Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Sony E-mount

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens voor Sony E-mount

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar een degelijke zoom lens voor een Sony met E-mount (70-200mm, 70-300mm, ...).
    Met degelijk bedoel ik een goede verhouding prijs/kwaliteit.
    Ik momenteel al een 28-70mm F3,5-5,6 OSS.

    Leuke (web)adresjes voor lenzen zijn ook steeds welkom.

    Alvast bedankt,
    D.
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: Zoomlens voor Sony E-mount

    Wat is een goede prijs/kwaliteitverhouding? Een prul super goedkoop en super en steenduur hebben beide een goede prijs/kwaliteitverhouding, wat zoek je?
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Zoomlens voor Sony E-mount

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Wat is een goede prijs/kwaliteitverhouding? Een prul super goedkoop en super en steenduur hebben beide een goede prijs/kwaliteitverhouding, wat zoek je?
      Deze lens trok mijn aandacht: https://www.kamera-express.be/produc...sel70300g-syx-
      1) ik weet niet of dit een kwalitatieve lens is?
      2) zijn er gelijkaardige lenzen te koop voor minder dan 1000EUR?

      Ik ben een amateur en geen professional dus die echte PRO lenzen zijn iets te duur voor mij
      “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: Zoomlens voor Sony E-mount

        Een topper qua prijs/kwaliteit is de FE70-200/4. Persoonlijk zou ik voor deze gaan (tweedehands). (Heb ik dus ook gedaan een paar jaar geleden en heb het me nog geen seconde beklaagd.)

        Kijk maar even naar de DxO-score en review feedback :

        For photographers working in fast-paced environments or after the convenience of a multi-purpose optic, zoom lenses are often a versatile option. Image quality on zooms has improved across many lenses, too, which in some cases come close to rivalling the performance of a prime.


        Als je met de kwaliteit van de FE70-300 tevreden bent, dan lijkt de FE24-240 me het betere alternatief. Even goed, maar veel handiger bereik.
        Last edited by K-2; 17 oktober 2018, 21:41.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Zoomlens voor Sony E-mount

          Toevallig nog goede adresjes voor 2dehands lenzen?
          Momenteel zit ik vooral op 2dehands en de 2dehands sectie van kamera express...
          “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Zoomlens voor Sony E-mount

            Kijk eventueel eens onder "aangeboden", hier op BD , of marktplaats.nl...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Zoomlens voor Sony E-mount

              Er loopt momenteel een cashback actie bij Sony.
              Ik heb veel interesse in de 24-240mm en ga deze binnenkort testen (Sony heeft testexemplaren voor geïnteresseerden).
              Op die lens is er € 100,00 cashback.
              Een allroundlens is voor mij op dit moment belangrijk. Later zien we dan wel weer.
              Ik heb uiteraard ook nog een heel arsenaal van Nikon en Olympus. Sony wordt dus langzaam opgebouwd ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                Ja, ik zag net wel interessante prijzen met die cashback, oa bij A&C en KE, bv. een toplens als de FE90 macro voor een €900 of FE85/1.8 voor 589, maar ook een FE24-105/4 in de outlet voor 999.
                Spijtig dat ik op dit moment niets nodig heb .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Er loopt momenteel een cashback actie bij Sony.
                  Ik heb veel interesse in de 24-240mm en ga deze binnenkort testen (Sony heeft testexemplaren voor geïnteresseerden).
                  Op die lens is er € 100,00 cashback.
                  Een allroundlens is voor mij op dit moment belangrijk. Later zien we dan wel weer.
                  Ik heb uiteraard ook nog een heel arsenaal van Nikon en Olympus. Sony wordt dus langzaam opgebouwd ...

                  Jaja

                  Kan je de Sony lenzen testen in om het even welke winkel vb: KE of art & craft?

                  ik heb nu de standaard 28-70mm FE 3,5-5,6 OSS maar loop er niet echt warm van. Heb zo een gevoel dat de lens een beetje vlees noch vis is...

                  Ik twijfel enorm tussen onderstaande lenzen:
                  - FE 70-200 mm F4 G OSS
                  - FE 70-300mm F4.5-5.6 G OSS
                  - FE 24-240 mm F3.5-6.3 OSS

                  Mss moet ik deze alle 3 eens gaan testen.
                  Als er iemand ervaring en/of tips heeft...
                  “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                    Ik heb de lens aangevraagd via een Sony pro dealer ...

                    Jaja

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                      Zeer tevreden van mijn 24-240.Is mijn standaardlens en ook mijn enige lens.Groot nadeel is de 6,3 in telestand.Maar met de sensors van tegenwoordig kan je gerust de iso opdrijven.Dus niet echt een groot probleem.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                        Vandaag een 24-240 objectief gaan halen en mijn oude lens verkocht.
                        't Feit dat de 24-240 een echte allround lens is heeft me uiteindelijk over de streep getrokken.
                        “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                          Allez, dan kan je nu echt aan de slag .
                          Veel plezier ermee !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                            Dankjewel!
                            Als ik een mooi plaatje heb vastgelegd post ik het in de beginnershoek
                            “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zoomlens voor Sony E-mount

                              Paar jaar geleden kwam ik op de volgende video uit, ivm de 24-240mm.
                              Goede algemene info en real-life voorbeelden.
                              Hi everybody, In this Sony FE 24-240mm f/3.5-6.3 OSS Lens (https://geni.us/4I3HQD) Review I will cover everything you need to know with detailed real world p...


                              Deze lens heeft een heel mooi bereik, degelijk en OSS...

                              Comment

                              Working...
                              X