Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lens op Nikon body probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lens op Nikon body probleem

    Ik heb 2 lenzen van sigma geprobeert van een kennis op mijn Nikon D800,echtrt met problemen.
    De lichtbaar op mijn display knippert en hij stelt niet scherp,eugenlikk doet deze lenzen niets...vreemde is op mijn crop Nikon D 7000 werken ze wel.
    Het zijn full frame lenzen 50 en 85 mm primes 1.4
    Iemand een idee?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: Sigma lens op Nikon body probleem

    Hoi Qbek,

    wanneer heeft u uw laatste firmware update met de camera gedaan?
    Op het Nederlands Nikonclub forum stond daar het een en ander over geschreven:

    Misschien/wellicht staat daar een oplossing bij...
    Oude firmware van camera installeren of firmware van lenzen na laten zien.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lens op Nikon body probleem

      Typisch voor niet merkeigen lenzen.
      Een oud zeer.
      Zowel op een Nikon,als een Canon.
      Als ze niet met elkaar willen converserenrobleem.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma lens op Nikon body probleem

        Ik heb dit meegemaakt met Sigma lenzen op Canon bodys. Op de oude body werkte de lens prima maar op de nieuwe body niet meer Canon lenzen bleven wel prima werken op beiden.
        Dan maar bij Sigma gaan aankloppen voor een update en die bleek te bestaan. Joepie!!!
        Echter kwam de aap uit de mouw als bleek dat mijn garantieperiode net voorbij was waardoor ze mij weigerde verder te helpen! Zelfs niet tegen betaling!!
        Ik was zo boos op Sigma dat het merk hier nooit meer binnen komt.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma lens op Nikon body probleem

          Ik heb ze allebei gehad op de D800, geen probleem. Firmware zet je op een Sigma met een vrij simpel usb dock dat je voor een paar tientjes koopt. Was "ze" de importeur of de winkel? Van de verdeler hier in Nederland zou ik zoiets in ieder geval niet verwachten.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Sigma lens op Nikon body probleem

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik heb ze allebei gehad op de D800, geen probleem. Firmware zet je op een Sigma met een vrij simpel usb dock dat je voor een paar tientjes koopt. Was "ze" de importeur of de winkel? Van de verdeler hier in Nederland zou ik zoiets in ieder geval niet verwachten.
            O dat gevalletje heeft maanden aangesleept. Het is ook al een paar jaar geleden inmiddels en toen bestond de usb-dock nog niet. De winkel was best wel correct met mij en stuurde die op naar de importeur.
            Het eindigde in een heel getouwtrek dat er op neer kwam dat ze mij geen service meer wilde geven buiten garantieperiode. Ik voelde mij zo in de zak gezet door dar kl...merk.
            NOOIT meer Sigma!

            Was in Belgie nota bene.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma lens op Nikon body probleem

              Heel recent iets soortgelijks voorgehad: mijn Sigma 85 1.4 en de Sigma 100-300 f4 wilden niet scherpstellen op mijn Nikon Df, terwijl het met de D700 en de D500 geen probleem gaf.
              Keurig behandeld door Grobet: eerst alles daar uitgeprobeerd, niet gelukt. De lenzen opgestuurd naar Sigma, die hebben de lenzen een 'update' gegeven en dat geheel gratis, ze hebben zelfs de onkosten voor terugsturen op zich genomen.....en alles werkt nu perfect.
              Als het goed is, zeggen we het ook hé !

              Comment


              • #8
                Re: Sigma lens op Nikon body probleem

                [Ik heb dit meegemaakt met Sigma lenzen op Canon bodys. Op de oude body werkte de lens prima maar op de nieuwe body niet meer Canon lenzen bleven wel prima werken op beiden.
                Dan maar bij Sigma gaan aankloppen voor een update en die bleek te bestaan. Joepie!!!
                Echter kwam de aap uit de mouw als bleek dat mijn garantieperiode net voorbij was waardoor ze mij weigerde verder te helpen! Zelfs niet tegen betaling!!
                Ik was zo boos op Sigma dat het merk hier nooit meer binnen komt.]


