Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop voor lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop voor lightroom

    Mijn oude laptop begint kuren te krijgen en ik kijk dus uit naar een nieuwe die voor 90% gebruikt zal worden voor lightroom.
    ik wil iets dat draagbaar is met een goed scherm en toch voldoende krachtig. opslag moet minimuum een 256GB ssd zijn, maar het meeste staat toch op externe schijven. max budget is 1000€
    wat denken jullie van dit model:


    Edit: deze is blijkbaar al uitverkocht... maar suggesties zijn altijd welkom
    Last edited by svd; 20 september 2018, 09:33.
    fotografie is een leerproces

  • #2
    Re: Laptop voor lightroom

    Het scherm is van het IPS-type en dat is oké, maar het is glanzend.
    Matte schermen zijn toch aangenamer om mee te werken omdat ze minder reflectie geven. (mijn ervaring)

    Ik zou vandaag de dag voor een i7 gaan i.p.v. een i5 (mijn ervaring)

    Uiteraard is SSD vandaag de dag een must

    Pin je niet vast op je maximum budget. Ik denk dat je ongeveer 25% meer zal moeten uitgeven.
    Je koopt dit voor lange tijd, dus beknibbel nu niet. Software wordt alsmaar krachtiger en bijgevolg zwaarder voor de processors. (updates)
    Hou daar nu, bij de aankoop, rekening mee en koop het snelste wat nu beschikbaar is (voor een acceptabele prijs uiteraard).
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: Laptop voor lightroom

      Je moet je ook afvragen of veel meer uitgeven aan een goed scherm nodig is. Als je de laptop veel thuis gebruikt, rendeert het misschien om een goeie aparte monitor te kopen (die ook groter en beter is dan die van een laptop). Maar dat moet je zelf uitmaken.
      Zie dan wel dat je een grafische kaart hebt, met voldoende geheugen daarop...meer en meer software begint te werken op het geheugen van de grafische kaarten...

      Comment


      • #4
        Re: Laptop voor lightroom

        Er staat al een IPS monitor met draadloos keyboard, muis en een geluids installatie. Thuis is de laptop dus gewoon een desktop replacement die als 2e scherm dient, voor mijn muziek in open te hebben. Maar ik moet deze ook kunnen gebruiken om "on the road" te editen en de resulaten op een deftig scherm te kunnen tonen. grafische kaart is minder belangrijk voor lightroom, maar dat kan mss wel gaan veranderen in de toekomst...
        fotografie is een leerproces

        Comment


        • #5
          Re: Laptop voor lightroom

          Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken,

          Jij kiest blijkbaar voor een 15 inch, en dan kom ik uit ( nipt boven je budged ) bij een HP met 16G ram SSD 256Gig + HD 1000Gig en NVIDIA GeForce GTX 1050
          hp-pavilion-g15-cx0004nb-azerty

          Zelf ga ik eerder voor een 17 inch ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Laptop voor lightroom

            ik werk ook zo, met dien verstande dat het laptopscherm een 'preview' is. definitieve afwerking gebeurt thuis (ik heb daar op vakantie bijv. ook nooit echt de tijd voor.

            Comment

            Working...
            X