Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Exporteren LR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Exporteren LR

    Sedert een paar dagen problemen bij exporteren van foto's in LR .
    Ik werk in Raw en bij de export naar Jpeg word de foto donkerder .
    Normaal staan alle schuivers in jpeg op nul , nu - 1.8 lichtwaarde en +58 verscherping .
    Al van alles geprobeerd maar geraak er niet uit .

    Help

    Etienne
    Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

  • #2
    Re: Exporteren LR

    ?

    Welke versie LR
    Classic of CC
    En als ik exporteer vanuit LR heb ik niet zulk benoemde schuivers, ben je niet in de wat met PS????

    Comment


    • #3
      Re: Exporteren LR

      Beste ,
      Ik werk nog met Lr 6 .Als je de geexporteerde foto bekijkt in Ontwikkelen staan alle instellingen op nul . Bij mij dus niet .
      Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

      Comment


      • #4
        Re: Exporteren LR

        Betekent dat je je de geexporteerde foto opnieuw importeert om te bekijken?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Exporteren LR

          Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
          Als je de geexporteerde foto bekijkt in Ontwikkelen staan alle instellingen op nul . Bij mij dus niet .
          Dit snap ik dus ook niet. Een geexporteerde foto komt toch niet terug in LR terecht?
          Of heb je bepaalde acties aan het exporteren gekoppeld?
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Exporteren LR

            LR 6.14.

            Bij exporteren kan je het uitzicht van het beeld niet aanpassen, enkel de kwaliteit ed.

            Maar bij opnieuw importeren kan je gelijk welke preset toepassen (rechts bovenaan).
            LR onthoud dit voor de volgende keer.

            Bij mij staat voor Presets 'None'.


            Een opnieuw geimporteerde jpeg ziet er net uit zoals de bewerkte raw.

            Comment


            • #7
              Re: Exporteren LR

              Ik plaats de foto's in een supmap. Vind ik ze achteraf makkelijker terug . En voeg ze toe aan de catalogus .
              Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

              Comment


              • #8
                Re: Exporteren LR

                Dan importeer je ze dus opnieuw, en dus moet je opletten dat er geen import preset wordt toegepast. Da's de enige verklaring die ik kan bedenken.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Exporteren LR

                  Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
                  Ik plaats de foto's in een supmap. Vind ik ze achteraf makkelijker terug . En voeg ze toe aan de catalogus .
                  Waarom voeg je die geexporteerde foto's terug toe aan de catalogus?
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Exporteren LR

                    Kan niet direct iets vinden . Wel een paar dingen uitgeprobeerd . Ik heb oude foto's ingeladen en enkel van de Jpeg bestanden worden de instellingen veranderd .
                    Last edited by etienne1; 25 oktober 2018, 13:54.
                    Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Exporteren LR

                      Oorspronkelijk geplaatst door etienne1 Bekijk bericht
                      Kan niet direct iets vinden . Wel een paar dingen uitgeprobeerd . Ik heb oude foto's ingeladen en enkel van de Jpeg bestanden worden worden de instellingen veranderd .
                      Dus niet van tiff of dng bv ?

                      En als je ze bv in Irfanview bekijkt zijn ze goed ?
                      Blijft de vraag waarom je de jpeg's terug in de LR catalog importeert als LR het eindstation is (alhoewel daar in se niets op tegen mag zijn, dat gebeurt ook als je met een externe editor werkt).

                      Kom je misschien in de knoop omdat LR by default enkel de raw toont wanneer je raw+jpeg schiet ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Exporteren LR

                        De RAW foto's zijn Ok ,alleen Jpeg niet . Als ik de foto's bekijk in ViewNX-i zijn de jpeg foto's ook veel te donker ;
                        Last edited by etienne1; 25 oktober 2018, 16:10.
                        Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Exporteren LR

                          Ik dacht dan ze in LR te DONKER waren ?
                          Misschien houd je Nikon viewer rekening met camera profielen ofzo, ik ken dit programma niet.

                          Probeer eens een generieke jpeg viewer.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Exporteren LR

                            Inderdaad te donker , sorry . Denk dat er iets mis is met mijn LR . Heb alles al geprobeerd , weet het niet meer .
                            Nikon D 750 + D 700 + veel Nikon glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: Exporteren LR

                              Wat we nog steeds niet weten is of het probleem zich stelt bij de export of bij de import.
                              In het eerste geval, post hier eens een jpeg (als je zelf geen standaard programma hebt, niet gelinkt aan je camera of Adobe).
                              In het tweede geval, stop met opnieuw importeren in LR, je bent daar niet door geblokkeerd (alhoewel het bij mij perfect werkt).

                              Comment

                              Working...
                              X