Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TZ100 kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TZ100 kopen?

    Ik zou graag de TZ100 kopen, maar ik durf niet (kwaliteits-variatie). Zou nochtans het ideale vakantie-toestel zijn (voor mij) Voor low-light opnamen heb ik al de Sony RX100III, heel tevreden over, maar wil wel wat meer zoom. (en de RX100VI is veel te duur voor mij). Wie kan mij overtuigen om toch de TZ100 te kopen? :-)
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: TZ100 kopen?

    Wat heet overtuigen? Mijn TZ100 neem ik vaak mee naar concerten en dergelijke omdat die in mijn binnenzak past. Ik fotografeer bijna altijd in raw wegens het grote contrastbereik.
    Eigenlijk ben ik zeer tevreden met de foto's die ik neem: variatie door groot zoombereik en correcte kleuren in jpg (handig om snel resultaat te zien en eventueel te tonen op het internet).
    Het enige minpunt aan dat toestel vind ik het onoverzichtelijke menusysteem. Het is niet alleen enorm uitgebreid maar ook (voor mij) onlogisch ingedeeld. Bovendien veranderen allerlei functies ook andere instellingen en toont het display teveel parameters en kan je ook daardoor ongewild functies veranderen omdat het aanraakgevoelig is.
    Omdat ik graag macrofoto's maak ondervind ik op dat gebied snel de beperktheid van de camera.
    Last edited by Jazzer; 1 november 2018, 02:41.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      Re: TZ100 kopen?

      Ben erg benieuwd naar andere reviews van andere, twijfel tussen deze en een andere...

      Comment


      • #4
        Re: TZ100 kopen?

        Moest ik niet overwegend in donkere omstandigheden (concerten) fotograferen dan had ik voor op reis gekozen voor een goedkopere (kleinere sensor = meer ruis) variant (zoals bv. de TZ80) omdat die ook een groot zoombereik plus raw-formaat hebben. Als je dan toch eens licht tekort komt kan je de flash gebruiken (hetgeen not-done is tijdens concerten).
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: TZ100 kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Wat heet overtuigen? Mijn TZ100 neem ik vaak mee naar concerten en dergelijke omdat die in mijn binnenzak past. Ik fotografeer bijna altijd in raw wegens het grote contrastbereik.
          Eigenlijk ben ik zeer tevreden met de foto's die ik neem: variatie door groot zoombereik en correcte kleuren in jpg (handig om snel resultaat te zien en eventueel te tonen op het internet).
          Het enige minpunt aan dat toestel vind ik het onoverzichtelijke menusysteem. Het is niet alleen enorm uitgebreid maar ook (voor mij) onlogisch ingedeeld. Bovendien veranderen allerlei functies ook andere instellingen en toont het display teveel parameters en kan je ook daardoor ongewild functies veranderen omdat het aanraakgevoelig is.
          Omdat ik graag macrofoto's maak ondervind ik op dat gebied snel de beperktheid van de camera.
          Dank voor de uitleg! Voor mij blijft de TZ100 het ideale vakantie- en meeneem toestel, ik was alleen bang voor tegenvallende foto kwaliteit. Volgens Dpreview is er nogal wat onderlinge variatie tussen de camera's.
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: TZ100 kopen?

            Ik heb hiervoor nog enkele reservebatterijen liggen. Amper gebruikt door schade aan het toestel waarmee ik toch niet graag werkte.
            Heb iets anders gekocht.
            Geef maar een mailtje naar fronk88@hotmail.com als e interesse hebt.
            Frank

            Comment

            Working...
            X