Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lakagígar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Lakagígar

    Ijsland 2016

    Grote versie
    dank om te kijken

  • #2
    Re: Lakagígar

    Speciale kleuren. Kleine toelichting : in 1783 is daar de grootste vulkaanuitbarsting sinds mensenheugenis geweest. Duurde bijna een jaar. De kraterrij is 20 km lang en de uitstoot was equivalent aan een Pinatubo om de drie dagen. De lava kwam tot Kirkjubaejarklaustur 50 km verder. Ik ben er drie keer geweest en het is enorm imposant. De gevolgen op wereldvlak waren desastreus. Een van de meest onwereldse landschappen die er zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Lakagígar

      mooie foto met een mooie lucht

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Lakagígar

        Die zit bij mij door die wirwar van lijnen.
        Mooie harmonie van kleuren in dezelfde kleurwarmte.
        Super foto Patrick.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Lakagígar

          Onwerelds zoals opapol aangeeft, dit schijnt een plaat te zijn die je op een andere planeet gaan schieten bent.
          Knap ... pfffff !!! Echt eentje om in het groot te bekijken !!!
          Bedankt om dat weer met ons te delen en bedankt opapol voor de toelichting ! Moest dit zich nog eens voordoen, we zouden het geweten hebben ...
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Lakagígar

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Speciale kleuren. Kleine toelichting : in 1783 is daar de grootste vulkaanuitbarsting sinds mensenheugenis geweest. Duurde bijna een jaar. De kraterrij is 20 km lang en de uitstoot was equivalent aan een Pinatubo om de drie dagen. De lava kwam tot Kirkjubaejarklaustur 50 km verder. Ik ben er drie keer geweest en het is enorm imposant. De gevolgen op wereldvlak waren desastreus. Een van de meest onwereldse landschappen die er zijn.
            en nu voel ik mij de gelukkigste mens dat ik daar mogen staan en bewonderen heb ,want het is idd imposant als je daar staat , je wil er gewoon niet weggaan omdat je niet weet of je dit ooit nog eens zal zien .

            Comment


            • #7
              Re: Lakagígar

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              en nu voel ik mij de gelukkigste mens dat ik daar mogen staan en bewonderen heb ,want het is idd imposant als je daar staat , je wil er gewoon niet weggaan omdat je niet weet of je dit ooit nog eens zal zien .
              Dat is dan nog vrij voorzichtig uitgedrukt Patrick. Maar je zou toch nog eens terug moeten in de echte zomermaanden, de kleuren zijn dan compleet anders. Alles in termen van groen en zwart. Ik heb trouwens een paar maanden geleden een boek gevonden over de Laki-uitbarstingen. Met luchtfoto's is dat nog imposanter.
              Ik toon het nog wel. Maar één ding is zeker : jij moet terug naar IJsland. Tijd dat er daar naast die onnozele selfie-leeghoofden nog een paar goeie fotografen rond lopen. En je weet : voor een paar mensen heb ik op dat vlak geen geheimen, jij hoort daar bij :-)

              Voor de liefhebbers van vulkanen op IJsland : het is net 100 jaar geleden dat de laatste uitbarsting van de Katla kwam. Je voelt dat de bezorgdheid toeneemt omdat die daarmee serieus ver over tijd is. Ik zou niet te lang meer wachten want de Katla is een grote. Het kan een ramp betekenen voor het luchtverkeer, vele malen erger dan zijn kleine broertje een tijdje geleden.

              Maar terug OT : ik zie niet goed waar je opnamestandpunt was. Stond jij op de Laki zelf daarvoor ?

