Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Tilburg -

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-Tilburg -

    Een vrouw op haar paard - bronzen medaille?



    Belgisch bier of Nederlandse trapist - wat zal het zijn?



    Bloemetjes voor wilde eenden/ganzen/watervogels



    Er waren mits geduld wel wat fungi te vinden:



    De eerste schuchtere herfstkleuren...



    Ik had te weinig lengte mee - dat is een les voor volgende keer... (210mmf4 beercan op sony A77II)



    Een groot klooster - veel bier kan daar worden opgeslagen...


    Mos:



    Nog wat oranje - zo hebben we er wel enkele gezien in dit bosrijk gebied:



    Een bordje op een stukje hout:





    Een boompje opzetten? God weet heeft daar geen Toyota tegen gereden?

  • #2
    Re: SD-Tilburg -

    Thx om mij te laten meegenieten van wat jullie mochten bewonderen op deze SD.

    Geef mij maar een La Trappe aub, dat is toch wel het meest echte bier van die 2.
    Mij kritische blik?
    Er loopt een groene lijn dwars door de 3de laatste foto. Misschien had je beter dat grassprietje(?) weggesneden?

    De laatste foto van de monumentale Castanea Sativa ziet er een schitterend exemplaar uit.
    Deze worden stilaan een zeldzaamheid door de kapwoede van onze zogenaamde groene jongens.
    Dit zijn trouwens 1 van de weinige boomsoorten die zo'n mooie gedraaide stammen laten zien op hogere leeftijd.
    Alle boomkruinen van de Catanea draaien namelijk op dezelfde wijze waardoor je deze gedraaide stammen krijgt.
    De kracht van de natuur schitterend in beeld gebracht.

    Groetjes,

    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: SD-Tilburg -

      Ivo, als altijd een brede en soms humoristische blik! Tot de volgende.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: SD-Tilburg -

        Ivo,
        Ik volg de opmerkingen van Dirk met uitzondering van de uitleg over de laatste. Ik blijf dan bij mijn standpunt 'Schoenmaker blijf bij je leest' en ik heb dan ook kaas gegeten van boomvormen en boomvorming. Dirk is daar zeker de meester in en hij is dan ook altijd zo vrij om ons een stukje wetenschap bij te brengen waarvoor dank.

        Toch raar hé, we hebben nagenoeg de gehele dag naast, voor, achter elkaar gelopen en toch zijn de beelden totaal verschillend. Altijd leuk, zo leren we ook eens een kijk vanuit een ander standpunt.
        Wel vind ik, en dat is persoonlijk, de eerste opname iets te chocolade-achtig. Kan ook met mijn gezondheid te maken hebben. Ben nogal allergisch aan zoete dingen ...
        De opname is wel mooi.
        Nog awt oranje, inderdaad, zoals de titel het zelf zegt, dit beeld en vooral de paddo moet echt meer orange bij hoor. Nu is ie nogal flets, okerachtig.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: SD-Tilburg -

          Dag Ivo,

          Ik heb niets toe te voegen aan wat er reeds is geschreven door mijn voorgangers.

          @Dirk, bedankt voor de uitleg van die gedraaide boom.
          Wist niet dat dit een natuurlijk fenomeen was.
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

          Comment


          • #6
            Re: SD-Tilburg -

            Ik heb de oranje paddo iets beter bewerkt - zodat hij toch wel duidelijker oranje geworden is.

            Comment


            • #7
              Re: SD-Tilburg -

              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              Ik heb de oranje paddo iets beter bewerkt - zodat hij toch wel duidelijker oranje geworden is.
              Is inderdaad nu stukken realistischer.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: SD-Tilburg -

                leuke reeks en je hebt typische Nederlandse dingen erop staan. De OV fietsen
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X