Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

    [IMG]Where could Don Quixote be? Here somewhere. by Raoul Heremans, on Flickr[/IMG]
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

  • #2
    Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

    Prima registratie maar meer dan dat is het niet, het beeld is rommelig en er is geen rekening gehouden om een mooie compo te zoeken
    Dus als vakantieherinnering wel leuk maar verder zegt het me weinig, is uiteraard mijn persoonlijk oordeel hé

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

      ook mijn mening - het harde licht is ook niet ideaal voor een goeie foto - zorgt bvb voor bijkomende schaduwstrepen op de wieken
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

        Ik volg de commentaren hierboven. De appelboomgaard en de rode wieken hadden meer potentieel. Misschien had je beter verschillende standpunten uitgeprobeerd. Er zat meer potentieel in deze situatie
        https://www.behance.net/Lynx1966

        Comment


        • #5
          Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

          Omdat ik de meningen beter wil leren begrijpen om eventueel smaakverbeteringen toe te passen op mijn toekomstige foto’s zou ik hier graag meer over willen weten. Geen verbeteringen in functie van blauwe of gouden uurtjes, nachtfotografie of mist maar in functie van normaal zonlicht.
          De opmerking ‘rommelig’ kwam van Sieg voorbij. Sieg, probeer eens een omschrijving te geven van wat je rommelig vindt. Wat stoort er precies aan de foto om hem rommelig te bestempelen?
          Een andere vraag aan Sieg, welk ander standpunt zou je kiezen om een mooie compo te krijgen wanneer je weet dat de molenaar een foto van zijn molen in zijn omgeving wil. Dan kan ik dat uitproberen wanneer ik een keertje terugkeer.
          En van blauwzwart had ik graag geweten wat hij bedoelt met de ‘bijkomende’ schaduwstrepen op de wieken. M.a.w. bedoel je dat een egaal rode doek beter toont dan eentje met natuurlijke schaduwen? Dat kan ik nog gemakkelijk oplossen met de schuifregelaren. Maar misschien denk je aan en bedoel je iets anders?
          Alvast bedankt voor je antwoorden
          Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
          www.pixeldude.be
          www.flickr.com/photos/139672558@N07

          Comment


          • #6
            Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

            Het hout van de wieken is in wit en rood geschilderd lijkt me.
            Maar tussen het wit en de lucht heb je ook telkens een groene lijn - deze bedoel ik - lijkt me vreemd.
            In eerste instantie dacht ik aan schaduwen maar dat kan eigenlijk niet - zou dit CA kunnen zijn ?
            Het mooiste standpunt vind je zelf door ter plaatse rond te kijken en te verkennen en uit te proberen - dat kan een buitenstaander je niet vertellen lijkt me
            Hard zonlicht vermijden lijkt me toch al wel een goeie tip.
            Groet
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

              Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
              Het hout van de wieken is in wit en rood geschilderd lijkt me.
              Maar tussen het wit en de lucht heb je ook telkens een groene lijn - deze bedoel ik - lijkt me vreemd.
              In eerste instantie dacht ik aan schaduwen maar dat kan eigenlijk niet - zou dit CA kunnen zijn ?
              Het mooiste standpunt vind je zelf door ter plaatse rond te kijken en te verkennen en uit te proberen - dat kan een buitenstaander je niet vertellen lijkt me
              Hard zonlicht vermijden lijkt me toch al wel een goeie tip.
              Groet
              Peter
              De wieken dragen de kleuren van de Italiaanse vlag: groen, wit rood, zoals ook nog andere delen van de molen. Waarom? Dat weet ik niet, misschien is de eigenaar een Italiaan? Dus het is geen chromatische aberratie maar echte verf.
              Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
              www.pixeldude.be
              www.flickr.com/photos/139672558@N07

              Comment


              • #8
                Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                Op technisch vlak is de foto OK.

                Een mooie locatie met potentieel.
                Ik heb de indruk dat je de molen hebt willen 'kaderen' tussen de bomen. De onscherpe takken/bladeren van de eik links in beeld vind ik echter van weinig toegevoegde waarde.
                Ik ben dan ook van mening dat er op deze locatie betere composities te vinden waren .

                Mvg.,
                Smets84.

                Comment


                • #9
                  Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                  Op technisch vlak is de foto OK.

                  Een mooie locatie met potentieel.
                  Ik heb de indruk dat je de molen hebt willen 'kaderen' tussen de bomen. De onscherpe takken/bladeren van de eik links in beeld vind ik echter van weinig toegevoegde waarde.
                  Ik ben dan ook van mening dat er op deze locatie betere composities te vinden waren .

                  Mvg.,
                  Smets84.
                  Qua locatie is dit wel de betere denk ik. Er is eens stukje mee van de boomgaard, je hebt vooraanzicht van de molen en de omringende huizen staan minimaal in de weg. Helemaal niet zo interessant langs andere zijden. Ik heb gewacht tot de wieken een goede positie hadden van aan de bomenrand in de verte richtend naar de rechter bovenhoek, in aansluiting met de top van de rechter boom. Ik hoop dat je dat een goede beslissing vond.

                  Ik heb de molen inderdaad willen kadreren, dat zullen de meeste hier wel gezien hebben. De onscherpe bladeren links zijn er om meer diepte te scheppen en niet te eindigen met een relatief vlakke foto. Persoonlijk vind ik dat een meerwaarde ipv een minwaarde. Maar wellicht zijn er betere methodes om diepte te scheppen. Hoe zou jij een beter dieptegevoel creëren?
                  Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                  www.pixeldude.be
                  www.flickr.com/photos/139672558@N07

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                    Ik heb eens een andere uitsnede gemaakt, pano. Een stuk lucht valt er dan af, is volgens mij een beter beeld.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                      Ik heb eens een andere uitsnede gemaakt, pano. Een stuk lucht valt er dan af, is volgens mij een beter beeld.
                      Met een 16x9 zit ik met enkele stammen van boompjes en de grote boom (en ook al een wiek) nogal dicht bij de randen en vind ik minder goed. Welke pano heb jij gebruikt?
                      Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                      www.pixeldude.be
                      www.flickr.com/photos/139672558@N07

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                        voornamelijk wegens de fruitbomen leg ikzelf niet de link met don quixote. sorry.
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                          Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                          Met een 16x9 zit ik met enkele stammen van boompjes en de grote boom (en ook al een wiek) nogal dicht bij de randen en vind ik minder goed. Welke pano heb jij gebruikt?
                          Ook 16x9 juist boven de boom rechts ( nog een beetje lucht ), vind ik rustiger.
                          https://ggpics.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waar Don Quixote uithangt? Hier ergens denk ik.

                            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                            voornamelijk wegens de fruitbomen leg ikzelf niet de link met don quixote. sorry.
                            Ik wel, omdat het ezeltje van Sanchez er stond !
                            Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                            www.pixeldude.be
                            www.flickr.com/photos/139672558@N07

                            Comment

                            Working...
                            X