Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

    Bij het vervangen van de kleeffolie op mijn scherm (Hoodman Hoodskins) is blijkbaar de Trublack screen coating deels mee verwijderd.

    Via Google op DPreview gevonden : https://www.dpreview.com/forums/post/53921279 In het Engels

    De persoon hier is blijkbaar in gelukt die hele Trublack folie te verwijderen...

    Mijn vragen:
    Heeft er iemand gelijkaardig probleem gehad ?

    Wat denken jullie van die DPreview link?

    EDIT: ondertussen gevonden dat ik niet echt de enige ben : ik vond een topic uit 2016 op BD : http://forum.belgiumdigital.com/f9/s...os-532332.html

    Maar mijn vragen blijven geldig...
    Last edited by jv2e; 10 september 2018, 14:38. Reden: link gevonden op BD

  • #2
    Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

    Is een Sony zeker ? Zelf ook al problemen mee gehad
    Kan geen kwaad hoor, gewoon de Sony True Black folie verwijderen (langzaam aan doen want is niet zo makkelijk te verwijderen)
    En daarna gewoon de nieuwe protector erop kleven

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

      Ik heb ook wel eens zo'n folie zonder probleem vervangen, maar mocht je het zelf niet zien zitten: er zijn verschillende Sony Service Centers.
      Met deze heb ik heel positieve ervaring:
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

        Ik meen me te herinneren dat er een trukje voor bestaat om die folie iets vlotter te laten lossen. Was het met een haardroger? (misschien helpt google wel).

        Comment


        • #5
          Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

          Ja, zoals met de meeste soorten lijm helpt verwarmen hier ook

          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

            Hartelijk dank iedereen, ga dat zelf eens proberen als ik terug ben van vakantie.

            Comment


            • #7
              Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

              Ik heb dat ooit op een filmpje op youtube gezien - meen ik me te herinneren. Dus eerst opzoeken en het risico bepalen voor u daar aan begint.

              Comment


              • #8
                Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

                Let wel op met verwarmen (haardroger of iets dergelijks) want elektronica en plastiek kunnen niet veel warmte verdragen, maak het dus zeker niet te warm, want dan kan het veel geld kosten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

                  Dank u wel iedereen : het is gelukt! Het begin is wel moeilijk: voor je het eerste hoekje vastkrijgt: ik heb dat voorzichtig los gepeuterd met een cutter.
                  Met de raad van Black B@ndit in gedachte heb ik niks warm gemaakt maar met mijn linkerhand het schermpje goed vastgehouden.
                  Na het verwijderen van de folie heb ik wel nog de laatste lijmsporen verwijderd met een vezeldoekje en optische reiniger : ziet er terug nieuw uit.
                  Nogmaals dank

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nex 6 - Screen protection - Trublack screen coating beschadigd.

                    Bedankt alvast om ons dit resultaat te posten. Wellicht gaan nog andere(n) met soortgelijke problemen hier iets aan hebben.

                    Comment

                    Working...
                    X