Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3D tracking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3D tracking

    Vraagje,gebruiken jullie 3D tracking,en waarom?
    Wat is het voordeel ?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: 3D tracking

    Dat lees je toch in de handleiding.

    Het object wordt gevolgd door het automatisch kiezen van een scherpstelpunt. Beweegt het object, dan kiest je camera andere scherpstelpunten.

    Dus iemand die beweegt, jij volgt met de camera, en je camera kiest de juiste scherpstelpunten zodat de persoon in focus blijft.

    Alles hangt af van de kwaliteit van 3d tracking.

    Zoek anders eens op youtube, dan zie je goed de werking.



    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: 3D tracking

      en in geval dat je zelf je object / scherpstelpunt(en) kiest (manueel dus niet automatisch) en je object blijft volgen met de camera, is dat dan ook nog 3d tracking? Heb mij dat al vaker afgevraagd ...

      Comment


      • #4
        Re: 3D tracking

        Never lose focus on a subject when you use 3D tracking. Thomas Macquaire of Nikon School shows how this AF mode keeps a focus point on your subject even when...

        Comment


        • #5
          Re: 3D tracking

          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
          en in geval dat je zelf je object / scherpstelpunt(en) kiest (manueel dus niet automatisch) en je object blijft volgen met de camera, is dat dan ook nog 3d tracking? Heb mij dat al vaker afgevraagd ...
          nee dat is wel continu focus als je AF-C hebt ingeschakeld.
          3D tracking wil zeggen dat je toestel automatisch het object blijft volgen zowel als het zich binnen de zoeker in alle richtingen beweegt als dat de afstand tot het onderwerp wijzigt.
          3D tracking gebruikt alle scherpstelpunten.

          wordt voornamelijk gebruikt bij objecten met onvoorspelbare of random bewegingen.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: 3D tracking

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            nee dat is wel continu focus als je AF-C hebt ingeschakeld.
            3D tracking wil zeggen dat je toestel automatisch het object blijft volgen zowel als het zich binnen de zoeker in alle richtingen beweegt als dat de afstand tot het onderwerp wijzigt.
            3D tracking gebruikt alle scherpstelpunten.

            wordt voornamelijk gebruikt bij objecten met onvoorspelbare of random bewegingen.
            Merci voor het duidelijk antwoord. Dit betekent dus dat ik blijkbaar nooit gebruik heb gemaakt van die 3D tracking. Ik kies namelijk steeds zelf mijn scherpstelpunt of m.a.w. ik bepaal wie scherp in beeld dient te worden gebracht ;-)

            Comment


            • #7
              Re: 3D tracking

              Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
              Merci voor het duidelijk antwoord. Dit betekent dus dat ik blijkbaar nooit gebruik heb gemaakt van die 3D tracking. Ik kies namelijk steeds zelf mijn scherpstelpunt of m.a.w. ik bepaal wie scherp in beeld dient te worden gebracht ;-)
              Met 3D tracking beslist de fotograaf nog steeds wie hij scherp in beeld wil hebben. De 3D tracking maakt het gemakkelijker om het onderwerp te volgen.

              Als jij een snel bewegend onderwerp moet volgen, en je scherpstelpunt gaat van het onderwerp af, dan is je onderwerp op dat moment niet meer scherp.

              Heb je 3D tracking aan staan, dan stel je scherp op je onderwerp en als je scherpstelpunt van het onderwerp af gaat, wordt er automatisch een nieuw scherpstelpunt gekozen dat wel op het onderwerp ligt. Dus is dat nog steeds scherp.

              Ook handig is dat als je het onderwerp aan het volgen bent, je gemakkelijk je kadrering kunt aanpassen.
              Vb het ene moment wil je links meer ruimte en voor de volgende foto is rechts meer ruimte beter. Dan kan 3D tracking ook handig zijn.

              --
              mlap.
              T.T.

              Comment


              • #8
                Re: 3D tracking

                Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                Met 3D tracking beslist de fotograaf nog steeds wie hij scherp in beeld wil hebben. De 3D tracking maakt het gemakkelijker om het onderwerp te volgen.

                Als jij een snel bewegend onderwerp moet volgen, en je scherpstelpunt gaat van het onderwerp af, dan is je onderwerp op dat moment niet meer scherp.

                Heb je 3D tracking aan staan, dan stel je scherp op je onderwerp en als je scherpstelpunt van het onderwerp af gaat, wordt er automatisch een nieuw scherpstelpunt gekozen dat wel op het onderwerp ligt. Dus is dat nog steeds scherp.

                Ook handig is dat als je het onderwerp aan het volgen bent, je gemakkelijk je kadrering kunt aanpassen.
                Vb het ene moment wil je links meer ruimte en voor de volgende foto is rechts meer ruimte beter. Dan kan 3D tracking ook handig zijn.

                --
                mlap.
                T.T.
                Ik zou eerlijk gezegd niet weten of die 3D tracking bij mij aanstaat. Voor voetbal gebruik ik meestal het middelste scherpstelpunt en de AF-C en ik tracht het onderwerp zo accuraat mogelijk te volgen ...

                Comment


                • #9
                  Re: 3D tracking

                  n.v.t.
                  Last edited by w00ha; 20 september 2018, 12:24.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 3D tracking

                    Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                    Ik zou eerlijk gezegd niet weten of die 3D tracking bij mij aanstaat. Voor voetbal gebruik ik meestal het middelste scherpstelpunt en de AF-C en ik tracht het onderwerp zo accuraat mogelijk te volgen ...
                    Met 3D tracking doe je net hetzelfde, maar als jij te veel afwijkt, kiest 3D tracking een scherpstelpunt dat nog wel het object volgt.

                    In sommige gevallen zul je gemak hebben van de 3D tracking , in andere gevallen is uitschakelen beter.
                    Het hangt natuurlijk ook af van hoe goed de tracking op jouw toestel werkt.

                    Proberen zou ik zeggen ;-)

                    --
                    mlap.
                    T.T.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 3D tracking

                      Qua sport, ik doe meestal voetbal (U11/U8) en ik ben nu de 3D tracking een beetje aan testen. Het kan zeker helpen soms, maar soms het doet echt raar.
                      Ik zou zeggen probeer maar. Ik vind het echt goed om een specifiek speler te volgen en zoner te veel spelers in beeld.
                      I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                      Some of my photos at www.pessolano.net

                      Comment

                      Working...
                      X