Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Collioure

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Collioure

    Bewust gekozen voor Z/W. Een kiekje gemaakt in Collioure in de late namiddag



    En dit was de kleurenversie die ik persoonlijk iets minder vind

    Last edited by Dynax7d; 20 september 2018, 06:05.
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Collioure

    Persoonlijk vind ik het net het omgekeerde. Voor mij is de kleurenversie beter dan de zw. In de zuiderse landen (vlak bij de Spaanse grens) spelen kleuren een hoofdrol. Een iets bewolkte lucht was nog beter geweest ... maar ja, wanneer is het daar een beetje bewolkt??
    Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
    www.pixeldude.be
    www.flickr.com/photos/139672558@N07

    Comment


    • #3
      Re: Collioure

      Kwestie van smaak en/of observatie, de Z/W vind ik te hard, je ziet de "kleur" schakeringen niet. Zo gaan de struiken helemaal op in de rotswand.
      Dus gaat mijn voorkeur naar de kleurenversie.
      De rotswand zou ik met een zachte borstel ingesteld op 20 à 25% overschilderen met "Tegenhouden" en "Hooglichten" geselecteerd.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Collioure

        Zeker ga ik hier voor de kleurenversie, net die verschillende kleurtjes maken die kust zo apart
        Mss met een zw-wt omzetting waarbij er meer verschil is tussen de verschillende kleuren dat het beter werkt, nu toch redelijk donker

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Collioure

          Voor mij ook de kleurenversie. Is veel sprekender..
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Collioure

            al hou ik van zw ik ga hier zeker ook voor de kleurenversie , wel een mooie foto

            Comment


            • #7
              Re: Collioure

              Voorkeur voor de kleurenversie; zw geeft bijna de indruk van een sloppenwijk.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: Collioure

                Toen ik scrolde zag ik eerste de zwart-witte versie en vervolgens de kleurenversie. En wat een verschil, dacht ik bij mezelf.
                Mooie compo (ook in de zwart-witte opname).

                Meestal wordt voor zwart-wit gekozen als de kleuren wat saai zijn. Dit is hier allerminst het geval. De kleuren maken hier echt voor een groot deel de foto; ze zorgen voor variatie en detail in de compo .

                De zwart-witversie is op zich niet mis, maar ik heb een duidelijke voorkeur voor de kleurenversie dus.


                Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                ... zw geeft bijna de indruk van een sloppenwijk.
                Dat was ook mijn idee

                Mvg.,
                Smets84

                Comment


                • #9
                  Re: Collioure

                  De kleurversie vind ik vrij goed, de zwart-witte oogt mij te somber en te hard
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Collioure

                    Toch ga ik je weekend nog goed maken Christel.
                    Bij de z/w- versie is de foto teruggebracht tot een paar vlakken, met een fijne flow naar rechts.
                    De kleurversie heeft zoveel details, dat ik overal blijf hangen.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Collioure

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Toch ga ik je weekend nog goed maken Christel.
                      Bij de z/w- versie is de foto teruggebracht tot een paar vlakken, met een fijne flow naar rechts.
                      De kleurversie heeft zoveel details, dat ik overal blijf hangen.
                      Ik was sowieso al blij met jullie fijne tips
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment

                      Working...
                      X