Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iPhone / iTunes kenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iPhone / iTunes kenners

    Hallo, ik heb een iPhone 6s en nu is het volgende een klein probleempje.
    Als ik sommige apps wil openen moet ik eerst inloggen op iTunes, waarom is mij een raadsel.
    Mijn vrouw heeft dezelfde en die heeft dat probleem niet, met dezelfde apps wel te verstaan.
    Ik heb zo ver ik weet al de instellingen vergeleken maar kan geen verschil vinden.
    Ik begrijp ook niet waar iTunes hier ermee te maken heeft, normaal gaat dat soort dingen toch via de apple id.
    Daar ben ik ook op ingelogd als ik ga kijken in de instellingen bij alles wat daarmee te maken heeft.
    Eenmaal ik mijn wachtwoord ingetypt hebt kan ik in de apps, maar voor een bepaalde tijd.
    De volgende dag is er dan weer kans dat ik eerst moet inloggen.
    Ik zou dus graag op dezelfde manier werken als die bij mijn vrouw.

    Bij voorbaat dank voor het meedenken, via Google al veel gezocht maar niets gevonden.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

  • #2
    Re: iPhone / iTunes kenners

    Instellingen/Itunes Store en App Store/wachtwoordinstellingen/ aankopen en in-app aankopen op 15 minuten zetten.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: iPhone / iTunes kenners

      Ik heb daar geen wachtwoord instellingen staan. Ik draai onder iOS 12.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: iPhone / iTunes kenners

        Misschien bij Instellingen => Schermtijd => iets in die onderverdelingen dat anders staat?
        Daar kan men beperkingen instellen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: iPhone / iTunes kenners

          Het is toch niet normaal dat je moet inloggen vooraleer je een app kunt gebruiken, tenzij die app natuurlijk niet (meer) op je foon staat, maar moet gedownload worden. Updaten of een nieuwe aanschaffen, dan wel, maar anders toch niet, zeker?
          Ik vraag me af, gebruiken jullie Family Sharing (wat wil zeggen dat 'het gezinshoofd' de apps aankoopt en de anderen delen)?
          En inderdaad: iTunes is voor muziek, de AppStore is voor apps.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: iPhone / iTunes kenners

            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Ik heb daar geen wachtwoord instellingen staan. Ik draai onder iOS 12.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
            Kijk nog eens goed, er is een haakje naast, dat betekent dat er nog een blad is. En ik draai ook IOS 12. 12.0.1 zelfs. :-)
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: iPhone / iTunes kenners

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
              Kijk nog eens goed, er is een haakje naast, dat betekent dat er nog een blad is. En ik draai ook IOS 12. 12.0.1 zelfs. :-)
              Yep hier ook 12.0.1, maar ik zie dat niet. Hier een screenshot van hetgeen bij iTunes... staat.



              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

              Comment


              • #8
                Re: iPhone / iTunes kenners

                En dit is wat ik iedere keer krijg.

                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: iPhone / iTunes kenners

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Het is toch niet normaal dat je moet inloggen vooraleer je een app kunt gebruiken, tenzij die app natuurlijk niet (meer) op je foon staat, maar moet gedownload worden. Updaten of een nieuwe aanschaffen, dan wel, maar anders toch niet, zeker?
                  Ik vraag me af, gebruiken jullie Family Sharing (wat wil zeggen dat 'het gezinshoofd' de apps aankoopt en de anderen delen)?
                  En inderdaad: iTunes is voor muziek, de AppStore is voor apps.
                  Beide iPhones draaien onder dezelfde apple id, dat was ook zo bij de vorige iPhones.
                  Waar vind ik dat Family sharing? Maar heeft dat wat te maken met het inloggen?
                  De apps zijn gewoon geïnstalleerd, mocht er een app zijn die we al eerder hadden kunnen we die gewoon uit de cloud terug downloaden en installeren.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                  Comment


                  • #10
                    Re: iPhone / iTunes kenners

                    Family Sharing heet "Delen met gezin" in het NL:


                    Wij hebben elk onze eigen account, maar ik schaf de apps/muziek aan en deel die dan. Ik vraag me af of -als je een account op twee toestellen gebruikt- je de apps op beide toestellen mag hebben (onder dezelfde naam) en gelijktijdig mag gebruiken. Ik vind het wel vreemd dat je voor apps zou moeten onloggen op iTunes. Bij Apple zijn iTunes (store) en AppStore al enige versies gescheiden.

                    Ik raad je aan 'ns bij Switch of waar je de iPhones ook hebt aangeschaft even langs te gaan. Of anders: twee verschillende accounts opzetten.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: iPhone / iTunes kenners

                      Thx, delen staat idd aan. Maar dan met mijn dochter, en die heeft een eigen account.
                      We kunnen ook perfect alle twee samen dezelfde app gebruiken, zoals bv Payconic.
                      Ik moet ook bij Google maps soms inloggen. Ik denk niet dat dat met het delen te maken heeft.
                      Ook niet met het gebruiken van dezelfde account, op onze vorige iPhone's deden we hetzelfde.
                      Ik denk eerder zoiets als Lieven Lema beschrijft, maar ik kan dat niet vinden zoals hij dat zegt.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: iPhone / iTunes kenners

                        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                        ...
                        Ik denk eerder zoiets als Lieven Lema beschrijft, maar ik kan dat niet vinden zoals hij dat zegt.
                        Ik vind ook niet meteen wachtwoordinstellingen en in-app aankopen op 15 min zetten? Waar vind je dat in iOS12 ? Bij mij ook 12.0.1, maar enkel op iPad. M'n iPhone 4s is 'end-of-line' op 9.3.5.

                        En inderdaad, op de oude iPhone vind ik terug wat LL boven schrijft. Geen idee echter waar dat in iOS 12 gebleven is!
                        Last edited by LesC; 21 oktober 2018, 11:34.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: iPhone / iTunes kenners

                          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                          En dat ziet er hier zo uit:



                          En mijn Touch-id werkt niet meer, dat is het verschil.
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            iPhone / iTunes kenners

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ik vraag me af of -als je een account op twee toestellen gebruikt- je de apps op beide toestellen mag hebben (onder dezelfde naam) en gelijktijdig mag gebruiken.
                            Dat mag en kan zeker.

                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: iPhone / iTunes kenners

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dank voor de verduidelijking!
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X