Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

    Beste mensen ,
    Ik gebruik een canon speedlite met yongnuo triggers. 1 tje op de camera natuurlijk en eentje onder mijn speedlite .. hij flits perfect en doet wat hij moet doen alleen flits hij soms 2 a 3 keren zonder reden. Of is er mss wel een reden? Ik zou het begod niet weten. Kan iemand mij helpen met deze raadsel? Voor alle duidelijkheid: alle instellingen staan juist zoals kanaal en groep en..... Enz..

    Mvg
    Channy

  • #2
    Re: Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

    Ik heb dat materiaal ook alhoewel ik het niet veel meer gebruik.
    Echter heb ik nooit meegemaakt wat jij omschrijft.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

      Pre-flits om scherp te stellen?
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

        Flitst hij ook ongewenst,als hij niet op de trigger gemonteerd staat?
        Welk soort triggers zijn het ?Infra-rood gestuurd,radio??
        M.I.zijn er twee mogelijkheden:
        Of het ligt aan de flitser zelf :condensator die bij een bepaalde spanning doorslaat en een flits geeft.Maar dan zou hij het no; wel regelmatig moeten doen,en los van de trigger.(Heb dat ooit voor gehad bij een Vivitar 283)
        Of je trigger is supergevoelig en reageert op bv. een plotse verandering van omgevingslicht .Indien het een IFR is. Ooit eens gelezen in een review dat sterk zonlicht ook zou interfereren.(zelf ook voor gehad met een oude slave-unit waar mijn Vivitars 283 op aangesloten stonden.Kun je nm niet rechtstreeks op de body zetten,gezien de hoge onstspanningsstromen,meer dan 200 V,in het voetje,en dat is niet goed voor de meeste toestellen)
        Indien er een storende radiofrequentie is, kan dit ook een oorzaak zijn bij een radiogestuurde.
        Alhoewel dit laatste practiisch onmogelijk zou zijn door afscherming etc.,maar .......Al eens je hele systeem op een ander kanaal ingesteld??
        Dit alles in de veronderstelling dat er niemand anders in de omgeving aan het flitsen is,en je niet aan je body aan frullen bent,en ergens ondoordacht op drukt.Cfr. hierboven de Pre-flits.
        Verdereen slechte contacten ?? (speling op flits-trigger verbinding,zender-body)Batterijen triggers op spanning??
        Ik heb hier verschillende speedlights,430-580,en daar heb ik het nog nooit mee voorgehad.Stuur ze wel aan met een Canon St-e2 en een Debao,beide IR,Maar heb dus geen afzonderlijke triggers nodig onder de flits (ingebouwd) Zou dus eventueel toch aan het triggersysteem kunnen liggen.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

          Hallo iedereen, bedankt voor jullie reactie. Ik gebruik de yongnuo 622c triggers en mijn speedlites zijn de
          430 exii.
          Dus zonder te focussen ( shutter inhouden) flits de flitser random een keer of 2 ... Maar hij doet wel zijn werk als ik een foto neem.. dan flitst hij ook perfect. Maar het is gewoon lastig dat de speedlite flits zonder reden. 1 batterij zuipen. 2 lastig voor de klant en 3 als de flitser flitst zonder reden is het toch wel een redelijke sterke flits. Dus toch wel sec of 2/3 oplaad tijd. Dus als je direct erna een foto wilt nemen, is dat niet mogelijk ... Heel raar .. als of de speedlite de omgeving moet verlichten om beter te kunnen meten . Heel raar

          Mvg
          Channy

          Comment


          • #6
            Re: Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

            Die 622 triggers zijn best goed. Ik vermoed dat hij gesneuveld is voor het vaderland. Inwendige storingen,... Maar voor die prijs koop je toch gewoon een nieuw?

            Kijk ook even na of er geen fout contact is tussen de schoen van je camera en je trigger. Het is mij al eens overkomen dat het er niet goed op zat en dan flitste hij ook spontaan uit eigen beweging.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn speedlite flits een aantal keren zonder een foto te nemen

              De Y-622 zijn TTL triggers, Als je de flitsen in TTL modus gebruikt gaan deze Pre-Falshes geven om het nodige licht te bepalen (TTL- Lichtmeting bij flash gebeurt via pre-flashes).

              Ook wanneer je een instelling wijzigt op de camera gebeurt het wel eens dat de flitsen afgaan wanneer de triggers de nieuwe instellingen door geven aan mekaar en de Flashes (Sychronisatie flits).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment

              Working...
              X