Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

    Ik heb een Z6 in pre-order staan maar ben toch nog steeds aan't twijfelen om niet voor de X-T3 te gaan . Is toch wel een serieus verschil in prijs.
    Heb wel een paar Nikon FF lenzen die ik dan niet op de Fuji kan gebruiken ( 70-200 f4 , 105 2.8 ) Niet altijd gemakkelijk . Ik zou wel volledig kunnen switchen naar Fuji en mijn 70-200 f4 verkopen ( geweldige lens ) en de Fuji 50-140 mm aankopen.
    Iemand ervaring met die Fuji lens ?
    My flickr
    https://www.guyp-photo.com

  • #2
    Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

    Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
    Ik heb een Z6 in pre-order staan maar ben toch nog steeds aan't twijfelen om niet voor de X-T3 te gaan . Is toch wel een serieus verschil in prijs.
    Heb wel een paar Nikon FF lenzen die ik dan niet op de Fuji kan gebruiken ( 70-200 f4 , 105 2.8 ) Niet altijd gemakkelijk . Ik zou wel volledig kunnen switchen naar Fuji en mijn 70-200 f4 verkopen ( geweldige lens ) en de Fuji 50-140 mm aankopen.
    Iemand ervaring met die Fuji lens ?
    Er bestaan adapters van nikon G naar fuji X. Je verliest wel functionaliteit. Er is lager een draadje daarover.
    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

      Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
      Ik heb een Z6 in pre-order staan maar ben toch nog steeds aan't twijfelen om niet voor de X-T3 te gaan . Is toch wel een serieus verschil in prijs.
      Heb wel een paar Nikon FF lenzen die ik dan niet op de Fuji kan gebruiken ( 70-200 f4 , 105 2.8 ) Niet altijd gemakkelijk . Ik zou wel volledig kunnen switchen naar Fuji en mijn 70-200 f4 verkopen ( geweldige lens ) en de Fuji 50-140 mm aankopen.
      Iemand ervaring met die Fuji lens ?
      Met beide systemen ga je plezier beleven en ga je goede resultaten halen.
      Je moet enkel voor jou uitmaken wat - en welke functies voor jou belangrijk zijn en dan kijken welke camera hierbij het dichts aanleunt.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

        Ik heb Fuji (X-T3) en de Z7 en de D850 …. vraag maar wat je wilt weten?

        In iedere geval, je moet zelf vragen:


        - wil je minder volume en gewicht?
        - wil je IBIS?
        - wi je Full Frame en kleine DoF?
        - wil je continuos mode?
        - welke sit beter in jouw handen?
        - wil je gekruiken out-of-camera JPGS?
        - doe je vaak fotos met foliage?
        - is extreme low-light belangrijk?
        - wil je manual focus en met of sonder zoom/dual screen?
        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
        Some of my photos at www.pessolano.net

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

          Oorspronkelijk geplaatst door thefoodtraveller Bekijk bericht
          Ik heb Fuji (X-T3) en de Z7 en de D850 …. vraag maar wat je wilt weten?

          In iedere geval, je moet zelf vragen:


          - wil je minder volume en gewicht?
          - wil je IBIS?
          - wi je Full Frame en kleine DoF?
          - wil je continuos mode?
          - welke sit beter in jouw handen?
          - wil je gekruiken out-of-camera JPGS?
          - doe je vaak fotos met foliage?
          - is extreme low-light belangrijk?
          - wil je manual focus en met of sonder zoom/dual screen?

          Ik zal mij eerst wat schetsen
          Fotografie is puur een hobby voor mij maar ben er toch wel elke dag mee bezig , toch zeker wat betreft bewerken van mijn foto's.
          Ik heb nu een D7100 die ik al een 4 jaar heb en ben eens voor iets nieuws aan't uitzien. Nieuw speelgoed kan ook wel is plezant zijn.
          Mijn lenzen zijn een Sigma 17-50 2.8 , Nikon 70-200 f4 , Nikon 105 macro , Tamron 150-600 , Tokina 11-16. Ik gebruik voor 80% van mijn foto's de Sigma
          Flitser SB700

          - wil je minder volume en gewicht? Eigenlijk wel , ik ondervind dat ik mijn andere lenzen minder en minder meeneem door het gewicht en volume
          - wil je IBIS? Niet een must daar de meeste lenzen al stabilisatie hebben
          - wi je Full Frame en kleine DoF? Ik fotografeer meestal natuur . Er komen wel kleinkinderen aan dus portret gaat er zeker veel bijkomen
          - wil je continuos mode? Niet echt nodig
          - welke sit beter in jouw handen? De Fuji lijkt me wel erg klein of is dit gewenning ?
          - wil je gekruiken out-of-camera JPGS? Fotografeer steeds in RAW
          - doe je vaak fotos met foliage? ?
          - is extreme low-light belangrijk? Nu nog niet maar kan wel komen.
          - wil je manual focus en met of sonder zoom/dual screen?[/ ?

          De Z toestellen liggen mij wel erg goed in de hand. Natuurlijk 3049 EUR ( met FTZ en 24-70 lens ) ipv 1899 EUR ( met 18-55 lens ) is een groot verschil.

