Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechts een idee...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slechts een idee...

    Weet wel dat die materie hier erg gevoelig ligt maar toch wil ik het erop wagen...
    Door de massale belangstelling die er de laatste maanden gekomen is op het forum drijgt een bepaald topic werkelijk te verstikken nl. Showcase...

    Hier moet, meen ik echt naar een oplossing gezocht worden zodat "nieuwkomers" niet na een paar uur op pagina 2 of 3 terechtkomen zonder dat hun werk "gezien" werd.

    Weet ook niet of het zelfs technisch mogelijk is en/of de "directie" er mag of kan mee akkoord gaan.
    Tot hiertoe is het altijd zo geweest dat je inzending terug "bovenaan" kwam te staan op het moment dat er door iemand of door uzelf werd gereageerd.
    Dit zou ik voorlopig willen opzij schuiven en de inzendingen( posts) gewoonweg op volgorde van inzending laten staan....lijkt me toch een beetje eerlijker...iedereen gelijk voor de wet.
    Het afschaffen van het "sterrensysteem" vond ik al een hele stap voorwaarts,
    misschien kan iets dergelijks daar ook toe bijdragen.
    Wat de voor of nadelen zouden/zullen zijn laat ik aan jullie over om te beoordelen...heb enkel een andere denkpiste willen lanceren.

    Groeten,
    Aquarius
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Slechts een idee...

    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
    Weet wel dat die materie hier erg gevoelig ligt maar toch wil ik het erop wagen...
    Door de massale belangstelling die er de laatste maanden gekomen is op het forum drijgt een bepaald topic werkelijk te verstikken nl. Showcase...

    Hier moet, meen ik echt naar een oplossing gezocht worden zodat "nieuwkomers" niet na een paar uur op pagina 2 of 3 terechtkomen zonder dat hun werk "gezien" werd.

    Weet ook niet of het zelfs technisch mogelijk is en/of de "directie" er mag of kan mee akkoord gaan.
    Tot hiertoe is het altijd zo geweest dat je inzending terug "bovenaan" kwam te staan op het moment dat er door iemand of door uzelf werd gereageerd.
    Dit zou ik voorlopig willen opzij schuiven en de inzendingen( posts) gewoonweg op volgorde van inzending laten staan....lijkt me toch een beetje eerlijker...iedereen gelijk voor de wet.
    Het afschaffen van het "sterrensysteem" vond ik al een hele stap voorwaarts,
    misschien kan iets dergelijks daar ook toe bijdragen.
    Wat de voor of nadelen zouden/zullen zijn laat ik aan jullie over om te beoordelen...heb enkel een andere denkpiste willen lanceren.

    Groeten,
    Aquarius
    Je hebt mij één van de woorden uit de mond genomen voor het afsluiten van mijn topic, ik sta daar volledig achter. Een van de oplossingen zou kunnen zijn, het "DANK U" enz af te schaffen of te beperken tot eenmaal, nu zie ik regelmatig foto's die op blz x staan tot 5 x terugkomen opblz 1 met het "dank u", en ja dat vind ik ook een beetje "misplaatst" en beperkt de andere postings. Ook wordt Showcase tegenwoordig door sommige ongepast gebruikt als chat place .... wat hetzelfde gevolg heeft !!!
    gr Roland
    Last edited by Guest9; 9 oktober 2004, 20:36.

    Comment


    • #3
      Re: Slechts een idee...

      Geen slecht idee om de volgorde niet meer te veranderen door de replies. We hebben toch een knopje "nieuwe posts" om de wijzigingen er uit te filteren.
      Dit idee krijgt mijn steun!

      Comment


      • #4
        Re: Slechts een idee...

        'k Ben er volledig mee eens. Goed initiatief Aquarius!
        Website: www.digitimm.be
        Camera: Nikon D700 - Bronica SQ-i 6x6
        De enige constante is de verandering.

        Comment


        • #5
          Re: Slechts een idee...

          Zullen het idee maar best afvoeren...
          Op ongeveer 300 mensen slechts 3 die het goed vinden dus 1 % .
          Was nochtans van mening dat het Showcase een beetje zou kunnen ontlasten in het voordeel van "Beoordeel mijn foto", een topic dat onder zijn capaciteit draait...Ga er niet van wakker liggen,misschien dat iemand een beter idee in petto heeft, of...we laten het maar zoals het is...
          Maar weet dat niet vernieuwen blijven stilstaan betekent, ja zelfs achteruit...
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #6
            Re: Slechts een idee...

            Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
            Zullen het idee maar best afvoeren...
            Op ongeveer 300 mensen slechts 3 die het goed vinden dus 1 % .
            Was nochtans van mening dat het Showcase een beetje zou kunnen ontlasten in het voordeel van "Beoordeel mijn foto", een topic dat onder zijn capaciteit draait...Ga er niet van wakker liggen,misschien dat iemand een beter idee in petto heeft, of...we laten het maar zoals het is...
            Maar weet dat niet vernieuwen blijven stilstaan betekent, ja zelfs achteruit...
            Nee, niks van! Er hebben er nog maar 3 gereageerd, mss staat er wel 99% achter.
            Serieus nu, ik vind dat een heel goed idee.
            Nu voel je je idd wat schuldig als je reageert op je eigen topic, terwijl je dat toch dikwijls graag wil doen. Een simpele "bedankt" kan nu niet, terwijl degenen die commentaar op je foto gaven dat toch wel verdienen vind ik.
            Ik reageer nu enkel op mijn eigen topics als ik zie dat hij nog ergens bovenaan staat. Door jouw voorstel hoef je bij een reactie tenminste niet meer rekening te houden met de ranking, en de goedkope truuk daardoor je post naar boven te krijgen is dan ook ineens van de baan.
            EDIT: ik wil dus niet zeggen dat ik iedereen die reageert met een bedanking ervan verdenk zijn post een beter ranking te geven hé. Voor alle duidelijkheid...
            Last edited by naxx; 12 oktober 2004, 12:04.
            NaXX

            Comment


            • #7
              Re: Slechts een idee...

