Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geheugenkaart... wat een prijsverschil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geheugenkaart... wat een prijsverschil

    Beste mensen,

    Ik wil me een geheugenkaartje aanschaffen voor een Sony rx10 mark 4 maar wat een prijsverschillen.
    Kan er iemand raad geven welke prijsklasse er voor dit toestel aanbevolen wordt?

    Alvast mijn dank,

    Martin,

  • #2
    Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

    prijsklasse?

    Aan te bevelen sd-tje?
    Sony
    SanDisck

    Let daarbij op type en classe, en dan heb je keuze uit diverse snelheden en gb's
    maar ja misschien dat anderen met andere merken ook tevreden zijn.

    Let op: ook hier gaat veelal op goekoop is duurkoop....

    Comment


    • #3
      Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

      in2lapland, bedankt voor je reactie.
      Ik ben leek en het is altijd meegenomen als mensen met ervaring iets aanbevelen!

      Comment


      • #4
        Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

        Als je enkel losse foto's neemt is elk kaartje goed, maar ga je met 24fps mitrailleren en 4K video opnemen neem dan maar eentje dat snel schrijft.

        Maar kijk de maximum specificaties die de camera aan kan na (bv UHS-II).

        Comment


        • #5
          Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

          Palombian, bedankt voor je reactie

          Ik zie prijsverschillen van 100 tot 300 euro
          http://https://www.fotocoudenys.be/a...heugen-opslag/

          Ik zal me nog eens laten informeren door de verkoper maar ik weet nu toch iets meer. En idd ik zou graag 4K video opnemen en mitrailleren

          Het is me nu toch duidelijk dat het een goeie investering is!

          thx

          Comment


          • #6
            Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

            Kijk hier ook eens https://www.dataio.nl/ ben daar al 10jaar klant. En kaartjes kan je altijd via het merk en serial checken op oorsprong.
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

              Guido, bedankt voor de reactie en de link. Nogal een prijsverschil weer.
              Ik zal me toch laten adviseren door mnr Coudenys want ik ben nog te groen achter mijn oren

              groet Martin,

              Comment


              • #8
                Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

                En wat zit je dan te vergelijken met elkaar dat de prijzen tussen UHS-I en UHS-II zo groot zijn verbaast mij niets.

                product specificaties:
                Memory Stick Duo9, Memory Stick PRO Duo9, Memory Stick PRO Duo (High Speed)9 Memory Stick PRO HG Duo9, Memory Stick Micro109, Memory Stick Micro (Mark2)109, SD-geheugenkaart9, SDHC-geheugenkaart (UHS-I)9, SDXC-geheugenkaart (UHS-I)9, microSD-geheugenkaart109, microSDHC-geheugenkaart109, microSDXC-geheugenkaart109

                ze reppen daar allee over UHC-I, en zo te zien op een andere pagina max 128GB, maar pin me daar niet op vast...

                En dan kom je uit op:
                64GB of 32GB of 128GB en ja hou het in de extreme pro serie en met deze snelheid.....

                de sony's zijn duurder, maar dat komt door het naampje wat erop afgedrukt staat. Transcend en lexar dat hapt mijn "Sigma" wel maar dan wel om een of andere reden zijn deze veel sneller corrupt.

                Comment


                • #9
                  Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

                  Voor wat het waard is:

                  Ik gebruik Sandisk kaartjes sinds een jaar of 12 en nimmer een corrupt kaartje gehad.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

                    UHS-II kaarten hebben extra contact pinnetjes. De kaart werkt dus alleen als een apparaat deze ondersteund. Anders zal de UHS-II kaart terugvallen naar de hoogst mogelijke snelheid die het apparaat aankan. Dit wil je voorkomen, zoek dus uit welke snelheid jouw apparaat maximaal aan kan.

                    Kan het niet terugvinden op de specs ofwel lees ik er over maar mr Coudenys zal straks wel meer uitleg kunnen verschaffen.

                    Iedereen bedankt voor de bijdrage maar de discussie mag doorlopen want ik vind het best interessant

                    Comment


                    • #11
                      Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

                      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Voor wat het waard is:

                      Ik gebruik Sandisk kaartjes sinds een jaar of 12 en nimmer een corrupt kaartje gehad.
                      Ik al 14 jaar Sandisk, Lexar en Transcend.
                      Enkel 1x een probleem gehad. Met Sandisk.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

                        Oorspronkelijk geplaatst door waarnaartoe Bekijk bericht
                        UHS-II kaarten hebben extra contact pinnetjes. De kaart werkt dus alleen als een apparaat deze ondersteund. Anders zal de UHS-II kaart terugvallen naar de hoogst mogelijke snelheid die het apparaat aankan. Dit wil je voorkomen, zoek dus uit welke snelheid jouw apparaat maximaal aan kan.

                        Kan het niet terugvinden op de specs ofwel lees ik er over maar mr Coudenys zal straks wel meer uitleg kunnen verschaffen.

                        Iedereen bedankt voor de bijdrage maar de discussie mag doorlopen want ik vind het best interessant
                        Ik heb UHS-II te berde gebracht omdat die in je camera blijkbaar zouden passen maar wel in UHS-I blijven werken.
                        Kijk dit goed na, laat je niets aansmeren .

                        Ik koop mijn kaartjes ook op een site met goede prijzen.
                        No-names zijn nooit snel. Vanaf Kingston vind je er al redelijke, let vooral bij Sandisk op voor namaak, Lexar bestaat dacht ik niet meer, spijtig want die waren prijs/kwaliteit zeer goed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: geheugenkaart... wat een prijsverschil

                          Dag Palombian

                          UHS-II kaarten hebben extra contact pinnetjes. De kaart werkt dus alleen als een apparaat deze ondersteund. Anders zal de UHS-II kaart terugvallen naar de hoogst mogelijke snelheid die het apparaat aankan. Dit wil je voorkomen, zoek dus uit welke snelheid jouw apparaat maximaal aan kan.
                          Ik vond bovenstaand op het WWW na wat zoekwerk en wou het hier nog even meegeven.

                          Ik heb vertrouwen in de dealer (Coudenys) maar het is altijd beter iets van de zaak af te weten.

                          Thx

                          Martin,

                          Comment

                          Working...
                          X