Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Herfst

    Volledig uit mijn comfortzone, maar ik doe het wel graag....eens geprobeerd foto in het bos te maken ...
    En getracht het zonlicht te vangen....

    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Herfst

    Mooie kleurtjes Freddy en goed met het aanwezige licht gewerkt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Herfst

      Bedankt al weerom Sieg om je commentaar...

      Ik had wel gehoopt op wat meer aanwijzingen van mensen , in een voor mij onbekend terrein....maar goed ...daar moeten we hier mee leven eh..

      Groetjes
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Herfst

        Ok, omdat je het vraagt ;-)

        Op zich geen slechte foto, laat ik daar mee beginnen. Maar er zijn 2 dingen voor mij.

        Compositie: Allereerst mis ik een beetje een onderwerp. Ik weet niet goed waar ik naar moet kijken en dus dwaalt mijn oog maar wat rond zonder echt iets te vinden. De boom rechts als soort frame is goed, maar dan zou er ook aan de linkerkant iets moeten zijn om het frame 'af te sluiten'.

        Belichting/uitvoering: Het totaalbeeld vind ik hier wat te donker in de voorgrond rechts onder en te licht van boven waardoor het voor mij wat uit balans is. Met dit soort egale luchten is het altijd moeilijk om een mmooi dynamisch bereik te hebben en de balans juist te krijgen. Ik denk dat de lucht al wat onderdrukt is hier, maar voor mij past het nu niet meer bij het zonnig beeld dat je wilde maken. Ook denk ik dat de kleuren in de bladeren nog iets feller en lichter konden (de zon staat er op, maar kan nog wat duidelijke. En jammer dat er geen lichtbundels te zien zijn, daar daar kan je niks aan doen natuurlijk (tenzij op een ander tijdstip terug komen).

        Dus ik denk dat je met dodgen/burnen om wat diepte te krijgen en wat saturatie een heel eind komt om het beeld aantrekkelijker te maken, of wellicht 2 belichtingen maken en blenden. Maar dat is geen oplossing voor de compositie natuurlijk.

        Voor de rest: moedig om uit je comfortzone te stappen, dus hoe dan ook gelukt.

        Comment


        • #5
          Re: Herfst

          Bedankt ESR voor je opbouwende commentaar...

          Groetjes
          Freddy
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment


          • #6
            Re: Herfst

            Mooi Freddy maar zoals gezegd, er ontbreekt een aandachtspunt of een inleiding in het beeld.
            Dat kan een steen of een stronk of een paaltje of een poortje of ik-weet-niet-wat zijn in de voorgrond,
            een beetje open ruimte kon ook maar dat is soms lastig te vinden met dergelijke onderbegroeiing, een paadje dat u het beeld in leidt werk gewoonlijk ook goed
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Herfst

              Een beetje aan de harde kant, maar dat ligt aan de omstandigheden.
              Maar ik zie een prachtige driehoek gevormd door de donkere boom en de bruinige struikjes. Dat je het bos van de bomen niet ziet vind ik niet zo storend.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment

              Working...
              X