Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

limburgse steppe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • limburgse steppe

    de droogte van de voorbije maanden heeft de limburgse mijnstreek in een echte steppe veranderd, inclusief het wildleven...
    de diertjes liepen wel wat snel voor mijn instellingen op dat moment (f14), waardoor ik ze niet heb kunnen "bevriezen"







    alvast bedankt voor het bekijken en reacties!
    Last edited by stevwout; 15 september 2018, 16:32.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: limburgse steppe

    Heel goed gefotografeerd en een zeer onnederlands beeld. Mijn voorkeur gaat naar de eerste
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: limburgse steppe

      vind beide knap !!! grts,Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: limburgse steppe

        Heel knappe actieplaten
        't lijken wel safaribeelden in de afrikaanse savanne
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: limburgse steppe

          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
          Heel knappe actieplaten
          't lijken wel safaribeelden in de afrikaanse savanne
          Peter
          thx peter, dat was inderdaad ook mijn idee toen ik er rond liep, zo vlak bij huis
          nu doe je me wel twijfelen of het hier een steppe of savanne betreft
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: limburgse steppe

            Als ik het goed voorheb is dit op de terril van Genk. Zeer mooi vastgelegd.

            Comment


            • #7
              Re: limburgse steppe

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Als ik het goed voorheb is dit op de terril van Genk. Zeer mooi vastgelegd.
              was de site van Waterschei, inderdaad vlak bij stadion van Genk
              de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
              Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

              Comment


              • #8
                Re: limburgse steppe

                De eerste heeft mijn voorkeur. Leuke foto vol actie!
                Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
                |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

                Comment


                • #9
                  Re: limburgse steppe

                  Je hebt op snelheid een goede DoF kunnen kiezen. Was je er op voorbereid of heeft een bewerkingsprogramma je een handje toegestoken, wat ik helemaal niet afkeur. Met een F14 heb je immers een redelijk grote DoF wat ik niet op de foto's terugvind. Ik had het graag geweten.
                  Het leven is een illusie ... maar wel eentje die waard is om geleefd te worden.
                  www.pixeldude.be
                  www.flickr.com/photos/139672558@N07

                  Comment


                  • #10
                    Re: limburgse steppe

                    Beide mooi met een voorkeur voor de eerste. Vooral de tinten en scherpte / onscherpte van de reeën en grassen bevallen me. Doet mij denken aan schilderijtjes van Rien Poortvliet.
                    Groeten,
                    Mark

                    Comment


                    • #11
                      Re: limburgse steppe

                      Oorspronkelijk geplaatst door PixelDude Bekijk bericht
                      Je hebt op snelheid een goede DoF kunnen kiezen. Was je er op voorbereid of heeft een bewerkingsprogramma je een handje toegestoken, wat ik helemaal niet afkeur. Met een F14 heb je immers een redelijk grote DoF wat ik niet op de foto's terugvind. Ik had het graag geweten.
                      ik was eigenlijk landschappen met tripod aan het trekken, vandaar de f/14 en "trage" sluitertijden. maar toen ik de hertjes zag, was het dus met deze instellingen heel snel trekken, geen tijd voor aanpassingen. De redelijk beperkte DOF heeft volgens mij te maken met de 200 mm zoom, waardoor de DOF wat beperkter is, en verder het "panning" effect waardoor er meer onscherpte is ontstaan...
                      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                      Comment

                      Working...
                      X