Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

    Iedere respectabele fotoclub richt om het jaar of de twee jaren een fotosalon in. Maar let dan even goed op de begankenis.
    Je zal drie verschillende types van bezoekers opmerken, te weten:
    - De vrouw of man die de foto’s bekijken terwijl hun neus er tegen plakt. Dit zijn de gevorderde hobbyisten of professionals die alleen maar oog hebben voor de technische details.
    - De persoon die de foto’s van op afstand bekijkt. Dit is meestal een debuterend fotograaf die de foto in zijn geheel bekijkt omdat hij nog niet al te veel afweet van de technische aspecten van het fotograferen.
    - De lange rij van slenterende mensen die aan de foto’s voorbij wandelen. Dat is de door het clublid opgetrommelde familie en vriendenkring waarvan de fotograaf hoopt dat ze een dienst zullen bewijzen door de naam van de betrokkene als nummer één in te vullen op het wedstrijdbriefje.

    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

  • #2
    Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

    Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
    Iedere respectabele fotoclub richt om het jaar of de twee jaren een fotosalon in. Maar let dan even goed op de begankenis.
    Je zal drie verschillende types van bezoekers opmerken, te weten:
    - De vrouw of man die de foto’s bekijken terwijl hun neus er tegen plakt. Dit zijn de gevorderde hobbyisten of professionals die alleen maar oog hebben voor de technische details.
    - De persoon die de foto’s van op afstand bekijkt. Dit is meestal een debuterend fotograaf die de foto in zijn geheel bekijkt omdat hij nog niet al te veel afweet van de technische aspecten van het fotograferen.
    - De lange rij van slenterende mensen die aan de foto’s voorbij wandelen. Dat is de door het clublid opgetrommelde familie en vriendenkring waarvan de fotograaf hoopt dat ze een dienst zullen bewijzen door de naam van de betrokkene als nummer één in te vullen op het wedstrijdbriefje.

    Spijt van een mijn serieuze reactie en maar verwijderd
    Last edited by olivetti; 28 september 2018, 15:22. Reden: Spijt van een serieuze reactie in een niet serieus bedoeld Topic
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

      Pixel...Dude is hier de nieuwe Messias...

      Twee jaar bezig met een Kodakske...en hij komt het ons hier allemaal uitleggen.

      Op zijn website staat ( nog heel veel ! ) meer uitleg, weinig foto's, lees het maar allemaal eens, and have fun !

      Comment


      • #4
        Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        En in welke categorie valt u zelf?

        Mijn bezoek zou gelijk als bij een museum- of Gallerybezoek zijn. Veel interesse bij wat mij raakt (al of niet in gesprek zien te raken met de makers) en voorbijlopend aan datgene wat mij niet meteen raakt.
        Ik val in geen categorie, ik ben degene die op een stoeltje zit en de rest gadeslaat.
        Last edited by PixelDude; 25 september 2018, 16:39.
        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
        www.pixeldude.be
        www.flickr.com/photos/139672558@N07

        Comment


        • #5
          Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

          Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
          Pixel...Dude is hier de nieuwe Messias...

          Twee jaar bezig met een Kodakske...en hij komt het ons hier allemaal uitleggen.

          Op zijn website staat ( nog heel veel ! ) meer uitleg, weinig foto's, lees het maar allemaal eens, and have fun !
          Hartelijk dank om mijn website bezocht te hebben = hartverwarmend en tegelijk onbetaalde reclame.
          En je hebt tegelijk alle Kodak bezitters tegen je in het harnas gejaagd.
          Enkele duizenden foto's ... ja dat is inderdaad niet zo veel. Hoog nodig dat ik er enkele honderdduizenden bijplaats. Kom je dan terug kijken?
          Last edited by PixelDude; 25 september 2018, 19:06.
          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
          www.pixeldude.be
          www.flickr.com/photos/139672558@N07

          Comment


          • #6
            Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

            Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
            Pixel...Dude is hier de nieuwe Messias...

            Twee jaar bezig met een Kodakske...en hij komt het ons hier allemaal uitleggen.

            Op zijn website staat ( nog heel veel ! ) meer uitleg, weinig foto's, lees het maar allemaal eens, and have fun !
            Tsja er zijn nu eenmaal mensen die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een hele hoop onzin verkopen.... aandachtstekortstoornis denk ik
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              Tsja er zijn nu eenmaal mensen die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, een hele hoop onzin verkopen.... aandachtstekortstoornis denk ik
              Uit meerdere verwijten blijken het toch altijd dezelfden te zijn die zich verhevener voelen boven alle anderen. Het enige dat zij ermee bekomen is dat ze waarschijnlijk de eigen ruiten inslaan. De slimmere grotere meerderheid zwijgt immers, en glimlacht even bij dit alles.
              Tiens, ... dit is een 'senior' die reageerde?
              Last edited by PixelDude; 25 september 2018, 17:23.
              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
              www.pixeldude.be
              www.flickr.com/photos/139672558@N07

              Comment


              • #8
                Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                ComicSans.... dan haak ik af.