              Aquarius, lijkt me een heel goed idee. Voila al 1.33 % binnen.
              Ik zou zelfs verder durven gaan en voorstellen dat je slechts een beperkt aantal posts in de showcase kunt doen (1 a 2 per week).

              Tenslotte is de showcase bedoeld om een foto te laten zien die naar jou mening echt wel OK is, en op een paar uitzonderingen na misschien, denk ik niet dat we dagelijks dergelijke foto's maken.

              Hiermee wil ik niet zeggen dat alleen WOW foto's (voor het grote publiek) hier hun plaats mogen krijgen, iedereen heeft zijn/haar kwaliteiten en zijn/haar materiaal waarmee hij/zij het moet doen waardoor er altijd niveau verschil zal zijn.

              Het risico bestaat natuurlijk dat wanneer we deze regel door voeren er plots veel meer 'dummy' members zullen zijn.
              Anyone who has never made a mistake has never tried anything new. (Albert Einstein)

              Comment


              • #8
                Re: Slechts een idee...

                Prima toch om met ideeen te komen ! Er zijn in het verleden ook al wat voorstellen geweest om showcase op te delen bijv een aparte natuur of sport etc. Volgens mij is de crew al bezig met hierover na te denken en dan kunnen ze jouw suggstie vast ook wel mee nemen.

                Comment


                • #9
                  Re: Slechts een idee...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
                  Hier moet, meen ik echt naar een oplossing gezocht worden zodat "nieuwkomers" niet na een paar uur op pagina 2 of 3 terechtkomen zonder dat hun werk "gezien" werd.

                  Aquarius
                  Sorry,denkt gij nu echt dat het alleen de nieuwkomers zijn die snel op de tweede pagina staan.( of zijn mijn foto's zo slecht )
                  Zoals je zelf zegt ,iedereen gelijk voor de wet.
                  Er zijn zelfs forums,waar je eerst een tijdje moet zijn voor je foto's mag posten.
                  Dat heeft het voordeel dat de nieuwelingen,eerst de reglementen over het posten eerst eens een paar maal lezen.
                  Er is ook nog altijd beoordeel mijn foto,daar gaat het wat trager.
                  Dus spijtig,maar niet akkoord en laat de crew maar doen.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slechts een idee...

                    Ik wil juist nog even laten weten dat we vanuit de crew al een tijdje bezig zijn een oplossing te vinden voor dit probleem. Veranderen zal het maar de vraag is nog op welke manier...
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slechts een idee...

                      Ik ben ook wel te vinden voor dit idee maar misschien ook wel gecombineerd met het systeem dat op DPZ gebruikt wordt.
                      Daar zijn er 3 subfora.
                      Showcase : toppers
                      Testcase : foto's die wilt laten zien maar geen toppers
                      WIP : work in progress waar je nog aan werkt of advies over wilt.

                      Het rating systeem hoeft niet echt voor mij.

                      Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slechts een idee...

                        Ik ben ook voor het idee om de volgorde van de replies niet te veranderen.
                        Deze opdelen in 3 subfora lijkt mij niet zo evident, want wie zal oordelen en beslissen als een foto een topper is.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Slechts een idee...

                          het idee van Aquarius (vast op time-stamp) vind ik niet mis!
                          https://waltertalboom.be-
                          Medewerker RvB - belgiumdigital vzw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Slechts een idee...

                            Oorspronkelijk geplaatst door jwllms
                            Ik ben ook wel te vinden voor dit idee maar misschien ook wel gecombineerd met het systeem dat op DPZ gebruikt wordt.
                            Daar zijn er 3 subfora.
                            Showcase : toppers
                            Testcase : foto's die wilt laten zien maar geen toppers
                            WIP : work in progress waar je nog aan werkt of advies over wilt.
                            Dan toch liever een opsplitsing per thema (natuur, portret, ...), lijkt mij makkelijker dan te gaan bepalen of een foto een topper is of niet ...

                            Of een klassering op datum van creatie topic dé oplossing is, daar ben ik nog niet helemaal uit. De volgorde van de topics zal misschien iets wijzigen, maar het grote aantal zal toch niet wijzigen ?

                            @aquarius : ik veronderstel dat je met "nieuwkomers" nieuwe foto's bedoelt en niet nieuwe leden op het forum. Anders sluit ik mij aan bij Cois dat het geen belang heeft of je al lang of niet op het forum zit om op de 3e pagina verzeild te geraken ...
                            Mijn fotowebsite : www.filover.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Slechts een idee...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Walt
                              het idee van Aquarius (vast op time-stamp) vind ik niet mis!
                              Als jullie nu eens goed nadenken.........met Aquarius zijn voorstel,komen foto's ook snel op de tweede pagina terecht en kunnen nooit meer terug op de eerste pagina geraken.
                              Zeker aan de snelheid dat hier gepost wordt.
                              Leer maar eens eerst foto's op de juiste manier posten,teveel pixels en size ( of kb )
                              Die moderators moeten hier nogal geduld hebben.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

                              Comment

                              Working...
                              X