Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coprinus comatus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Coprinus comatus

    Mijn eerste experiment met flits en paraplu.


    Tips zijn welkom!

    Nikon D7100 met Sigma Macro 70mm F2.8 EX DG
    f/11
    1/80
    ISO 200
    Focus distance: 0.56 m
    losse Flits + witte paraplu
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

  • #2
    Re: Coprinus comatus

    geen ervaring met macro-flits en ik gebruik een paraplu alleen tegen de regen.
    Mooi dat de omgeving mee opgenomen is in het beeld en dat de kleur van het onderwerp mooi verschilt van de omzeggens monochromatische omgeving.
    Als toeschouwer vind ik de Coprinus toch wat te donker (dit ivm uw opmerking over het gebruik van extra belichting)
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Coprinus comatus

      Ik heb geen macro flits gebruikt, wel een gewone Metz reportageflits en paraplu als softbox.

      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
      Als toeschouwer vind ik de Coprinus toch wat te donker (dit ivm uw opmerking over het gebruik van extra belichting)
      Dit is een van de redenen dat ik de foto gepost heb: hoewel ik mijn monitor calibreer en aangepast is aan het licht in mijn bureau lijken mijn foto's na afdrukken thuis en in verschillende afdrukcentrales toch vrij donker te zijn. Ik had er niets van bij de foto geschreven om te zien of er opmerkingen zouden komen over de helderheid.
      Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
      Mijn fotosite: www.verschaeren.org
      Mijn website: www.computerhersteller.be

      Comment


      • #4
        Re: Coprinus comatus

        Mooi maar ipv een flitser en paraplu kan je best een reflectieschermpje of een pillampje gebruiken om de onderkant van de zwam op te lichten
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Coprinus comatus

          Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
          Ik heb geen macro flits gebruikt, wel een gewone Metz reportageflits en paraplu als softbox.



          Dit is een van de redenen dat ik de foto gepost heb: hoewel ik mijn monitor calibreer en aangepast is aan het licht in mijn bureau lijken mijn foto's na afdrukken thuis en in verschillende afdrukcentrales toch vrij donker te zijn. Ik had er niets van bij de foto geschreven om te zien of er opmerkingen zouden komen over de helderheid.
          excuus : in mijn haast (blijkbaar) heb ik vergeten te specifiëren dat die opm over donkerte enkel op het rechter deel van de paddenstoel (rechts op de foto) gold.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Coprinus comatus

            Goede compo, iets wat te fors belicht.


            mvg, marcel

            Comment


            • #7
              Re: Coprinus comatus

              Ik vind 'm best goed gelukt, licht ondanks de paraplu toch aan de harde kant.
              Ik denk dat je de paraplu dichterbij moet zetten en dan aan de rechterkant een reflectiescherm.
              Ik gebruik ook vaak een paraplu om in de natuur te fotograferen, ik zet dan de paraplu net buiten beeld.
              Ook kan je de sluitertijd wat verlengen, zo neem je wat omgevingslicht mee.

              Comment

              Working...
              X