Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migration

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migration

    ON1 Photo RAW 2019 komt in november met een vernieuwde gebruikersinterface en verbeterde Lightroom-migratie.
    Het Sreenshot ziet gelikt uit.



    Meer te lezen op: KLIK
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

    Ik koop en werk al jaren met ON1, van toen het nog OnOne heette en diverse aparte modules verkocht. Heb destijds nog Perfect Layers gebruikt in Lightroom en  Aperture. Ook Perfect Effects was afzonderlijk verkrijgbaar.
    Na ON1 Photo 10, begonnen ze met ON1 Photo RAW, en zo heb ik me nog v.2017 aangeschaft. Maar d'er was vanalles mee aan de hand, en omdat ik mijn RAW-ontwikkeling in DxO (eerst Optics Pro, later Photolab) deed, het vernieuwende aan 2017 was niet echt aan mij besteed. Voor portretten had Photo 10 nog een aparte module. Die was weg, en ook de Layers waren opeens zo Perfect niet meer! Integendeel: als je je bewerkingen naar de Layers module bracht, werden ze 'gerenderd' en tot één laag herleid. Je kon daarna opnieuw layers (en layer masks) aanmaken, maar je aanvankelijk werk was om zeep.
    Dus heb ik me ook niet ingekocht in v. 2018, hoewel ik -vooral via de Facebook groep- een en ander volgde.
    Maar nu heb ik me wel opnieuw, tegen een zeer voordelige prijs (want een upgrade) ingekocht in v.2019, en omdat die versie nog moet gelanceerd worden, kreeg ik meteen 2018.5 gratis, dus daar ben ik momenteel mee aan het experimenteren.
    2019 brengt layers terug (nu eindelijk in alle modules) en bovendien is de Portrait module terug; net wat ik wou.
    Een ander interessant weetje aan ON1 Photo RAW is dat je het programma op vijf computers mag installeren, Mac of PC, en die computers moeten zelfs niet de jouwe zijn! Ik heb m'n zoons destijds v.2017 gegeven, en als ze nu graag een latere versie hebben, dat kan!

    Versie gecorrigeerd.
    Last edited by LesC; 27 september 2018, 08:31.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

      Ik kan DxO enkel met Canon gebruiken, DxO werkt niet met fujifilm waarschijnlijk omdat de toestellen al een lenscorrectie aanbrengen?
      Hetzelfde met PhotoLab, werkt ook niet met Fujifilm.
      Haal je goede resultaten met de portret module, Les?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

        De grote ontgoocheling bij On1 is dat ze hun product aan de man brachten als zijnde een alternatief voor het rent-systeem van Adobe.
        Nu doen ze regelmatig 'updates' maar vragen dan wel een forse update prijs.
        Uiteindelijk kom je dan even prijzig uit dan wanneer je Adobe 'huurt'

        Comment


        • #5
          Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

          Maar je hoeft niet up te daten; zo heb ik v.2018 gewoon overgeslagen, en krijg ik het alsnog bij preorder van 2019!
          Bij mij is Adobe zo goed als volledig van mijn Mac.
          Ik heb ook een update nodig van mijn MS Office, maar gezien Microsoft ook al een abonnementsysteem hanteert, zal ik me nu eindelijk in mijn gratis  Pages/Numbers/Keynote vastbijten, denk ik.
          Een abo is interessant als je nog jong bent, en/of nog regelmatige, voldoende inkomsten hebt. Maar met een pensioentje moet je echt uitkijken wat er per maand sowieso afgeknabbeld wordt door allerlei vaste kosten. Een abo is een vaste kost.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

            Als je het op 5 computers mag installeren die zelfs niet van jou hoeven te zijn, kunnen we toch een samenaankoop organiseren ?

            Comment


            • #7
              Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

              Ben nu al een tijdje met ON1 Photo RAW 2019 bezig en het is................................................ WHAAAAAAUUUUUHHHHHHH!!!
              Wat je daar allemaal mee kunt doen in RAW, amaai zeg.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Een abo is interessant als je nog jong bent, en/of nog regelmatige, voldoende inkomsten hebt. Maar met een pensioentje moet je echt uitkijken wat er per maand sowieso afgeknabbeld wordt door allerlei vaste kosten. Een abo is een vaste kost.
                Alle respect daarvoor en mensen moeten vaak keuzes maken in hun bestedingpatroon.
                Anderzijds is €12 per maand (LR-PS) voor je hobby nu toch ook niet van aard dat je je op water en brood moet zetten.