                Dat verhaal klopt.Wist niet meer over welke periode dat ging,maar inderdaad na een zekere periode deed Sigma dit niet meer.(er is een tijd geweest dat herchippen van lenzen hier een hot topic was)
                Heb daarom een 300 mm 2.8 laten voorbij gaan om niet tegen dit probleem aan te lopen,nadat ik een probleem had met een 70-210 2.8 op een Eos 1d,waar op mijn analoge Eos1n er totaal geen probleem was.
                Heb alleen Sigma's in mijn arsenaal die bij Canon niet te vinden zijn:nm een 8 mm fisheye en een ,toen bij Canon nog niet bestaande, 12-24 mm.Beide voor FF.
                Gelukkig genoeg werken die nog wel op een 70D,maar eigenlijk staan ze altijd op mijn oudere 5D.
                Met dat usb-dock is dit probleem hopelijks opgelost,maar voor oudere lenzen??
                Daarom:tweede hands niet merkeigen lenzen,altijd testen op je huidige bodies,en in je achterhoofd aan latere eventuele problemen denken bij oudere lenzen.
                Gaat hier over Sigma's,maar heeft Tamron bv. hier ook problemen mee ??

                Even nagekeken:USB-dock werkt alleen op Art,Contemporary en Sports-objectieven.Dus niet op oudere of andere Sigma's.
                Last edited by demuro; 27 september 2018, 09:22. Reden: toevoeging usb dock

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma lens op Nikon body probleem

                  En als je spreekt over 'oude' Sigma's, dan zijn die niet écht oud hé ! Hoe lang bestaat die Art-reeks ? Ik heb enkele EX-lenzen van Sigma, dat waren destijds de beste uitvoeringen, toch ? En die zijn amper enkele jaren oud ! Maar inderdaad, ik heb ook een Nikor 80-210 f4 van 35 jaar oud, en die doet het nog prima op al mijn body's !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma lens op Nikon body probleem

                    Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                    Heel recent iets soortgelijks voorgehad: mijn Sigma 85 1.4 en de Sigma 100-300 f4 wilden niet scherpstellen op mijn Nikon Df, terwijl het met de D700 en de D500 geen probleem gaf.
                    Keurig behandeld door Grobet: eerst alles daar uitgeprobeerd, niet gelukt. De lenzen opgestuurd naar Sigma, die hebben de lenzen een 'update' gegeven en dat geheel gratis, ze hebben zelfs de onkosten voor terugsturen op zich genomen.....en alles werkt nu perfect.
                    Als het goed is, zeggen we het ook hé !
                    Als het goed is dan mag dat gezegd. Ze hebben blijkbaar hun fout ingezien dan.
                    Echter voor mij blijft hangen dat ik nooit een fatsoenlijke deal heb kunnen krijgen en dit voor mij neerkomt op een flinke kapitaalvernietiging wat ik hun erg kwalijk neem. Het minste dat ze mij nu nog kunnen doen is een nieuwe lens aanbieden voor pakweg de helft van de prijs en dan zal ik ook zeggen dat het goed is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma lens op Nikon body probleem

                      Hoi,
                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Als het goed is dan mag dat gezegd. Ze hebben blijkbaar hun fout ingezien dan.
                      Echter voor mij blijft hangen dat ik nooit een fatsoenlijke deal heb kunnen krijgen en dit voor mij neerkomt op een flinke kapitaalvernietiging wat ik hun erg kwalijk neem. Het minste dat ze mij nu nog kunnen doen is een nieuwe lens aanbieden voor pakweg de helft van de prijs en dan zal ik ook zeggen dat het goed is.
                      Grapjas...
                      Als je Sigma lens destijds nét uit de garantieperiode was, had je een advocaat achter de zaak moeten zetten of publicitair veel herrie moeten gaan maken.
                      Een lens dient (bij normaal gebruik) minimaal 10 tot 15 jaar mee te gaan.
                      De importeur hoeft niet zo lang garantie te bieden, maar wél service.
                      Ík had herrie gemaakt tot Japan toe...
                      (ga maar eens met een schreeuwend shirt "Sigma service sucks" en flyers rond de Sigma stand op de Photokina lopen... bijvoorbeeld )
                      Het kan zijn dat Sigma zijn service veranderd heeft, ik hoor er de laatste jaren toch wel goeds over.

                      Maar goed, we hebben niets meer van topic starter Qbek gehoord... het ging over lenzen die hij maar effetjes probeerde...

                      Comment

                      Working...
                      X