Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

België (Europa ?) 25% duurder dan US

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • België (Europa ?) 25% duurder dan US

    Ik heb met veel interesse uitgekeken naar de lancering van de Nikon Z6 en Z7. Er is een storm van reacties losgekomen, de ene negatief, de andere positief, en ik heb er met gemengde gevoelens naar gekeken.
    Wat me echter opgevallen is, zijn de prijsverschillen tussen de US en België (Europa ?).
    Een nikon Z7 met 24/70 lens kost in Belgie, Nederland en Duitsland 4299 euro. In de US kom ik prijzen tegen van 4000 dollar voor dezelfde configuratie. Als ik dit omreken naar euro's (koers van 0,859509701) kom ik op een prijs van 3438 euro of een prijsverschil van exact 25% goedkoper

    Dat er prijsverschillen zijn neem ik aan, maar waarom wij 25% meer betalen begrijp ik niet.

  • #2
    Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

    In de VS zijn de geadverteerde prijzen vaak zonder btw ...
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
      In de VS zijn de geadverteerde prijzen vaak zonder btw ...
      De "Sales Tax" verschilt daar per regio of staat, en daarom worden de prijzen daar inderdaad bijna altijd opgegeven zonder die taks.
      Hier zijn we gewoon dat (voor winkels die aan particulieren leveren) de BTW in de aangeduide verkoopprijs zit (dat is hier verplicht), dat is dus ook de prijs die aan de kassa wordt betaald, maar in de VS komt daar nog de Sales Tax bij.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

        Je kan nooit 1 op 1 vergelijken, wisselkoersen zijn daarvoor ook te variabel. Zoals al gemeld betaal je in de US Sales tax (zowel federale, state en city) en die is overal verschillend. Er zijn staten met 0% (Oregon bv.) en met 10% (Louisiana).
        Vroeger kon je "out of state" bestellen en geen sales tax betalen maar ik denk, met het succes van webshops, nu de salestax van de staat van de bestemmeling aangerekend wordt. Ik weet ook zeker dat een US bedrijf dat boven een bepaald bedrag verhandeld met de EU BTW moet aanrekenen en dan hangt het er van af waar zijn hun BTW registratie deden.
        Het zou dus kunnen dat je bij aankoop van een camera in de US 21% BTW betaald (om van andere kosten nog te zwijgen).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

          je kan dus simpelweg op en neer vliegen, de camera + lens daar kopen en geld overhouden, lang leve de globale economie, zolang de consument er maar geen voordeel aan heeft vinden de producenten en verkopers het allemaal fantastisch.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

            Nee, want moet je het aangeven bij de douane bij aankomst in België
            Life is beautiful, take pictures to remember

            Comment


            • #7
              Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

              Als je het invoert komen en invoerrechten en BTW bij. Kom je aan 27% extra, ook over de verzendkosten.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                Als je het invoert komen en invoerrechten en BTW bij. Kom je aan 27% extra, ook over de verzendkosten.
                Om nog maar te zwijgen over de garantie die misschien niet geldig is.
                Last edited by philitalia; 16 september 2018, 19:28.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: België (Europa ?) 25% duurder dan US

                  Van oudsher is (elektronica in) de VS altijd goedkoper geweest; dit heeft te maken met lagere import, een grotere en agressievere markt, minder overheidstaksen enz.
                  Maar als Europeaan doe je uiteindelijk geen voordeel met ginds te gaan bestellen of kopen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment

                  Working...
                  X