Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heverfjall crater Iceland + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Heverfjall crater Iceland + update

    nog ééntje uit mijn archiefje
    die kleine puntjes op de rand zijn mensen , om een vergelijk te hebben
    update

    grote versie


    eerste versie
    dank om te kijken
    Last edited by bopatje; 26 oktober 2018, 14:15.

  • #2
    Re: Heverfjall crater Iceland

    Wat donker en de horizon is volgens mij niet recht. Wel mooie compo

    Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

    Comment


    • #3
      Re: Heverfjall crater Iceland

      Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
      Wat donker en de horizon is volgens mij niet recht. Wel mooie compo

      Verstuurd vanaf mijn SM-T819 met Tapatalk
      Dank je Patrick ,ik ben blijkbaar iets te snel geweest ,wat niet mijn gewoonte is normaal laat ik mijn foto's even rijpen voor ik ze post , dan kom je zoiets niet zo gauw tegen bij deze een up

      Comment


      • #4
        Re: Heverfjall crater Iceland

        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
        Dank je Patrick ,ik ben blijkbaar iets te snel geweest ,wat niet mijn gewoonte is normaal laat ik mijn foto's even rijpen voor ik ze post , dan kom je zoiets niet zo gauw tegen bij deze een up
        Veel beter
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: Heverfjall crater Iceland + update

          mooi panorama.
          Wat de update betreft : op mijn scherm (!!) is het gras op de voorgrond te donker. (sorry : is echt niet om tegendraads te zijn)
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: Heverfjall crater Iceland + update

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            mooi panorama.
            Wat de update betreft : op mijn scherm (!!) is het gras op de voorgrond te donker. (sorry : is echt niet om tegendraads te zijn)
            hier oogt het niet donker hoor ,wel in de eerste versie is je scherm gecalibreerd ?

            Comment


            • #7
              Re: Heverfjall crater Iceland + update

              De update is wel een heel pak beter, voorgrond is voor mij ook gewoon perfect!!
              Die lucht is hier wel weer echt bijzonder mooi, kan me dat nog meer herinneren van de mooie Ijsland foto's die je hebt laten zien..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Heverfjall crater Iceland + update

                Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                hier oogt het niet donker hoor ,wel in de eerste versie is je scherm gecalibreerd ?
                sorry : ik had niet gezien dat de 2de versie als bovenste (1ste ?) staat. Maar mijn scherm is wel gekalibreerd hoor.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: Heverfjall crater Iceland + update

                  Naar die puntjes van mensen heb ik echt moeten zoeken, indrukwekkend landschap is het wel. Ik verkies dan toch de eerste versie maar dan iets minder warm. Ik was natuurlijk niet ter plaatse dus kan er moeilijk over oordelen maar de update is naar mijn gevoel iets teveel opgehelderd.
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heverfjall crater Iceland + update

                    Knap hé, de grootte van die mensen geeft aan hoe immens groot dat wel is

                    als ik vroeger op de wereldkaart keek leek ijsjand mij altijd maar iets kleins ...

                    voor mij mocht de up iets donkerder ... ni veranderen daarom hoor
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heverfjall crater Iceland + update

                      Hverfjall is geen makkelijke omdat de berg omzeggens zwart is. Maar ik vind dit een origineel standpunt Patrick.
                      De berg zelf zelf is een 200 m hoog en de "krater" een km in diameter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heverfjall crater Iceland + update

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        Knap hé, de grootte van die mensen geeft aan hoe immens groot dat wel is

                        als ik vroeger op de wereldkaart keek leek ijsjand mij altijd maar iets kleins ...
                        100.000 km^2. Zoiets als drie keer België. Landkaarten bedriegen trouwens altijd, beter is om te kijken op de wereldbol.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heverfjall crater Iceland + update

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          100.000 km^2. Zoiets als drie keer België. Landkaarten bedriegen trouwens altijd, beter is om te kijken op de wereldbol.
                          Daarom hebben ze nu ook Google maps vernieuwd, om alles meer realistisch weer te geven. Is nu ook in de vorm van een wereldbol [emoji6]

                          Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heverfjall crater Iceland + update

                            Voor mij in principe de update, maar het is dubbel: qua belichting van het landschap is de update steevast de betere, maar in de oorspronkelijke versie komen die knappe structuren in de bewolking meer tot uiting in de weerspiegeling .

                            Mvg.,
                            Smets84.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heverfjall crater Iceland + update

                              Natuurlijk was ik er niet bij(was het maar waar) , dus ik weet niet hoe het licht was, maar de 1e versie heeft mijn voorkeur.
                              Vooral het geel en groen va het gras in de voorgrond.
                              Mooi hoe de diagonaal van het gras en de reflectie van de krater op elkaar aansluiten.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X