Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera en lens(en) van mirrorless terug naar dslr?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera en lens(en) van mirrorless terug naar dslr?

    Hallo,

    Na jaren met een Sony a700 gefotografeerd te hebben, vorig jaar de overstap gemaakt naar een Fuji xpro2.
    Heb deze enkele weken terug verkocht, kon voor de een of andere reden niet echt m'n draai vinden met de ergonomie van het toestel.

    Eerste gedacht was koop gewoon een Sony a77II en ik ben opnieuw vertrokken.
    Echter blijkt de kwaliteit van de foto's (volgens review sites) niet zo denderend bij hogere iso waardes.

    Dat was nu net voor mij de openbaring, Sony a700 goed tot iso 800 (1600), Fuji xpro2 probleemloos iso 6400.
    Toen ik vorig jaar de Fuji kocht, had ik ook goed gekeken naar de Olympus omd em1 mkII, maar voor de fuji gegaan omwille van iso prestaties (een maand later al beklaagd, Olympus ergonomie beter en weinig vertrouwen om de xpro2 in de regen te gebruiken).

    Vervolgens een budget (+- 2500 voor body + standaard zoom, andere lenzen worden apart bekeken ) opgesteld en beginnen zoeken.
    Dan zag ik dat ik voor dit geld (een beetje meer) een Pentax k3II met da* 16-50 2.8 en een da* 50-135 2.8 kan hebben.
    Twijfels....

    Naar lokale handelaar geweest, daar de nieuwe Fuji XH1 gehanteerd (bouw/soliditeit veel beter dan XT2 en Xpro2) en de nikon d500 getest met 16-80 2.8-4 lens.
    Nu moet ik eerlijk zijn die D500 voelt fantastisch in de hand en met de plastic 16-80 (weet niet of deze deugt, sommige reviewers breken deze compleet af, nochtans duur lensje) lens niet echt zwaar.

    Hoe ga je nu verder?
    Zou graag deze of ten laatste volgende week opnieuw beginnen/leren een nieuw systeem kennen, maar kan gewoon niet kiezen, waarschijnlijk allemaal goed waarvoor ik het gebruik en eerder overkill.
    Camera wordt gebruikt tijdens wandeltochten (halve dagen of langer), motorreizen, interieur fotografie en familiefoto's.

    Een van de belangrijkste punten, moet tegen een stootje kunnen en een beetje regen verdragen.
    Iemand ervaring met de terugkeer van elektrische viewfinder naar prisma?
Working...
X