                Comment


                • #9
                  Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                  Ik deel de mening van LesC over abo's en heb de laatste maand nog eens een aantal alternatieven uitgeprobeerd.
                  Van de één is de ruisreductie zeer goed, maar moet je nog een ander pakket kopen om vertekening op te heffen, de andere heeft heel mooie presets en op de duur ben je veel meer geld kwijt dan met gewoon bij Adobe te blijven.
                  ON1 lijkt me de beste vervanger van LR, maar zolang mijn LR 6.14 werkt ben ik niet gehaast.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                    Omdat ik van het abonnement LR en PS weg wil heb ik On1 Photo RAW 2019 op proef in gebruik.
                    Na twee introductievideo's bekeken te hebben voelde ik mij onmiddellijk thuis in de UI.
                    Gemakkelijker ook dat je niet eerst moet importeren in een catalog.
                    Ik ben verkocht.
                    Straatfotograaf in Antwerpen

                    Comment


                    • #11
                      Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
                      Ik ben verkocht.
                      Je bent niet alleen. :-) Ik raad je zelfs de + aan voor een jaar, veel extra's.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                        Na alle jubel-verhalen hier de trial version geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was door de mogelijkheden. Dit heeft zeker potentie om een vervanger te worden. Enkele punten van kritiek :
                        1/ soms trage respons, vooral merkbaar bij switchen tussen modules (edit<>browse). Mijn PC is weliswaar al aan zijn 6de jaar toe (en 'maar' 4 GB ram), maar als ik vergelijk met PS6 dan is het verschil toch merkbaar.
                        2/ het ontbreken van een 'history' waardoor je geen overzicht hebt van de wijzigingen in een laag en niet gericht terug kan gaan naar eerdere toestand. Een must volgens mij. Na wat opzoekwerk blijkt deze functie echter 'beloofd' te zijn voor de eerste gratis update in 2019.

                        Conclusie : omdat ik toch al van plan was een nieuwe PC aan te schaffen zal ik heel waarschijnlijk ook overgaan op ON1.
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

                        Comment


                        • #13
                          Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          1/ soms trage respons, vooral merkbaar bij switchen tussen modules (edit<>browse). Mijn PC is weliswaar al aan zijn 6de jaar toe (en 'maar' 4 GB ram), maar als ik vergelijk met PS6 dan is het verschil toch merkbaar.
                          6 jaar en slechts 4GB, er zijn slechtere argumenten. :-)
                          ...leeg...

                          Comment


                          • #14
                            Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                            Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                            Alle respect daarvoor en mensen moeten vaak keuzes maken in hun bestedingpatroon.
                            Anderzijds is €12 per maand (LR-PS) voor je hobby nu toch ook niet van aard dat je je op water en brood moet zetten.
                            het is 12€ hier, 10 daar en nog wat meer van al dat moois links en rechts. Tel maar op en voor je het weet doet het wel pijn.... ik zal mijn hobby dan wel beoefenen met ON1! . Scheelt alweer een slok op de borrel

                            Comment


                            • #15
                              Re: ON1 Photo RAW 2019 due out in November with revamped UI, improved Lightroom migra

                              Heb ook een proefversie van ON1. Eerste test leken veelbelovend. Dan geprobeerd om de Lightroom cataloog te migreren. Dat scheen heel vlot te gaan. Heeft wel 2 dagen geduurd voor Lightroom er klaar mee was (128.000 foto’s). Als ik nu ON1 opstart werkt het eigenlijk totaal niet meer. Alles gaat super traag, Aanpassingen van lightroom zijn op de sterren na niet te zien en het lijkt of ON1 nog steeds bezig is met het verwerken van de gegevens. De externe harde schijf waar alle foto’s opstaan is steeds aan het draaien en ON1 werkt constant met een CPU van +/- 130 merk ik in activiteitsweergave. Dat is nu reeds een week aan de gang maar er schijnt niets te veranderen.

                              Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn. Mijn computer is een mac mini 2,8 GHz Intel Core i5 8 GB ram 1600 MHz DDR3
                              Olympus OM-1 met lenzen Olympus 12-40mm f2.8 pro, 40-150mm f2.8 pro +1.4x converter, 60mm f2.8 macro, Olympus 300mm en Olympus 100-400mm.
                              Onze waarnemingen met foto: http://waarnemingen.be/user/photos/94689

                              Comment

                              Working...
                              X