Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijselijk en degelijk statief & Rugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijselijk en degelijk statief & Rugzak

    Hoi,

    Kan iemand me een goede en betaalbare rugzak & statief aanbevelen.

    Rugzak:
    Ik zoek een rugzak voor een FF camera. Momenteel heb ik maar 1 lens maar binnenkort komen er nog 1 of 2 bij.
    De rugzak die ik zoek moet niet van een bepaald merk zijn. Liefst is het een compact modeletje doch moet er een laptop en statief met kunnen gedragen worden.
    Budget max 85eur

    Statief:
    Zelf ben ik 1:82m dus het statief mag zeker niet te klein zijn. Verder zoek ok een statief dat vrij licht is zodat ik het makkelijk kan meenemen.
    Geen voorkeur qua merk. Liefst een stevig statief dat geschikt is voor een FF en als aansluiting met balhoofd ipv vierkant.

    Alvast bedankt!
    D.
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

    Rugzak voor 85 euro??? Een degelijk comfortabele foto-rugzak ligt de prijs toch al snel tussen de 200 a 500 euro. En bedenk ook dat je je andere kleine grut (baterijen, draadontspanner, grip, flitser, filters .... mee wilt nemen)

    Je kunt zelf eens neuzen bij:
    LowePro
    F-Stop
    Think Tank

    Oh, en ga naar een "speciaalzaak" met breed assorti,waar je je spul in tas kunt doen en kan proefdragen... en wees kritisch, probeer meerdere merken / type.

    Statief:
    Benro Combi Statief C3780TN
    Benro Combi Statief C4780TN

    balhoofd: (acra-swiss compatible)
    Benro B3 + PC1
    Sunway XB-52 + DDH-04

    en dan heb je waarschijnlijk ook nog iets nodig als acra-swiss snelwiselplaten (?)

    Comment


    • #3
      Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

      Let op het totale gewicht incl tas.

      Je hoeft niet je hele uitrusting mee te slepen.
      Laad enkel in wat je denkt nodig te hebben.

      Grip … flitser … niet direct een combinatie met statief (als je dat überhaupt nodig hebt, maar daarin ben ik blijkbaar een uitzondering).

      Op mijn leeftijd kijken veel mensen al raar wanneer ik een tele+body van een kleine 4 kg meesleur, met de tas en een minimum aan accessoires is dat 6 kg.
      Last edited by palombian; 26 oktober 2018, 20:09.

      Comment


      • #4
        Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

        Als daar 40 rugzakken liggen gaan ze allemaal een koper vinden.
        Als daar 40 statieven staan gaan ze ook allemaal een koper vinden.

        Wat ik probeer te zeggen is dat een ander niet in je plaats kan beslissen.
        Enige wat ik wel kan meegeven is dat je slechts kwaliteit zal hebben als je er deftig voor betaald.
        Bij een rugtas erop letten dat de ritssluitingen soepel lopen en dat er een regenovertrek bij zit.
        Een statief koop je in functie van je zwaarste camera met je zwaarste lens erop en dat moet zeer stabiel staan. En koop een carbon statief!
        Koop geen onbekende merken en je speelt al meer op zeker.
        Bij konijnenberg heb je overschot aan keuze. Zoek uit wat je past en koop het daar of elders, als je het goedkoper kunt vinden.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

          Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
          Hoi,

          Kan iemand me een goede en betaalbare rugzak & statief aanbevelen.

          Rugzak:
          Ik zoek een rugzak voor een FF camera. Momenteel heb ik maar 1 lens maar binnenkort komen er nog 1 of 2 bij.
          De rugzak die ik zoek moet niet van een bepaald merk zijn. Liefst is het een compact modeletje doch moet er een laptop en statief met kunnen gedragen worden.
          Budget max 85eur

          Statief:
          Zelf ben ik 1:82m dus het statief mag zeker niet te klein zijn. Verder zoek ok een statief dat vrij licht is zodat ik het makkelijk kan meenemen.
          Geen voorkeur qua merk. Liefst een stevig statief dat geschikt is voor een FF en als aansluiting met balhoofd ipv vierkant.

          Alvast bedankt!
          D.
          Uitproberen deze dingen!
          Ik ben voor het statief een 2x uur aan het testen geweest bij Kamera express.
          Mijn vorig statief was een Manfrotto 055 carbon, en is vervangen door een Leofoto carbon LE 284C met balhoofd (300€) Ben daar echt tevreden van, tas bij, stabiel, goed balhoofd met frictie installing, panorama mogelijkheid, gimball mogelijkheid....

          Comment


          • #6
            Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

            rugzak caselogic slrc-206 voldoet aan je eisen, zelf vind ik het draagcomfort maar middelmatig.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

              Iemand ervaring met deze?

              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                De nadelen van dat statief:
                - onhandige midden kolom (daar heb je niets aan, immers als je deze omhoog schuift, krijg je er instabiliteit voor terug, en mijn ervaring is dat het midden kolom altijd in de weg zit)
                - hoogte met midden kolom (niet stabiele situatie) van 1m en 39cm (je staat met je 1m en 82cm dus wel voorovergebogen om het een en ander te bezien en het is met console omhoog)
                - Flip-lock vergrendeling poten
                - de poten zijn afzonderlijk verstelbaar, echter ziet het er naar uit dat je maar 3 vergrendelingen hebt (op 23, 52 en 80 graden)

                en ik plaats ook zo mijn vraagtekens bij het max draagvermogen van 8kg (dat zal betekenen, dat je zwaarste combi zo rond de 2.5kg weegt, dan wel zal gaan wegen)

