Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan ik dat vertrouwen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan ik dat vertrouwen?

    Ik krijg daarnet het volgende bericht op mijn iPhone : "Er was een probleem met de betaling van j iCloud-opslag. Werk je betaalgegevens bij om 50 GB aan iCloud-opslag te behouden."
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

    Dat is niet te vedrtrouwen.

    Comment


    • #3
      Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
      Dat is niet te vedrtrouwen.
      Ik vraag mij af hoe dat in de applicatie "Instellingen" op je iPhone kan terecht komen??? Ik krijg nl. op rechter bovenhoek van het ikoontje van de "intellingen" de vaankondiging dat er een bericht is, net zoals dit wordt aangekondigd voor een update van het OS.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

        Daarnet toch even gebeld met mijn Apple leverancier. Volgens hem kan dat geen kwaad zolang het niet via mail komt. Zoals ik het heb binnengekregen, op het toestel zelf en via het icoontje instellingen, zou dat volgens hen geen probleem zijn gezien Apple regelmatig updates maakt van de betaalmethodes van de klant om te zien of de betaalkaart, in mijn geval Visa, nog "up to date zijn".
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

          Men wordt steeds vindingrijker.
          De hype van snelheidsovertredingen is wat voorbij,nu krijg ik bericht dat ik teveel belasting betaald heb en een te goed heb,teveel electriciteit,zelfs in het frans,maatschappijen die ik zelfs niet ken,met klantnummers die de mijne niet zijn,bankkaarten die niet in orde zijn van banken waar ik zelfs geen rekening heb etc.
          Probleem is er natuurlijk als men wel een connectie heeft met deze instellingen.
          Zoals je gedaan hebt,bij iets waar je bij betrokken bent,en je twijfelt,even bellen.

          Comment


          • #6
            Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

            Weeral wat tijd in dit probleem gestoken. Het leven wordt toch ingewikkeld.
            Ik had nl. de limiet van mijn Visakaart voor mijn vertrek op vakantie laten optrekken tot een vrij hoog bedrag met in het vooruitzicht een belangrijke aankoop in het buitenland. Gezien de verwerking van mijn uitgave door de Card Comp. er gekomen is nadat de limiet terug naar normaal is gezet heb ik dus het probleem dat ik tijdelijk mijn Visa kaart niet meer kan gebruiken. Mijn iCloud en andere Apple aankopen zijn nl. gelinkt aan die kaart. Het gevolg is dus dat ik momenteel mijn bijdrage voor iCloud niet kan betalen. Een rechtzetting zou zo spoedig door de bank gedaan worden.
            Maar het is niet de eerste keer dat ik met mijn bankrelatie m.n. Fortis dergelijke problemen van die aard heb ondervonden. Fortis zal voor mij in de toekomst tot het verleden behoren. dit is de druppel ... Eind vorig jaar identiek probleem gekend bij een belangrijke uitgave in het binnenland. Met dergelijke onbetrouwbare klantrelaties wens ik niet meer te werken. Meer dan 40 jaar klant zijn bij een bepaalde bank wordt dus niet meer geapprecieerd. Digitalisering zal daar weerom voor iets tussen zitten. Maar wij moeten verder, willen of niet, met die digi-dinges...
            Leve de cash dus. In Monaco waar ik een aankoop deed mag je nog tot 30K cash betalen. Geen wonder dat daar zoveel miljardairs zitten, al of niet met gekleurd geld.
            Last edited by enero; 19 september 2018, 14:57.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

              Hoi,

              je weet toch wanneer de verwerking van je Visa kaart gebeurd.
              Als je dan vroeger je limiet terug naar beneden haalt, zorg je toch zelf voor problemen.
              Daar kan de bank toch niets aan doen.
              Dit ga je bij elke bank voorhebben.

              mvg

              Ps ik ben geen klant van Fortis
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Hoi,

                je weet toch wanneer de verwerking van je Visa kaart gebeurd.
                Als je dan vroeger je limiet terug naar beneden haalt, zorg je toch zelf voor problemen.
                Daar kan de bank toch niets aan doen.
                Dit ga je bij elke bank voorhebben.

