met de watervallen met de gele mos/begroeiing en een stukje grijze lucht er boven ook mooi kan zijn. Zo lijkt het toch als ik wat inzoom.

                  Maar zoals gezegd, dit is ook al prachtig!
                  mijn volgend postje zal wat meer detail bevatten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bruarfoss

                    Prachtig.Je voelt het geweld.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment

                    Working...
                    X