Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruik foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruik foto's

    Een vraag : op een bedrijfsfeest waarop ik gefotografeerd heb, is een groepje komen optreden. Ik heb ook van dit groepje uiteraard foto's getrokken en zij hebben interesse in deze foto's. Ze vragen als ik de foto's aanlever wat ze er wel of niet mee mogen doen. Hoe pak je zoiets aan ? Lever ze je gratis af en vraag je ze wanneer ze de foto's gebruiken dat ze zeker je naam vermelden. Of laat ze je ervoor betalen ? Ik zou ook wel graag zelf de foto's eens gebruiken op social media om te tonen. Graag jullie bevindingen ...

  • #2
    Re: Gebruik foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door gekiekt door annick Bekijk bericht
    Een vraag : op een bedrijfsfeest waarop ik gefotografeerd heb, is een groepje komen optreden. Ik heb ook van dit groepje uiteraard foto's getrokken en zij hebben interesse in deze foto's. Ze vragen als ik de foto's aanlever wat ze er wel of niet mee mogen doen. Hoe pak je zoiets aan ? Lever ze je gratis af en vraag je ze wanneer ze de foto's gebruiken dat ze zeker je naam vermelden. Of laat ze je ervoor betalen ? Ik zou ook wel graag zelf de foto's eens gebruiken op social media om te tonen. Graag jullie bevindingen ...
    Ik denk dat je er gewoon samen de wensen moet kenbaar maken. Want jij mag niet zomaar hun op sociale media zonder hun toestemming , zij hebben het portret recht. Maar zij mogen de foto's niet op internet zwieren omdat jij de fotograaf bent. Kom samen overeen dat je ze beide voor niet commerciële belangen vrij kan gebruiken.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Gebruik foto's

      Als ik hier op Rijkevorsel Swingt foto's maak van optredens, dan mogen de leden van die groepjes de foto's altijd gebruiken voor hun website of Facebook pagina.
      Ik probeer voor het optreden altijd al kaartjes af te geven zodat ze mijn foto's gemakkelijk kunnen vinden.
      En als ik dan tijdens het optreden foto's aan het maken ben, dan weten ze zelf ook wat er mee zal gebeuren.

      Het is de bedoeling dat ze mijn naam erbij vermelden, en dat ze die foto's ook niet voor commerciële doeleinden gebruiken, maar om zichzelf of hun band te promoten mogen ze die wel altijd gebruiken (als ze vinden dat mijn foto's daarvoor goed genoeg zijn natuurlijk).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment

      Working...
      X