Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helmgras bij avond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Helmgras bij avond

    Het is nu iets minder dan een jaar geleden dat ik de diagnose maagkanker kreeg waardoor ik de fotografie op een bijzonder laag pitje heb moeten zetten. Na een moeilijk jaar met de nodige chemo en het volledig afnemen van de maag begin ik langzaam te herstellen en vind ik af en toe de puf om mijn toestel terug vast te nemen. Het is wel wennen en het zal wel enige tijd vergen om het fotograferen terug in de vingers te krijgen.

    Bij deze de eerste foto na een lange afwezigheid.



    Groeten,
    Geert

  • #2
    Re: Helmgras bij avond

    Mooie foto maar precies iets teveel verscherpt. Veel beterschap, moed en een spoedig verder herstel!
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Helmgras bij avond

      Prachtige opname maar inderdaad wat te erg verscherpt.
      Veel beterschap, veel puf en veel clicks toegewenst !
      Fotograferen of fietsen verleer je niet ... ik kijk uit naar je nieuwe beelden
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Helmgras bij avond

        Vind het een prachtige opname Geert, vooral het standpunt vind ik bijzonder knap...van de verscherping hou ik nu net...en is voor mij niet echt een minpunt...

        Wens je een heel goed herstel toe...en idd je verleerd blijkbaar het fotograferen niet snel....

        Groeten
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Helmgras bij avond

          Heel fraai afgetekend tgeen de donkerblauwe lucht.
          Beterschap!
          "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

          Comment


          • #6
            Re: Helmgras bij avond

            mij valt vooral de schakeringen in helderheid op die me telkens een stap verder in het beeld brengen. De gele bloemen links in beeld vragen aandacht voor dat deel. Interessant beeld.
            Een goede hobby trekt je vlotter door moeilijke perioden. Ik zou zeggen : focus !
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: Helmgras bij avond

              Bedankt voor de reacties. En wat die scherpte betreft; het wordt duidelijk tijd dat ik mij een nieuw scherm aanschaf, want op mijn huidig scherm is scherpte erg moeilijk te beoordelen.
              Groeten,
              Geert

              Comment


              • #8
                Re: Helmgras bij avond

                Voor mij juist niet te scherp.
                Zeer mooi beeld en heel interessant hou je de focus op het helmgras hebt weten te leggen.
                Ik vind het een prachtfoto, proficiat en een spoedig en volledig herstel want ik wil meer foto's van uw hand zien.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Helmgras bij avond

                  Heel mooi! Het licht op het gras geeft het mooi de aandacht maar het tevens iets lichtere pad en de zee geeft het ook een mooi doorkijkje.
                  Ik hoop dat je inderdaad de moed vindt je toestel weer wat vaker op te nemen, voor jezelf, maar ook zodat wij meer van dit soort beelden kunnen zien! Beterschap!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Helmgras bij avond

                    Prachtig beeld vind ik. De kleurtonen passen fantastisch goed bij elkaar. Verzorgde afwerking ook.

                    Spoedig herstel en ik hoop hier nog meer nieuwe beelden van u te mogen ontdekken!
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Helmgras bij avond

                      Dat is wel even een hele moeilijke periode geweest, heel goed herstel gewenst Geert!!
                      De fotografie ben je in ieder geval niet verleerd, pracht foto in je toch hele mooie eigen style..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Helmgras bij avond

                        Vooral veel dank voor de steunbetuigingen. Deed deugd, heb het soms lastig om optimistisch te blijven, vooral als het weer eens niet lukt om te eten.

                        Geert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Helmgras bij avond

                          Na je verhaak gelezen te hebben, komen er gevoelens bij deze foto naar boven. Dan is het m.i. goed.
                          Elders heb ik gereageerd op je ellende.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Helmgras bij avond

                            Courage, Appendix ! Komt Goed !

                            foto is een aangenaam rustig kijkstukje.
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Helmgras bij avond

                              oei was dat even schrikken zeg , daarmee zien we hoe belangrijk gezondheid is hè , ik wens je verder nog veel sterkte en moed en vooral nog een kwaliteitsvol leven . pfffff maak het maar eens mee .
                              je foto is prachtig vooral de zachte sfeer die er in zit ,knap gedaan

                              Comment

                              Working...
                              X