Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

    Hallo allemaal

    Momenteel beschik ik over een Canon D1200 en een 50 mm 1,8 lens. Hiermee kan ik al aardige foto's nemen maar vaak is de slechte belichting toch een spelbreker...
    Daarom dacht ik om eventueel een Canon D750 te kopen.
    Ga ik het verschil goed merken of eerder niet?... Of wat raden jullie aan?...

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

    Ben je nu van de Nikon Dxxxx of van de Canon xxxxD ???

    Ga ik het verschil goed merken of eerder niet?
    Wel er is maar een klein verschil - mijn interpretatie - en of je dit gaat merken, dat zal je zelf moeten beoordelen.

    Persoonlijk zal ik toch kijken naar een body welk "afgestemd" is op "sport" als dat het hoofddoel is van de hobby, bijvoorbeeld de 7D II (ja waarschijnlijk wel ver boven je budget)
    Als "sport" niet main is, dan zal denk ik de 750D wel volstaan...

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

      Voor sport in sporthallen heb je toch een camera nodig die nog goede kwaliteit levert bij ISO 6000 a 8000.
      Voor sommige sporthallen zal ISO 8000 zelfs nog nipt zijn, hoog tijd dat die hun verlichting eens aanpassen ;-)

      Zijn het kinderen die sporten, dan kan de ISO meestal wat lager ( zij zijwat trager )

      Een lichtsterke lens is natuurlijk ook nodig. En de combinatie lens / camera moet snel kunnen scherpstellen.

      Dit is er van uit gaande dat je de sporter beeldvullend wil fotograferen.

      Veel hangt natuurlijk af van de sport die je wil fotograferen, en hoe dichtbij je ( veilig ) kunt en mag komen.

      Mijn combo een Nikon d750 + Sigma 70-200 f2.8 of de Nikon 50mm 1.4 gaat goed voor volleyball.
      Mijn Tamron 24-70 f2.8 is eigenlijk te traag.

      Een handige functie is auto ISO waarbij je de maximale ISO en de minimum sluitertijd kunt instellen.

      Zoals de Nikon d750 ;-)




      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
        Ben je nu van de Nikon Dxxxx of van de Canon xxxxD ???
        Ik ben van het Canonkamp... Ik had net voor ik het bericht plaatste nog naar de Nikon D750 gekeken, vandaar de vergissing...

        Het is wel de bedoeling dat ik bij Canon blijf ivm de lenzen die ik heb!

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

          Oorspronkelijk geplaatst door emsa Bekijk bericht
          Ik ben van het Canonkamp... Ik had net voor ik het bericht plaatste nog naar de Nikon D750 gekeken, vandaar de vergissing...

          Het is wel de bedoeling dat ik bij Canon blijf ivm de lenzen die ik heb!
          De Nikon is ook maar een voorbeeld.

          Van Canon ben ik niet op de hoogte, daar zul je zelf naar de specs van de camera moeten kijken ;-)

          En als je weet dat ik een d750 gebruik, kun je kijken wat de tegenhanger van canon is ;-)



          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

            Na nog gelezen te hebben op dit forum vraag ik mij af of het misschien een goed idee is om over te stappen op een systeemcamera?...
            Welke raden jullie aan, gezien dat het dus voornamelijk gebruikt gaat worden voor basketbalwedstrijden te fotograferen...

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

              men prefereert voor sport nochtans de dslr

              Let wel dat Canon en Nikon zich vrij laat op de systeem markt gericht hebben, zoals daar net zijn gekomen de Canon EOS R en de Nikon's Z6 en Z7. Wat die doen op het gebied van sport fotografie valt nog niets te roepen.

              en anders kom je uit bij Sony, Fuji, Olympus, Panasonic, Sigma en dat zal dan een overstap van merk betekenen. En hoe dezen het doen met sport, mij een vraagteken.

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                voor sport/actie/vogels in de vlucht is DSLR nog altijd King hoor.
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  voor sport/actie/vogels in de vlucht is DSLR nog altijd King hoor.
                  Ik denk niet dat dit zomaar te stellen is.
                  Je moet met zoveel rekening houden dat het per persoon kan verschillen.
                  Ergonomi , menu structuur kan heel persoonlijk zijn.

