Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

    Een vraagje,
    Zou me graag nog enkele harde schijven bijkopen die moeten dienen als extra back-up
    Op het ogenblik heb ik al 4 externe 3,5 inch schijven staan die al dienen als back-up en tevens heb ik ook nog eens 4 externe 2,5 schijven staan.
    In de pc zelf zitten 4 interne schijven
    Even de situatie uitleggen ; Dus elke interne schijf wordt gekopieerd naar een externe 3,5 inch schijf en ook nog eens naar een externe 2,5 inch schijf, die 2,5 inch schijven worden bewaard op een andere locatie buitenshuis.

    Nu moet ik spijtig genoeg nog eens extra schijven gaan bijkopen, maar nu twijfel ik om momenteel nog een schijf te nemen van 3,5 inch en eentje van 2,5 inch
    Is het nog de moeite om schijven aan te kopen van 3,5 inch ?

    Alvast bedankt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

    3,5" schijven zijn alvast nog steeds een heel stuk goedkoper dan de 2,5" (en vermoedelijk ook wat steviger).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

      Ik heb onlangs voor de Playstation 4 van mijn zoon een kleine externe harde schijf van 4TB gekocht (vooraf geformatteerd voor de PS4, gewoon "plug and play" dus).
      Die Seagata Game-Drive kostte 129 Euro, en er was zelfs een USB 3 kabeltje bijgeleverd (inclusief verzendkosten bij Bol.com).

      Het voordeel van een "kleine schijf" is dat er geen aparte voeding nodig is, en dat je ze gemakkelijker kan meenemen (in combinatie met een laptop kan dat belangrijk zijn).
      Maar de grote zouden naar het schijnt robuuster zijn, en er zijn ook grotere capaciteiten mogelijk dan bij de 2,5" schijfjes.
      Voor schijven die continu gebruikt worden is het misschien beter om te kiezen voor een "grote", daar zijn er ook nog duurdere die langer zouden moeten meegaan.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

        Hier naast mijn Lacie (8 TB in read 1) enkel nog SSD als losse schijven namelijk Samsung T5 (2TB)
        Alle andere mechanische losse schijven heb ik weg gegeven.
        kost normaal wel wat, maar zijn prijs waard vind ik.

        Comment


        • #5
          Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

          Sieg, wat dacht je van een docking station?
          Je hebt er zelfs waar je zowel een 3,5" als een 2,5" kunt insteken en het kost niet veel.
          Eens kijken bij Bol of Koelblauw of Alternate.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

            Op al die jaren al verschillende 3,5” defect gehad maar nog nooit een 2,5”.
            Wat robuust zijn betreft, zou ik niet meteen zeggen dat het ene echt beter is dan het andere.

            Een ding is zeker, een 2,5” past in alles, ook in een portable of all-in-one en is compacter om op te bergen of mee te nemen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Op al die jaren al verschillende 3,5” defect gehad maar nog nooit een 2,5”.
              Wat robuust zijn betreft, zou ik niet meteen zeggen dat het ene echt beter is dan het andere.

              Een ding is zeker, een 2,5” past in alles, ook in een portable of all-in-one en is compacter om op te bergen of mee te nemen.
              Ja, ik zou ook zeker voor 2,5" gaan - ik heb hier haast niks anders meer - behalve in de NAS dan.
              En SSD is natuurlijk ook te overwegen - daar deel ik de mening van Geert.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

                De voornaamste reden voor mij om niet te kiezen voor SSD is de veel hogere prijs per TB, voor de rest zijn er geen nadelen aan.

                600 euro voor een 2TB SSD is voor mij toch net iets teveel: https://www.coolblue.be/nl/zoeken/pr...xterne+ssd%27s
                Zeker als ik dat vergelijk met de 4TB 2,5" externe harde schijf die ik onlangs nog heb gekocht.
                Dan is een 2TB SSD bijna 10 keer zo duur per TB dan een 4TB 2,5" externe harde schijf (32,25 euro tegenover 299,5 euro per TB is een heel groot verschil).
                Last edited by Black B@ndit; 13 september 2018, 14:43.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Externe schijf 2,5 of 3,5 inch

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Hier naast mijn Lacie (8 TB in read 1) enkel nog SSD als losse schijven namelijk Samsung T5 (2TB)
                  Alle andere mechanische losse schijven heb ik weg gegeven.
                  kost normaal wel wat, maar zijn prijs waard vind ik.
                  Ja Geert, SSD was ik ook eerst aan het overwegen
                  Mijn c schijf is een Samsung SSD van 500GB
                  Maar als ik vier externe SSD schijven moet gaan kopen van elk 2Tb dan ben ik maar even 2400 € kwijt en da's nu toch net wat teveel.
                  ((Frappant, 4 externe 2Tb ssd schijven van Samsung kosten zoveel als een FF mirrorless )

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X