                mvg

                Ps ik ben geen klant van Fortis
                Inderdaad, dat weet ik en dat is bij mij op de 10de van de maand. Mijn aankoop was op 12 september en de verhoogde limiet liep tot 17 sept. Ik had dus misschien best een langere marge laten voorzien en met name tot na 10 oktober. Dat is nu de les, maar ik wist toen ook niet wanneer juist ik de aankoop zou doen, dit was blijkbaar toch te kort bij de vervaldag. Het is ook zo dat een te hoog gezette limiet zwaardere problemen kunnen geven bij diefstal of verlies.
                Maar de bank kan wel iets doen aan het feit dat ik ook gevraagd had om de limiet van mijn debetkaart op te drijven naar voldoende hoogte in proportie met mijn aankoop. Die debetcard werd tot 3 keer toe geweigerd. Gelukkig dat ik nog een debetkaart meehad van KBC, waar ik ook een verhoogde limiet had op gevraagd. Met deze kaart lukte het wel direct.
                Het is dus de tweede keer dat Fortis mij dat draait. Eind vorig jaar in Brussel, waar mijn debetkaart ook niet voldoende gedekt "LEEK" en ik ook op voorhand de limieten had laten verhogen. Mijn KBC debetkaart gaf toen ook geen problemen. U zal zich nu misschien de vraag stellen waarom ik niet direct de KBC kaart gebruikte... Wel dit is dan een kwestie van het gescheiden houden van bepaalde financiële handelingen.
                Ik zal nu bij de KBC vier kaarten te mijner beschikking hebben. Twee debetkaarten verwijzend naar 2 afzonderlijke rekeningen met mogelijkheid van limiet tot 10K, een Business Creditcard en een gold card met eveneens mogelijkheid tot 10K. Bovendien kan ik die limieten hier zelf aanpassen via het web, hetwelk bij `fortis niet mogelijk is en je telkens een document moet ondertekenen. De ene bank kan blijkbaar meer dan de andere, maar dat werd hier al meermaals aangehaald. Mijn jaarlijkse exploitatiekost van mijn rekeningen zal nu bij deze bank ook maar 24€ op jaarbasis meer bedragen tegenover 6;95€/maand bij Fortis, en dit met nog enkel voordelen meer. Fortis kan voor mij dus de boom in...
                Last edited by enero; 19 september 2018, 17:02.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                  Ik gebruik American Express: geen limiet . Kan je zelfs de aankoop van een auto mee betalen zonder gezeur.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                    Nog wat meer info kunnen ophalen i.v.m. het Visa probleem. De uitvoeringsdatum van mijn betaling was 12/29, de boekingsdatum 14/09. De limieten van mijn kaart waren verhoogt tot 17/09. Volgens mij heeft men dus ofwel bij Fortis of bij de Card Comp. iets over het hoofd gezien. Na mijn klacht van vandaag bij Fortis zie ik nu dat mijn limieten al weer verhoogd zijn zodat ik terug mijn kaart ka gebruiken.
                    Het is toch spijtig dat men eerst eens serieus van neus moet maken om één en ander te doen bewegen. En in mijn poging om één en ander te kunnen bewegen ben ik toch een paar keer van het kastje naar de muur gestuurd. In de hoofdzetel verwezen ze mij naar de filiaal en in de filiaal verwezen ze mij naar de hoofdzetel. Na dreiging van op te stappen is er dus pas beweging gekomen. Maar voor mij is het kalf voor Fortis toch al verdronken. Twee keer met het schaamrood op de wangen bij een aankoop zijn er voor mij twee teveel.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Ik gebruik American Express: geen limiet . Kan je zelfs de aankoop van een auto mee betalen zonder gezeur.
                      Zou ik kunnen doen, maar bij KBC waar ik tevens klant ben zijn de mogelijke limieten hoog genoeg per kaart en per rekening. De kosten op jaarbasis voor het beheer van de rekeningen zijn ook bijna 1/3 van die bij Fortis.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                        De melding op mijn iPhone is nu ook verdwenen. Even terug mijn kaartgegevens moeten checken en bevestigen.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Zou ik kunnen doen, maar bij KBC waar ik tevens klant ben zijn de mogelijke limieten hoog genoeg per kaart en per rekening. De kosten op jaarbasis voor het beheer van de rekeningen zijn ook bijna 1/3 van die bij Fortis.
                          Een hogere limiet kan helpen, maar eens bereikt zal de verwerkingstijd even lang duren indien een echte VISA-kaart.
                          Hier wordt elke maand afgesloten de 27e en de reset van de kaart is steeds rond de 6e.
                          Als men tot de limiet gaat, dan zit men dus een tiental dagen zonder gebruik.
                          En dat ligt niet in het beheer van de bank, maar bij de uitgever van de kaart.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Een hogere limiet kan helpen, maar eens bereikt zal de verwerkingstijd even lang duren indien een echte VISA-kaart.
                            Hier wordt elke maand afgesloten de 27e en de reset van de kaart is steeds rond de 6e.
                            Als men tot de limiet gaat, dan zit men dus een tiental dagen zonder gebruik.
                            En dat ligt niet in het beheer van de bank, maar bij de uitgever van de kaart.
                            De reden van de problemen die ik heb ondervonden liggen wel degelijk bij mijn bank en dat was net de eerste keer. Ik weet ook dat limieten opgebruiken consequenties hebben voor de komende periode. Maar als de bank zijn werk niet doe zoals gevraagd door de klant is uiteindelijk de klant de dupe.
                            Eigenaardig, maar de adviseur die al een tijdje met mijn dossier beheerde is niet meer bij de bank.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kan ik dat vedrtrouwen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Ik gebruik American Express: geen limiet . Kan je zelfs de aankoop van een auto mee betalen zonder gezeur.
                              Tja...zo werkt het hier ook hoor.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X