                  En voor de TS is de prijs ook wel heel belangrijk ;-)

                  --
                  mlap.
                  T.T.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                    Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                    Ik denk niet dat dit zomaar te stellen is.
                    Je moet met zoveel rekening houden dat het per persoon kan verschillen.
                    Ergonomi , menu structuur kan heel persoonlijk zijn.

                    --
                    mlap.
                    T.T.
                    ja maar dat heeft niets te maken met de snelheid AF ... en geloof me ik spreek uit ervaring ... voor "Birds in flight" bvb gebruik ik canon 7d II en nooit de Fuji X-T2 want met die laatste heb ik teveel missers...
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                      De tijd dat absoluut een dslr nodig was voor sport of actie is toch wel al even voorbij.

                      Het is niet omdat bij DPR een Nikon D5 bovenaan geplaatst wordt, dat al de rest waardeloos is: https://www.dpreview.com/reviews/buy...rts-and-action

                      In het rijtje van 10, naast een 7DII inderdaad, staan dus ook 5 systeemcamera's (of zelfs bridge !) :

                      Olympus OM-D E-M1 II
                      Panasonic Lumix G9
                      Sony a7 III
                      Sony a7R III
                      Sony a9
                      Sony Cyber-shot DSC-RX10 IV

                      En naast deze zijn er nog een hele reeks andere die misschien niet voldoen voor een professionele sport- of oorlogsfotograaf, maar wel voor mij als ik occasioneel sport en actie tegen kom. Mijn a6000 was al heel goed om indoor jujitsu vast te leggen, ook prima op film trouwens, en de a6300 nu is nog een pak beter daarin. Maw: er is sport en sport. Niet iedereen heeft de absolute top nodig, en wie dat wel zou willen, die ziet het misschien niet zitten om de bijhorende bedragen op tafel te leggen.
                      Last edited by K-2; 14 september 2018, 10:57.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        ja maar dat heeft niets te maken met de snelheid AF ... en geloof me ik spreek uit ervaring ... voor "Birds in flight" bvb gebruik ik canon 7d II en nooit de Fuji X-T2 want met die laatste heb ik teveel missers...
                        Ik heb nog niet veel andere toestellen gebruikt, maar men zegt toch dat de Sony A7 en A9 reeksen een snelle auto focus hebben.

                        Afhankelijk van wat je fotografeert en hoe, heb je niet altijd echt snelle focus nodig. Een goede tracking kan ook handig zijn ;-)

                        En hoe doen de nieuwe camera's het de Nikon Z6 en Z7.
                        En de nieuwe Canon.

                        Voor mij allemaal redenen om niet 1 systeem het beste te noemen.

                        Ook het budget moet meegeteld worden. Als de beste van merk x te duur is, kan een ander merk een betere keuze zijn en op dat moment de beste voor jouw

                        Ik denk dat onze TS emsa nu wel genoeg info heeft om een goede keuze te maken ;-)

                        --
                        mlap.
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                          Kijk eens naar een 6D, die vind je voor 1000€ en minder. Het middelste AF punt is zeer goed icm een snelle lens. Een 70-200/2.8 van Sigma of Tamron misschien.
                          Van een 1200D naar een 750D gaan gaat je niet veel opleveren.

                          Je moet wel geen wonderen verwachten. Als je weinig licht hebt dan gaat de kwaliteit vd foto's naar beneden, zelfs met een full frame.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                            Oorspronkelijk geplaatst door emsa Bekijk bericht
                            Hiermee kan ik al aardige foto's nemen maar vaak is de slechte belichting toch een spelbreker...
                            Slechte belichting wordt niet door de camera veroorzaakt, maar er achter.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke camera kopen voor basketbalwedstrijden te fotograferen?...

                              Bedankt allemaal voor jullie reacties!
                              Ben deze namiddag naar de Fotokonijnenberg geweest en heb een tweedehands Canon 7D gekocht... Volgens de verkoper moet deze voldoen voor hetgeen het moet dienen!

                              Comment

                              Working...
                              X