          Het is eigenlijk simpel , ik wil met mijn nieuw toestel en lens de IQ die ik nu heb met de 70-200 f4 lens.
          Heb je ervaring met de nieuwe 24-70 Z lens en/of Fuji lenzen , zoals de 18-55 en de 50-140 ?
          Of iemand een idee hoe de XF55-200mmF3.5-4.8 lens staat tegenover de Nikon 70-200f4
          Last edited by gupe; 15 oktober 2018, 18:00.
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

            kijk ook naar hier om te zien welke is groter of kleiner dan jour D7100

            I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
            Some of my photos at www.pessolano.net

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

              Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
              Ik zou wel volledig kunnen switchen naar Fuji en mijn 70-200 f4 verkopen ( geweldige lens ) en de Fuji 50-140 mm aankopen.
              Iemand ervaring met die Fuji lens ?
              De Fujinon 50-140 2.8 is Fuji's beste Zoomlens.
              Ik kan geen zwakke punten vinden.

              Scherpte is excellent over heel de lijn bij alle diafragma's, Bokeh is goed, zeer soepele zoom ring, diafragma ring voldoende weerstand tegen abuis verzetten, bouwkwaliteit behoort toe het beste wat je kan vinden,
              AF snelheid uitmuntend.
              Werkt nog altijd uitstekend met de TC 1.4 / 2X

              Komende van de Canon 70-200 objectieven, zowel 2.8 als F4 versie's (IS/nonIS) ... is mijn mening dat je deze Fuji met gerust hart mag aanschaffen.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                De Fujinon 50-140 2.8 is Fuji's beste Zoomlens.
                Ik kan geen zwakke punten vinden.

                Scherpte is excellent over heel de lijn bij alle diafragma's, Bokeh is goed, zeer soepele zoom ring, diafragma ring voldoende weerstand tegen abuis verzetten, bouwkwaliteit behoort toe het beste wat je kan vinden,
                AF snelheid uitmuntend.
                Werkt nog altijd uitstekend met de TC 1.4 / 2X

                Komende van de Canon 70-200 objectieven, zowel 2.8 als F4 versie's (IS/nonIS) ... is mijn mening dat je deze Fuji met gerust hart mag aanschaffen.

                Hallo ,

                Gebruik je ook Lightroom en/of Photoshop ? Hoe zit het met de "wormen" in de Fuji RAW files. Ik fotografeer steeds in RAW en er lijken toch serieuze problemen met de combinatie Fuji-Adobe.
                Ik heb een X-T3 RAW file van het internet gedownload en in LR bewerkt ( lees : verscherpen ) . Er zaten toch heel wat "wormen" in.
                In mijn Nikon RAW files zie ik die niet.

                Groeten ,

                Guy
                My flickr
                https://www.guyp-photo.com

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                  Oorspronkelijk geplaatst door gupe Bekijk bericht
                  Hallo ,

                  Gebruik je ook Lightroom en/of Photoshop ? Hoe zit het met de "wormen" in de Fuji RAW files. Ik fotografeer steeds in RAW en er lijken toch serieuze problemen met de combinatie Fuji-Adobe.
                  Ik heb een X-T3 RAW file van het internet gedownload en in LR bewerkt ( lees : verscherpen ) . Er zaten toch heel wat "wormen" in.
                  In mijn Nikon RAW files zie ik die niet.

                  Groeten ,

                  Guy
                  er is een gratis versie capture one 11 te downloaden voor het bewerken van Fuji Raf bestanden.
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                    Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                    er is een gratis versie capture one 11 te downloaden voor het bewerken van Fuji Raf bestanden.
                    Ik weet het van de gratis versie Capture one maar ik ben nu gewoon om met LR en PS te werken en dit bevalt me prima.
                    Om nu over te schakelen naar Capture One zie ik direct niet zitten.

                    Ik vraag me af wat fotografen als een Piet van den Eynde doen. Hij is een X-photographer en een Adobe expert.
                    My flickr
                    https://www.guyp-photo.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                      Kom zondag eens langs in Vilvoorde op het The Factory X event van Fujifilm.

                      Daar kan je het hele assortiment van camera's en lenzen uitproberen, en aan Piet zelf vragen hoe hij staat tegenover Lightroom vs. Capture One
                      BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                        Io ben ene photoshop gebruiker, maar voor Fuji ik begint altijd met captureone. Ene echte mooi programma,
                        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                        Some of my photos at www.pessolano.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                          Die 50-140 van Fuji is echt top. Er kan ook een 1.4 of 2x converter op. Wel best groot. Heb vroeger ook de 70-200 f4 gehad van nikon. Ik vind de fuji lenzen beter dan mijn vroegere nikons. De 18-55 is eigenlijk een must have.
                          Het juist verscherpen in Lightroom voor Fuji raf bestanden is belangrijk. Met de laatste lightroom versies en de 24 megapixels x-trans sensors zoals de x-h1 en x-T3 gaat verscherpen toch wel goed. http://petebridgwood.com/wp/2014/10/x-trans-sharpening/
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
                            Met de laatste lightroom versies en de 24 megapixels x-trans sensors zoals de x-h1 en x-T3 gaat verscherpen toch wel goed. http://petebridgwood.com/wp/2014/10/x-trans-sharpening/
                            Is dat nu gebaseerd op eigen ervaring of op het artikel dat je citeert ?
                            Want het artikel dateert van 2014...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Z6 of Fuji X-T3 ( of X-H1 )

                              Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                              Kom zondag eens langs in Vilvoorde op het The Factory X event van Fujifilm.

                              Daar kan je het hele assortiment van camera's en lenzen uitproberen, en aan Piet zelf vragen hoe hij staat tegenover Lightroom vs. Capture One
                              Reken maar. Als pixel-peeper was het even wennen toen ik de eerste x100 raws onder de loupe nam. Ik ben benieuwd hoe Piet dit ziet.

                              Comment

                              Working...
                              X