Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vita 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [NSFW][Showcase] Vita 2


  • #2
    Re: Vita 2

    Mannen denken er allicht anders over maar voor mij volstond het beeld zonder de borsten. Het vecht een beetje om aandacht met haar doordringende blik. Ik versta ook wel dat de blik verband houdt met de naaktheid van haar lichaam maar dan vind ik die platgedrukte borst weer wat minder.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Vita 2

      Ik vraag me af of de scherpte wel helemaal juist zit als ik naar haar lippen en wenkbrauwen kijk? Zo met een open diafragma (f/1.2?) fotograferen vind ik wel heel mooi, het brengt haar borst uit focus en leidt je direct naar haar sterke blik, al snap ik Evelyn wel, want ondanks uit focus leidt die borst misschien toch een beetje af. Wat mij ook een beetje stoort is dat de achtergrond zo scherp is terwijl de achterste arm zo onscherp is. Ik vermoed dat je de achtergrond er digitaal hebt ingezet en zou dat nog aanpassen precies. Pose en blik vind ik wel heel geslaagd. Mooi model!

      Comment


      • #4
        Re: Vita 2

        Bedankt Evelyn en Leonide voor jullie comment. Beetje raar, één blote borst en enkel commentaar van dames .... maar dit terzake. Foto werd genomen met diafragma van 1.8. De achtergrond werd digitaal toegevoegd en Leonide heeft hier een punt , hij is inderdaad te scherp in verhouding met de arm van het model ( domme fout ). De focus had waarschijnlijk ook iets meer naar achter moeten liggen. Wat de comment van Evelyn betreft : de lichtjes platgedrukte borst maakt de pose natuurlijker en dit vond ik eerder een pluspunt. Gezien de foutjes had ik hem niet in showcase mogen plaatsen. Toch bedankt dames .... wij zijn hier om te leren.

        Comment


        • #5
          Re: Vita 2

          Gast, ik heb misschien een rare nicknaam, maar ik ben wel een vent hoor.

          Edit: een Leonide is een meteoor in het sterrenbeeld Leeuw, een oplichtend lichtspoor in de duisternis, maar ik snap de verwarring.
          Last edited by Leonide; 30 oktober 2018, 10:13.

          Comment


          • #6
            Re: Vita 2

            ik ken niets van portretfotografie, ik kan dus alleen reageren als kijker. Persoonlijk vind ik dat het beeld beter boven tepelniveau had mogen eindigen omdat de jeugdigheid en de gelaatsuitdrukking niet overeenstemt met de onderste helft van het beeld. Hierbij heb ik niet enkel rekening gehouden met mijn eigen gevoeligheid (man, grootvader, sociale omgang, ...) maar ook met het model (leeftijd, europees, 21ste eeuw, ...). Die naaktheid hoefde hier niet en verstoort zelfs het beeld van "onschuldige en allesverwachtende" jeugdigheid van de pose van het model.
            Ik ondersteun ook de opmerking over de achtergrond : deze wekt de indruk van een koude, artificiële houtkleurige wand ergens in een geïmproviseerd pand.
            Maar zoals al aangehaald : de bovenste helft van het portret spreekt me zowel fototechnisch als emotioneel wel aan.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: Vita 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
              Gast, ik heb misschien een rare nicknaam, maar ik ben wel een vent hoor.

              Edit: een Leonide is een meteoor in het sterrenbeeld Leeuw, een oplichtend lichtspoor in de duisternis, maar ik snap de verwarring.
              OEPS !!! Sorry voor de vergissing.

              Comment


              • #8
                Re: Vita 2

                Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
                OEPS !!! Sorry voor de vergissing.
                ik wil geen olie op het vuur gooien maar :
                vent (de ~ (m.) , ~en)

                een gecastreerde ezel, ezelruin, ruin

                in Nederland: regionaal of volkstaal: oen en kluns
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: Vita 2

                  Wel, hier in Vlaanderen heeft het een andere betekenis, al moet ik wel toegeven dat ik een kluns ben, maar op enig gebalk heb ik mezelf nog nooit betrapt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vita 2

                    Ik heb gehoord dat jonge mensen weer preutser worden door de invloed en het gevaar van de sociale media maar blijkbaar is er bij de oude garde ook één en ander blijven plakken !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vita 2

                      Ik volg hier volledig E.G. ... we gaan de duisternis tegemoet !

                      D.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vita 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                        Ik heb gehoord dat jonge mensen weer preutser worden door de invloed en het gevaar van de sociale media maar blijkbaar is er bij de oude garde ook één en ander blijven plakken !
                        ik denk niet dat dit rond preutsheid draait, wel om harmonie in het beeld en de reactie die de fotograaf wil opwekken bij wie kijkt. Daar moet gans het beeld naar toewerken en niet een deel naar links en een ander deel naar rechts. Dat heeft niets te maken met naakt><gekleed of oorlog><vrede of >< wat dan ook.
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vita 2

                          Weet je, los van die achtergrond (eenmaal je erop begint te letten stoort het wel) had ik graag het topje van haar hoofd erop gehad. En het had net onder de borsten mogen stoppen omdat die kromming in de rug me gewrongen lijkt. Of die borst(en) erop moeten of niet laat ik in het midden. Het werkt zowel met als zonder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vita 2

                            achtergrond wat "bluren" en het is een prachtig beeld... ik vind dat beetje in die haren gesneden niet erg... had je het gedaan tot net boven haar tepel , dan wel, maar dat je nu wat hebt gecropt, om haar blik er toch "groter" op te krijgen , vind ik niet erg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vita 2

                              Borst of geen borst, ik vind het een mooi beeld, enkel de kromming onderaan wringt voor mij wat.
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X