                Comment


                • #9
                  Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                  Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
                  Ik wil dit niet afbreken, maar heb wel gemerkt dat je onder de 300€ eigenlijk geen echt stabiel statief gaat vinden, dat ook nog eens tot (in mijn geval 175cm) hoog gaat.
                  Sirui vond ik maar zo en zo kwa afwerking en stabiliteit (al wou de verkoper van Kamera Express dit merk wel heel graag verkopen); en dan was Leofoto echt wel een pak degelijker afgewerkt vond ik.
                  Over de middenzuil, ik vind dat net een pluspunt, je kan daarmee de laatste hoogteregeling doen, als het statief opgesteld staat. (bij mij staat er soms een 400mm, of een verrekijker op gemonteerd, soms dan weer gewoon een 16mm voor het gemak)
                  Doe vooral niet de "beginnersfout" met te besparen op het statief, (bij velen omdat dit het laatste stuk is dat ze aanschaffen), want je lens + kamera mag dan nog zo goed zijn, als je statief niet stabiel en handig is, heb je er niets aan, en zal je al snel een beter aanschaffen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                    Ik snap niet echt waar sommigen hier hun standaards vandaan halen. 200-500 voor een rugzak???

                    Ik heb zelf o.a. een Lowepro Protactic 450 rugzak, een Thinktank Airport Accelerator reistas en een Lowepro Rover Pro 45 bergrugzak. Dat zijn pro rugzakken van 250-300 Euro en ook zo gekocht, daar moeten 6-9 lenzen in, 2-3 bodies, flitsers, filters,...

                    Maar een gewone rugzak van Lowepro voor een DSLR en 3 lenzen, flitser, wat extra spullen,... Zo'n Lowepro Flipside 300 AW kost bv rond de 100 Euro. Nog een leuke is zo'n Case Logic: 87 Euro...
                    Case Logic Kontrast Pro DSLR Backpack KDB-101

                    Als je on a budget bent, is er vast wel iets te vinden als je goed kijkt en je verwachtingen/ prijs wat bijstelt. Moet toch allemaal niet zo duur zijn.
                    Zelfde voor statieven. Voor 150-200 ga je ook wel iets hebben. Je hebt heus wel lichte statieven die geen carbon zijn en toch wat kunnen dragen.

                    Toch?
                    Last edited by Valvert; 28 oktober 2018, 21:30.

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                      Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
                      Je hebt heus wel lichte statieven die geen carbon zijn en toch wat kunnen dragen. Toch?
                      Metalen statief bijna even licht is als een carbon statief?
                      Dat kan maar dan zal die wel heel dunne poten hebben en niet hoog genoeg zijn en zeker niet zo stabiel.
                      Maar ik geef je gelijk wat betreft rugzakken, die zijn bijlange geen 500 als je er geen arsenaal lenzen wilt insteken.
                      Een flipside zou ik evenwel niet aanraden omdat die aan de rug open gaat.
                      Ik heb er eentje gehad en twee dagen later weer doorverkocht.
                      Maar uit ondervinding heb ik geleerd dat je op een statief niet al te veel moet besparen want achteraf zal het je toch spijten.
                      Er zijn heel wat goede tweedehands statieven te vinden voor 2/3 van de prijs.
                      Rugzakken idem dito, alleen geduld hebben.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                        Lowepro Hatchback: mijn model (22L AW) kostte € 86 maar maken ze niet meer. De nieuwe Hatchbacks (150 en 250) kosten € 100 bij KameraExpres.
                        Fantastische rugzak: camera/lens + 2 extra lenzen en toebehoren - veilig aan de rugzijde opgeborgen - all-wheather cover - boven nog een ruimte voor extra.
                        Statief steek ik in de voorste lange zak - hou niet van zijladen wegens gewichtsverdeling.
                        Een goede rugzak hoeft dus inderdaad geen €200-500 te kosten.

                        Zelfde voor statief: een Rollei Fotopro C-5i-II met T3s balhoofd kostte als ik het mij nog herinner rond € 200 en ben er zeer tevreden over.
                        Zeer stevige Alu-poten met middenkolom die onderaan een haak heeft waar je je rugzak kan aanhangen of een zak om te verzwaren en extra stabiliteit te geven. Middenkolom laat ik altijd naar beneden want met camera gemonteerd kom ik op zo'n 150 cm ooghoogte wat voor mij ideaal is.
                        Kan je ook "omtoveren" tot monopod.

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                          Dit weekend enkele fotozaken afgeschuimd
                          Als rugzak heb ik ondertussen een Lowepro Protactic BP 350 AW gekocht. De stevigheid en de compactheid heeft uiteindelijk de doorslag gegeven.

                          Voor een statief ben ik nog in twijfel.
                          “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                            Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
                            Hoi,
                            Kan iemand me een goede en betaalbare rugzak & statief aanbevelen.

                            Rugzak:... Budget max 85eur
                            Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
                            Als rugzak heb ik ondertussen een Lowepro Protactic BP 350 AW gekocht.
                            Die Lowepro kost € 279 dus meer dan 3 maal je budget.

                            Dat belooft voor je aankoop ve statief.
                            Last edited by tcf; 31 oktober 2018, 13:23.

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijselijk en degelijk statief & Rugzak

                              Ik ben idd een beetje over mijn budget gegaan maar ik heb wel maar 179EUR betaald ipv 279EUR.
                              Ik vind het gevaarlijk om op internet zo een zaken te kopen zonder dat je dat eens in je handen hebt gehad.
                              In de winkel van Art&Craft in Gent hebben ze voornamelijk Lowepro ondanks dat er op hun website veel verschillende merken staan.
                              Ik kon nog enkele andere winkels hebben afgeschuimd maar had daar eerlijk gezegd niet veel zin in.
                              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X