                Als ik naar je foto's ga kijken, dan zie ik gewoon een collectie die véél te weinig uitgedund is.
                Van je dagbezoek aan Maastricht staan er 82 fotos op je site.
                Bij de helft daarvan heb je niet de moeite genomen om de horizon recht te trekken of gewoon even te selecteren.

                Je collectie zijn dus inderdaad "shots".
                En je "homepage" lijkt gemaakt in 1995. Zet daar eens je top 5 foto's op, en hou je tekst een beetje gelijk. Met al die onderlijningen en mengemoes van grote en kleine letters leest niemand dat.

                Terug OT, ja, een fotosalon van de plaatselijke fotoclub is niet direct iets waar je grote kunst gaat vinden. Heb er ooit 2 bezocht, dus ja, je hebt gelijk, het dient alleen om de meest populaire fotograaf met de meeste bezoekers een fles cava te kunnen geven.

                Comment


                • #9
                  Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En je "homepage" lijkt gemaakt in 1995. Zet daar eens je top 5 foto's op, en hou je tekst een beetje gelijk. Met al die onderlijningen en mengemoes van grote en kleine letters leest niemand dat.
                  Heb jij er een?
                  Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                  www.pixeldude.be
                  www.flickr.com/photos/139672558@N07

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                    Ik fotografeer (veel) omdat ik als recentelijk gepensioneerde er eindelijk tijd voor heb. Ik ben graag in de natuur of op wandel in een stad. Het zal me worst wezen of mijn foto's al dan niet kunstwerkjes zijn, ik wil ze allemaal tonen. Je hebt dat goed opgemerkt, het merendeel zijn inderdaad shots maar ik schaam me niet om 'al' mijn foto's te tonen en niet om uitsluitend met mijn '5 beste' naar buiten te komen en stilletjes te zwijgen over al de andere. Ik ben een hobbyist omdat ik 'graag fotografeer', niet om prijzen binnen te halen, niet om er geld mee te verdienen maar om er me gelukkig bij te voelen. Al de rest is bijkomstig en dikke bullshit voor mij.
                    Last edited by PixelDude; 27 september 2018, 18:01.
                    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                    www.pixeldude.be
                    www.flickr.com/photos/139672558@N07

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                      Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                      Heb jij er een?
                      Nee, ik zie daar echt het nut niet van in.

                      Jij breekt elke feedback toch af, dus wat is het nut dan van een website?
                      Op een krachtige fotowebsite staan inderdaad enkel de pareltjes en de topfotos.
                      Slechte fotos staan overal, en op mijn PC stel ik ook altijd uit om op te kuisen.

                      In een album ga je toch ook geen mislukte fotos of nietszeggende fotos steken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Nee, ik zie daar echt het nut niet van in.

                        Jij breekt elke feedback toch af, dus wat is het nut dan van een website?
                        Op een krachtige fotowebsite staan inderdaad enkel de pareltjes en de topfotos.
                        Slechte fotos staan overal, en op mijn PC stel ik ook altijd uit om op te kuisen.

                        In een album ga je toch ook geen mislukte fotos of nietszeggende fotos steken.
                        Waarom zou ik een krachtige website nodig hebben? Jouw wens, niet de mijne. Ik heb een website om al mijn foto's te bewaren en ik gun het anderen om er ook een kijkje te nemen. Wat jij wil is een artistieke website om klanten te winnen. Grote tegenstelling met mijn bedoelingen ... ik heb geen klanten nodig en wil er ook geen. Een krachtige website wordt gemaakt om financiële redenen, niet om hobby redenen.
                        Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                        www.pixeldude.be
                        www.flickr.com/photos/139672558@N07

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          In een album ga je toch ook geen mislukte fotos of nietszeggende fotos steken.
                          Weet je dat soms juist die foto's veel later de belangrijkste blijken te zijn? Dat je jaren later tot de conclusie komt dat dat eigenlijk de enige foto was van iets of iemand die er niet meer is?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                            PixelDude, zou je er niet beter aan doen te stoppen met iedereen tegen je in het harnas te jagen?
                            Wat jij als een grap beschouwd word hier niet gedeeld en ja, het word zelfs als beledigend aanschouwd.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het salon van een club (we mogen toch eens lachen).

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              PixelDude, zou je er niet beter aan doen te stoppen met iedereen tegen je in het harnas te jagen?
                              Wat jij als een grap beschouwd word hier niet gedeeld en ja, het word zelfs als beledigend aanschouwd.
                              Iedereen? Een uitspraak maken voor alle anderen, dat is je boven alle anderen plaatsen.
                              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                              www.pixeldude.be
                              www.flickr.com/photos/139672558@N07

                              Comment

                              Working...
                              X