Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leren zeilen op een zware zee + UP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Leren zeilen op een zware zee + UP



    eerst de rechtgezette update, ik laat de oude versie staan daar ik ook de wolken wat probeerde op te kietelen na de opmerking van 49er
    De grote versie is de laatste versie



    Grotere versie

    vorige versie hieronder



    Last edited by Frakske; 30 oktober 2018, 16:31. Reden: rechtgezet en wolken opgekieteld
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Leren zeilen op een zware zee

    Mooie zee van gekreukt zilverpapier! De lichte delen van de prachtige wolken mochten van mij iets witter, en de haveninstallatie van Duinkerke aan de horizon gaat met nogal wat aandacht lopen.

    Comment


    • #3
      Re: Leren zeilen op een zware zee

      mooie zwart wit foto

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Leren zeilen op een zware zee

        dat zal gene gemakkelijke geweest zijn met die sterke contrasten , vooral de ruige zee vind ik mooi

        Comment


        • #5
          Re: Leren zeilen op een zware zee

          Die zeilers zijn waarschijnlijk meer gewend maar ik zou me behoorlijk onbehaaglijk voelen op zo'n zee op zo'n klein bootje ... en dat gevoel heb je mi knap vastgelegd.
          De lucht past ook goed bij dat gevoel maar lijkt mij wat soft in vergelijk met het stevige contrast in de zee.

          Comment


          • #6
            Re: Leren zeilen op een zware zee

            Mooi dreigend sfeertje met die wolken! Goed in beeld gebracht! Wel oogt het wat onnatuurlijk als de reflectie in het water lichter is dan de lucht, Zoals al gezegd zou wat mij betreft het witte in de wolken wat duidelijker mogen zijn, nu lijkt het wat teveel onderdrukt. Maar qua idee en foto: heel mooi. En 'gekreukt zilverpapier', goed gevonden ;-)

            (en terzijde en makkelijk op te lossen: ik heb het idee dat de zee naar links leeg loopt, kan gevaarlijk zijn voor de bootjes ;-))

            Comment


            • #7
              Re: Leren zeilen op een zware zee

              Het enorme verschil in contrast tussen de onstuimige zee en de bootjes en de wolkenlucht geeft mij bijna het idee naar een samengesteld beeld te kijken. In ieder geval vind ik het totaal beeld heel bijzonder en zeer goed geslaagd.

              Klein minpuntje: de horizon staat wat scheef
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Leren zeilen op een zware zee

                Jullie hebben verdorie gelijk, de horizon staat scheef ... slordig ! straks een update
                @ ESR: wat je aanhaalt klopt gedeeltelijk, een weerspiegeling die klaarder is dan de lucht dat klopt niet maar dan spreken we over stilstaand water.
                Op een wilde zee heb je met een laagstaande zon schitteringen die de helderheid van de lucht overtreffen hoor, ik stel voor dat je het bij gelegenheid eens uitprobeert.
                Het is wel sterk afhankelijk van je kijkhoek. Kijk je haast recht oo de weerkaatsing dan is dat zeer fel, hoger, lager, naar links of naar rechts is dat dan heel wat minder.
                Ik heb de lucht hier iets donkerder gemaakt maar de hoge lichten op het water heb ik nog meer verminderd.
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Leren zeilen op een zware zee

                  Ok, duidelijk ;-) Wat die glinsteringen en weerspiegelingen zal je zeker een goed punt hebben! Die kunnen inderdaad verblindend zijn! Misschien bedoelde ik wel meer het verschil in contrast boven en onder. De lucht in de eerste versie kwam wat vlakjes over voor mij. Kan ook gewoon smaak zijn he, wilde een mooie foto niet afkraken of zo. Hoe dan ook, contrast is nu wel verbeterd!

                  (ik vind het altijd verbazingwekkend te zien hoe een foto verandert door gewoon de horizon recht te zetten. Stond maar een heel klein beetje scheef, maar toch duidelijk merkbaar)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Leren zeilen op een zware zee

                    De up is voor mij de betere, lekker dramatische, prima omzetting

                    Comment


                    • #11
                      Re: Leren zeilen op een zware zee

                      Up voor mij ook beter, lucht meer dramatischer en primaomzetting
                      Groeten Andre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Leren zeilen op een zware zee

                        de up is idd beter Frans vooral wat de wolken betreft ,nu is hij nog mooier ,en ik had het niet in de gaten betreft de horizon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Leren zeilen op een zware zee

                          Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
                          De up is voor mij de betere, lekker dramatische, prima omzetting
                          Zeker
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Leren zeilen op een zware zee

                            Schitteringen van (fel) zonlicht op een open zee vind ik moeilijk beheersbaar en daarom zelden aantrekkelijke beelden opleveren, maar ik begrijp je intentie.
                            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Leren zeilen op een zware zee + UP

                              ook voor mij is de up de betere...veel dramatiek ...

                              Groetjes
                              Freddy
                              https://fredor2.wixsite.com/my-site

                              Comment

                              Working...
                              X