Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet decoder buitengooien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet decoder buitengooien

    Kan ik mijn Telenet bak buitengooien en vervangen door de Panasonic DMR-BCT76.
    Of heb ik dan "de voordelen" van hun eigen toestel niet meer?
    Heeft iemand ervaring met dit toestel?

  • #2
    Re: Telenet decoder buitengooien

    Zonder hun decoder heb je bijna niets.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet decoder buitengooien

      Doe wel eerst de deur open, en kijk of er niemand in de weg loopt, anders wordt dat een hele dure zaak.

      Serieus. Ik neem aan dat je dan een CI kaartje gaat gebruiken. Je kan dan alles behalve opnemen en naar een andere zender kijken.

      Comment


      • #4
        Re: Telenet decoder buitengooien

        In de specificaties staat net dat hij dat wél kan.

        Comment


        • #5
          Telenet decoder buitengooien

          Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
          In de specificaties staat net dat hij dat wél kan.
          Op de website van Telenet staat anders dat men zonder hun eigen decoder of CI+ geen versleutelde kanalen kan bekijken.
          Zonder hun decoder ook geen extra diensten.

          Opnemen kan je, maar eerst moet het kanaal ontsleuteld worden en daar heb je een decoder (of CI+ in dit geval) voor nodig.
          Tenzij niet versleutelde kanalen (als die er nog zijn).
          Maar geen extra diensten meer zoals VOD.
          Last edited by VerSeg; 15 september 2018, 01:00.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Telenet decoder buitengooien

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Zonder hun decoder heb je bijna niets.
            Hoe minder hoe liever eigenlijk. Verseg

            Comment


            • #7
              Re: Telenet decoder buitengooien

              Je kunt je Telenet abo toch opzeggen? Want met het weghalen van de decoder, heb je geen Telenet meer, zo simpel is dat, tenzij TN nog iets anders aanbiedt om hun signaal te decoderen. Of wil je overstappen van provider?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Telenet decoder buitengooien

                Oorspronkelijk geplaatst door filip claeys Bekijk bericht
                Hoe minder hoe liever eigenlijk. Verseg
                Je kan met een CI+ kaartje werken en dan kan je enkel de standaard kanalen zien, geen packs, geen interactieve diensten, geen VOD, geen uitgesteld kijken, ... maar de prijs zal uitgezonderd de Digicorder identiek blijven.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Telenet decoder buitengooien

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Je kunt je Telenet abo toch opzeggen? Want met het weghalen van de decoder, heb je geen Telenet meer, zo simpel is dat, tenzij TN nog iets anders aanbiedt om hun signaal te decoderen. Of wil je overstappen van provider?
                  TN heeft nog altijd analoge kanalen die kan je zonder decoder gewoon bekijken. Als ik mij niet vergis kan je ook VRT digitaal bekijken zonder decoder.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Telenet decoder buitengooien

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    TN heeft nog altijd analoge kanalen die kan je zonder decoder gewoon bekijken. Als ik mij niet vergis kan je ook VRT digitaal bekijken zonder decoder.
                    Maar dan gaat ook de beeldkwaliteit naar beneden en al de andere functies blijven dan ook onbruikbaar.
                    Dit enkel om aan te geven wat wegvalt zonder gebruik van hun decoder. [emoji6]
                    Kan jij terug naar de kwaliteit van analoog?
                    Ik niet hoor.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet decoder buitengooien

                      Ik heb al 5 jaar een CI+ kaartje en dat werkt prima. Ik moet dat bakje niet hebben. En je spaart je 110€ uit op jaarbasis.
                      Als je wil opnemen kan je een externe harde schijf aansluiten op je tv.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telenet decoder buitengooien

                        Even terugkomen op de eerste vraag.

                        Bij de kenmerken staat nergens vermeld welke tuners er in het toestel zitten.
                        zijn DVB T en of DVB-C tuners.

                        Er staat wel bij dat er een "Sleuf voor gemeenschappelijke interface" aanwezig is, maar niet of het CI+ ondersteunt.

                        Verder houdt telenet er niet van dat je gebruikt maakt van de CI+ module in andere ontvangers (buiten tv's).
                        En met een CI+ module kan je maar één opname doen.

                        Dus of het toestel geschikt is om naar de telenet zenders te kunnen kijken is nog maar de vraag.

                        mvg

                        PS net gezien en er staat een foto bij met daarop 2 X CI+
                        Last edited by jeevanhoof; 23 september 2018, 15:48.
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet decoder buitengooien

                          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                          Ik heb al 5 jaar een CI+ kaartje en dat werkt prima. Ik moet dat bakje niet hebben. En je spaart je 110€ uit op jaarbasis.
                          Als je wil opnemen kan je een externe harde schijf aansluiten op je tv.
                          Maar je kan ook al 5 jaar geen programma’s op aanvraag kijken, geen andere interactieve diensten benutten en geen zenderpacks bij nemen.

                          Of je die diensten nodig hebt is eigen keuze, maar je betaalt verder evenveel als wie dat wel heeft (uitgezonderd huur).

                          Klopt dat je wat kan besparen, maar je levert ook een deel van het gebruik in. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet decoder buitengooien

                            Wij besparen ook, en dat zelfs met twee digicorders.
                            Wij besparen namelijk tijd. Veel tijd. En dat is ons wel wat waard.
                            Wij kijken alles een dag of twee dagen later. En dit om de reclame's te mijden.
                            En je kunt van de ene naar de andere digicorder.
                            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet decoder buitengooien

                              Ja ja ! buiten gooien dat spul van die geldwolven! En eens een goei mats op geven met de sledgehammer !!

                              Comment

                              Working...
                              X