              Comment


              • #8
                Re: Lakagígar

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Dat is dan nog vrij voorzichtig uitgedrukt Patrick. Maar je zou toch nog eens terug moeten in de echte zomermaanden, de kleuren zijn dan compleet anders. Alles in termen van groen en zwart. Ik heb trouwens een paar maanden geleden een boek gevonden over de Laki-uitbarstingen. Met luchtfoto's is dat nog imposanter.
                Ik toon het nog wel. Maar één ding is zeker : jij moet terug naar IJsland. Tijd dat er daar naast die onnozele selfie-leeghoofden nog een paar goeie fotografen rond lopen. En je weet : voor een paar mensen heb ik op dat vlak geen geheimen, jij hoort daar bij :-)

                Voor de liefhebbers van vulkanen op IJsland : het is net 100 jaar geleden dat de laatste uitbarsting van de Katla kwam. Je voelt dat de bezorgdheid toeneemt omdat die daarmee serieus ver over tijd is. Ik zou niet te lang meer wachten want de Katla is een grote. Het kan een ramp betekenen voor het luchtverkeer, vele malen erger dan zijn kleine broertje een tijdje geleden.

                Maar terug OT : ik zie niet goed waar je opnamestandpunt was. Stond jij op de Laki zelf daarvoor ?
                als ik mij omdraai zag ik Frostastađavatn dat prachtig meer ,ik hoop ooit nog wel eens terug te gaan Paul ,maar de tijd zal het uitwijzen ,ik heb nog zoveel plannen, volgens mij zal ik niet lang genoeg leven om het allemaal te verwezelijken , maar heel miss moest de katla in beweging komen vertrek ik ,maar dan met de gedachte we zien wel wanneer ik kan terugkomen

                Comment


                • #9
                  Re: Lakagígar

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  als ik mij omdraai zag ik Frostastađavatn dat prachtig meer ,ik hoop ooit nog wel eens terug te gaan Paul ,maar de tijd zal het uitwijzen ,ik heb nog zoveel plannen, volgens mij zal ik niet lang genoeg leven om het allemaal te verwezelijken , maar heel miss moest de katla in beweging komen vertrek ik ,maar dan met de gedachte we zien wel wanneer ik kan terugkomen
                  Zou het niet Langisjör kunnen zijn ? Ik weet het niet. Ik heb oriëntatieproblemen met deze foto.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lakagígar

                    Zeer ongewoon landschap voor mij (nog nooit in Ijsland geweest) en ik denk als je d'er zelf staat het nog meer indruk maakt.
                    Persoonlijk heb ik wat twijfels of dat stuk voorgrond erbij had gemoeten. (bv iets vooruit en wat meer naar beneden gericht)
                    Hou wel vd ingetogen kleuren/schakeringen.

                    Zou er zelf graag naartoe gaan maar zo ik hoor is dat een redelijk kostelijke bedoening.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lakagígar

                      Prachtige kleuren en heel mooi in het groot. Moeilijk om een groots landschap te vatten in een foto, maar hier is dat goed gelukt, zeker in de grote versie!

                      En dit staat ook zooo hoog op mijn verlanglijst...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lakagígar

                        Prachtig landschap

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lakagígar

                          Prachtig in al zijn ruigheid, dit sci fiction landschap mooi in beeld gebracht

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lakagígar

                            Prachtbeeld van een schitterend landschap.
                            Groeten Andre

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lakagígar

                              Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                              Zeer ongewoon landschap voor mij (nog nooit in Ijsland geweest) en ik denk als je d'er zelf staat het nog meer indruk maakt.
                              Persoonlijk heb ik wat twijfels of dat stuk voorgrond erbij had gemoeten. (bv iets vooruit en wat meer naar beneden gericht)
                              Hou wel vd ingetogen kleuren/schakeringen.

                              Zou er zelf graag naartoe gaan maar zo ik hoor is dat een redelijk kostelijke bedoening.
                              Als ik even buiten de lijntjes mag kleuren : het is zeer kostelijk te noemen. Zeker als je naar het "hart van IJsland" wil heb je tijd en middelen nodig. 99% van de bezoekers kan of wil dit niet en rijdt gewoon de ring rond. Patrick heeft met Lakagigar een zeer verstandige keuze gemaakt.
                              Maar terug binnen de lijntjes : het landschap is daar zodanig imponerend dat je als fotograaf compleet de kluts kwijt bent als je daar staat. Je opmerking klopt wel degelijk. Veel plaatsen op IJsland zijn voor een camera niet te vatten. Moeilijk om uit te leggen maar dit is er één van.

                              Comment

                              Working...
                              X