Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

    Ik bewerk een CR2 in DxO PhotoLab en exporteer die als een TiFF bestand naar dezelfde map om te bewerken met CS6.
    In CS6 zie ik dat bestand terug als CR2.dop bestand en CS6 kan dat bestand niet openen.
    Wat loopt hier nu eigenlijk mis, of wat doe ik verkeerd?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

    .dop bestanden zijn van DXO native, Tiff staat misschien gewoonweg niet aangevinkt?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

      Hey Lieven, TIFF staat wel aangevinkt en AdobeRGB ook.
      Zou het kunnen dat er iets verkeerd staat in CS6?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

        Wat zie je als je gewoon met de verkenner in de map kijkt? Als je daar de tiff niet vindt, dan gewoon een zoekopdracht uitvoeren in "deze pc" met het nummer van de foto, bv DSC1234.*, vind je hem dan wel dan uitzoeken waarom DxO hem daar heeft neergezet. Als je MAC gebruikt zelf de juiste termen voor zoeken uitzoeken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

          Het .dop bestand is alleen de "sidecar" van DxO zoals het.xmp bestand van ACR wanneer je een raw bestand door ACR hebt gehaald.
          Die dop bevat dus alleen de aanpassingen aan je native raw.
          Naast dat .dop bestand zou je ook een ......._DxO.tif bestand moeten zien; het is dat dat je kunt/moet openen in PS.

          M.i. is er een betere manier van werken hoor: sla je bestand vanuit DxO op als .dng met als voordeel dat je bij openen met PS direct in ACR komt. Een dng is meteen ook een pak kleiner dan een tif zonder verlies.

          Comment


          • #6
            Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

            Ik exporteer mijn CR2s vanuit DxO PL als 16- of 8-bits tiff bestand naar dezelfde folder. Dan open ik ze ofwel in PS CS6 of (meer en meer) in Affinity Photo voor verdere verwerking. Je vindt dan in die originele map: een CR2 bestand met dop sidecar, een TIFF bestand, en later ook een JPG bestand. Die JPGs gaan dan uiteindelijk naar  Photos.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

              Het dop-bestand bevat niet de foto maar alleen de instellingen (aanpassingen) van DxO. Het is dus normaal dat je kan niet open met Photoshop. Je kan je bestand exporteren als TIFF of DNG. Die kan je wel openen met Photoshop (DNG met Camera Raw).

              Comment


              • #8
                Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Ik exporteer mijn CR2s vanuit DxO PL als 16- of 8-bits tiff bestand naar dezelfde folder. Dan open ik ze ofwel in PS CS6 of (meer en meer) in Affinity Photo voor verdere verwerking. Je vindt dan in die originele map: een CR2 bestand met dop sidecar, een TIFF bestand, en later ook een JPG bestand. Die JPGs gaan dan uiteindelijk naar  Photos.
                Ik had die TIFF vergeten aan te vinken.

                Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                Het dop-bestand bevat niet de foto maar alleen de instellingen (aanpassingen) van DxO. Het is dus normaal dat je kan niet open met Photoshop. Je kan je bestand exporteren als TIFF of DNG. Die kan je wel openen met Photoshop (DNG met Camera Raw).
                Ok, maar ik verwerk de CR2 bestanden in DxO waarom zou ik ze dan als DNG opslaan?


                Aan iedereen, de zaak is opgelost en ik bedank IEDEREEN voor het meedenken. Dank jullie wel.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: DxO exporteren naar CS6 loopt fout af.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  ...
                  Ok, maar ik verwerk de CR2 bestanden in DxO waarom zou ik ze dan als DNG opslaan?...
                  Ik doe dat ook niet, maar het behoort tot de mogelijkheden. Persoonlijk vind ik het jammer dat DxO geen psd formaat kent. Ik ben dat formaat namelijk al jaren gewoon...
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X