Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief voor systeemcamera (fuji xt)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief voor systeemcamera (fuji xt)

    Welk statief gebruiken jullie voor systeemcamera's : de soliede (manfrotto, benro, gitzo,...) of de lichte of 'reisstatieven' (genre mefoto traveller")

    Graag jullie ervaringen.

    Alvast bedankt.

    Peter

  • #2
    Re: statief voor systeemcamera (fuji xt)

    ik gebruik een Sirui T024x, lekker licht en prima voor mijn Panasonic G9 met een standaard lens.
    Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
    Our English website: www.kaichitravel.com
    Breng eens een bezoekje aan Siberie!

    Comment


    • #3
      Re: statief voor systeemcamera (fuji xt)

      Hier ook tevreden van de Sirui, een T025.
      Lekker licht (carbon) met één hand losdraaien en vastdraaien.
      Maar in harde wind zou ik het niet gebruiken, dan is het 'te' licht.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: statief voor systeemcamera (fuji xt)

        Ik gebruik dezelfde onder mijn Oly's als onder mijn FX Nikons, gewoon omdat ik die heb en dit een lichte carbon en lichte metale waarschijnlijk net zo veel of meer weegt.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: statief voor systeemcamera (fuji xt)

          Ik zou zeker een carbon kopen, scheelt toch weer wat in gewicht. En elke gram telt als je op stap bent.Ik heb me net een Leofoto aangeschaft, is een recent merk, maken mooie statieven in elke klasse, aan "betaalbare" prijzen. Voelt echt super aan.
          De keuze heb ik bij Kamera express gemaakt, Sirui, Manfrotto en Leofoto bleven als laatste over. De Manfrotto viel als eerste weg, Keuze bleef tussen Sirui en Leofoto. Deze laatste was toch net wat stabieler en mooier afgewerkt vond ik. En de prijs was "goed"
          Mijn combo is de Fuji X-H1, met als grootste lens de 55-200 en 10-24. Statief is de LEOFOTO LE-284C + CB-40 TRAVELER, heb er ook een lange plaat bigekocht, kan ik nog eens een panorama foto mee maken ook.

          Comment


          • #6
            Re: statief voor systeemcamera (fuji xt)

            Ok bedankt iedereen voor de tips


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X