Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Burg Rheinstein

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Burg Rheinstein

    Trechtingshausen aan de Rijn, de overkant van Assmannshausen (Rüdesheim). In de 19° eeuw volledig gerestaureerd en herbouwd.
    In de ochtend kwam plots de zon door de dikke mist te voorschijn op sommige plaatsen en toevallig ook daar op het kasteel.

    update:
    Burg Rheinstein by Raf Strobbe, on Flickr

    DSC_7334 by Raf Strobbe, on Flickr

    Grotere versie kan bekeken worden door op de foto te klikken.
    Bedankt voor het kijken,

    Raf.
    Last edited by muesli; 28 oktober 2018, 17:14.

  • #2
    Re: Burg Rheinstein

    Als dat natuurlijk licht was zoals je zegt is het heel mooi.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Burg Rheinstein

      Mooi, maar ik denk dat hier een vrij grote nabewerking is aan gedaan. Volgens mij is het kasteel sterk opgelicht (zie de bomen rond kasteel)
      http://www.photo-patricske.be
      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

      Comment


      • #4
        Re: Burg Rheinstein

        beeld kwam op het eerste zicht onnatuurlijk over, maar na het lezen van de uitleg en herbekijken van het beeld, geloof ik dit wel : als ik de rand tussen zon en schaduw volg, lijkt me dit toch wel te kloppen met de geografie.
        Spook- of sprookjesachtig beeld.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Burg Rheinstein

          Heel mooi oprijzend uit de herfsttinten.
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Burg Rheinstein

            Dat zijn wel even de momentjes die goud waard zijn..Prachtig zo tussen al die pracht herfstkleuren..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Burg Rheinstein

              Bedankt reeds voor de positieve reacties.
              Was inderdaad een speciale sfeer. Deed me denken aan kasteel van Dracula.
              Het was ook zeer speciaal licht. Vorige zondagmorgen was de Rijn volledig in de mist gehuld en stilaan kwamen er gaten in die mist en begon die op te trekken. Dat fenomeen met die zon die door die gaten in de dikke mist sommige delen verlichtte terwijl andere in de schaduw bleven was speciaal en heb ik geprobeerd om vast te leggen van op de overkant van de Rijn.
              Ik heb de nabewerking in LR5 eens nagekeken en het kasteel zelf werd met de radial filter wat gecorrigeerd: temp -6, exp. +0,26, contrast +22, highlights +6, shadows +18, clarity +6, sharpness +8. Dus geen overdreven nabewerking maar vooral het contrast wat opgetrokken om de overblijvende mist weg te werken. In het bovenste deel van de foto (donkerste deel met bossen) heb ik wat meer mist moeten wegwerken want die gaf een blauwachtige sluier.
              En dan nog één ding: links naast het kasteel staat een afschuwelijk modern ding (restaurant denk ik), gelukkig tussen de bomen. De zichtbare delen daarvan heb ik laten verdwijnen omdat die het hele zicht om zeep helpen. Blijkbaar redelijk goed mijn nieuw aangeplante boompjes want ze vallen niet op. En ook een grote witte satellietschotel op één van de kasteelmuren heb ik eraf gehaald.
              grts,
              Raf.

              Comment


              • #8
                Re: Burg Rheinstein

                Prachtfoto, die m.i. nog mooier wordt als je het waasje rond het kasteel wegwerkt, en vervolgens meer contrast in het kasteel brengt, door in PS wat te burnen. (doordrukken)
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Burg Rheinstein

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  Prachtfoto, die m.i. nog mooier wordt als je het waasje rond het kasteel wegwerkt, en vervolgens meer contrast in het kasteel brengt, door in PS wat te burnen. (doordrukken)
                  Bedankt Johan voor de deskundige commentaar.
                  Dat restje waas rond het kasteel was nog een overblijfsel van de originele mistsluiers op de achtergrond. Ik had die weggewerkt maar rond het kasteel waren er nog enkele overgebleven. Ik heb ze nu wat beter weggewerkt zoals je voorstelde. Meteen het kasteel zelf ook nog wat meer pit gegeven. Ik heb een update geplaatst.
                  Grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Burg Rheinstein

                    De update is werkelijke prachtig...wat een mooie ontploffende kleuren rond het kasteel...

                    Groetjes
                    Freddy
                    https://fredor2.wixsite.com/my-site

                    Comment


                    • #11
                      Re: Burg Rheinstein

                      update is veel beter

                      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
                      http://www.photo-patricske.be
                      Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                      Comment


                      • #12
                        Re: Burg Rheinstein

                        update is toppie !
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Burg Rheinstein

                          Knappe up !
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Burg Rheinstein

                            Het kleurenpalet vh bos vind ik prachtig maar ik krijg teveel het gevoel dat het kasteel eruit gelicht is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Burg Rheinstein

                              Update: Prachtkleuren en heel bijzonder zoals het kasteel opgelicht wordt.
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X